VW Passat B3 35i - przemiana - Trends Magazines

VW Passat B3 35i – przemiana

VW Passat B3 35i 16

Jedni traktują auta jako narzędzie służące do przemieszczania się z punktu A do B. Inni podchodzą do nich z wyjątkowym pietyzmem – pielęgnują je i upiększają. VW Passat B3 35i należący do Bartka i jego żony Sandry jest wypadkową obu tych postaw.

Bartek i Sandra postanowili kupić samochód, gdy ona odebrała prawo jazdy. Na aukcji w Internecie wypatrzyli Passata w dość nietypowym kolorze. Postanowili go obejrzeć. Sandra nie była przekonana do zakupu, ponieważ Passat wydawał się jej za duży. Bartek jednak stwierdził, że auto pomoże Sandrze w doskonaleniu się w roli kierowcy.

Wkrótce na Passacie pojawiły się pierwsze ślady użytkowania przez świeżo upieczonego kierowcę. Wszystko zmieniło się, gdy Sandra i Bartek wybrali się na spotkanie w Klubie Passata 35i w Żerkowie. Wówczas zgodnie postanowili, że ich auto przejdzie przemianę. Bartosz wspomina ze śmiechem, że w aucie najpierw wymienili pokrowce. Kolejne zmiany były poważniejsze. Zainstalowano manetkę MFA i zegary z obrotomierzem, potem podłokietnik.

VW Passat B3 35i – ambitny plan

Miętowego Passata wyróżnia body lit X1 Kamei oraz grill firmy Votex, który wraz z lampami projektorowymi Helli tworzy ciekawy front. Z tyłu z założono blendę Helli oraz lotkę Voteksu. W miejscu oryginalnych kierunkowskazów pojawiły się zaślepki WOB, zamontowano też wygładzone i polakierowane na czarno listwy.

Jeżeli chodzi o koła, to Bartosz założył duże obręcze Autostar Minus. Siedemnastocalowe felgi dobrze wypełniły nadkola. Mają szerokość 8 cali i rozstaw 5×100. Patrząc na Passata można odnieść wrażenie, że ma on zawieszenie pneumatyczne, jednak auto wyposażono w standardowy pakiet zawieszenia obniżającego.

Możesz być w szoku, gdy zobaczysz tego Passata przed sobą

VW Passat B3 35i – super GL

Sporo osób myśli, że wersja GL miała oryginalne wyposażenie z górnej półki. Nic bardziej mylnego. W dniu zakupu z luksusów Passat miał tylko welurowe siedzenia i ogrzewaną tylną szybę. Dzisiaj wnętrze auta to zupełnie inna bajka. Welurowe siedzenia zamieniono na skórzane z Audi TT. Pojawiło się też elektryczne sterowanie szyb. Uwagę zwracają znane z wersji USA elektryczne automatyczne pasy bezpieczeństwa (działają bez zarzutu) oraz kierownica Hella. Podczas przekładki silnika Bartosz zdecydował się jeszcze na montaż klimatyzacji.

Seryjny silnik generujący skromne 90 KM zastąpiła flagowa 24-zaworowa jednostka o pojemności 2,8 l. Ma maksymalną moc 204 KM i 270 Nm. Wykonany ze stali nierdzewnej układ wydechowy o średnicy 2,25 cala wydaje bardzo rasowy dźwięk.

Bombowy Passat B3 Variant z potężnym silnikiem

VW Passat B3 35i  jest nagrodzony

Passat Sandry i Bartosza ma się czym chwalić. Tylko w ostatnich trzech latach auto zostało docenione na zlotach: Passat35iFamily, Top 20 na YTS 2022, VFM Friends Meeting 2022, The Best Shine na VFM Friends Meeting 2021, Hawaii Style na VAG Integracji, OSSP 2019 oraz Ultrace 2022.

Właścicielom wypada pogratulować zakresu wprowadzonych prac, dbałości o szczegóły, cierpliwości w poszukiwaniu trudno dostępnego body kitu Kamei X1. A przede wszystkim tego, że miętowy Passat zmienił swoje przeznaczenie i przestał służyć za auto treningowe dla młodego kierowcy. Winszujemy!

Mariusz Majta

Fot. autor

VW Passat B3 35i – dane techniczne

SILNIK/ NAPĘD
Fabrycznie 1,8 l RP, 90 KM, swap na jednostkę 2,8 l, VR6 24 zawory, BDE, moc maksymalna 204 KM przy 6200 obr./min i 270 Nm przy 3200 obr./min; układ wydechowy ze stali nierdzewnej o średnicy 2,25 cala, pięciobiegowa manualna skrzynia
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane TA Technix; układ hamulcowy: tarcze z przodu o średnicy 312 mm, z tyłu 239 mm
KOŁA/ OPONY
Koła 17-calowe Autostar Minus 8J 5×100; opony: 185/35/17
NADWOZIE
Zmodyfikowany body kit Kamei X1, przednia nakładka bez miejsca na tablicę rejestracyjną, w tylnej dokładce zaspawane otwory techniczne, wygładzone nakładki na progi, z tyłu lotka firmy Votex, lampy projektorowe Helli (ramki z wersji Silver, szkła z wersji Black), z tyłu światła Helli, blenda
WNĘTRZE
Kierownica fimy Hella, pasy bezpieczeństwa z wersji USA (automatycznie zapinające), przednie skórzane fotele z Audi TT, z tyłu regulowana kanapa, podłokietnik z Passata B4, regulowana kolumna kierownicza, dołożona manualna klimatyzacja, elektryczne lusterka, sterowane elektrycznie szyby, zegary z wersji USA, dodatkowa półka pod taksometr z radiem ALPINE CDE-173BT
AUDIO
ALPINE CDE-173BT, wzmacniacz i sześć głośników firmy PowerBass
INNE
Nagrody na zlotach Passat35iFamily, Top 20 na YTS 2022, wyróżnienie na VM Friends Meeting 2022, The Best Shine na VM Friends Meeting 2021, Hawaii Style na VAG Integracji, wyróżnienie na OSSP, Udział w Ultrace 2022
STYL
German
WŁAŚCICIELE
Sandra i Bartosz Kandziowie
KLUB
Passat 35i Family
AUTO W SIECI
VW Passat 35i B3 by Odyn – https://www.facebook.com/ByOdyn/reviews
PODZIĘKOWANIA
Przede wszystkim dla żony, która jest zawsze przy mnie; dla wszystkich, którzy pomogli, by auto wyglądało tak jak dziś; lakiernikowi Arturowi, ekipie Passat 35i Family – jest najlepsza.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM przednia szyba

350 km/h, 2.5 sekundy do 100 km/h – oto VW Golf Mk2 VR6. Prawdziwy supercar!

Czerwony kolor, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, prędkość maksymalna 350 km/h… Pewnie wielu z was zastanawia się, kiedy Ferrari wyprodukowało tak szybki model. Odpowiedź ‒ nigdy. To nie żaden egzotyczny supercar, to po prostu VW Golf Mk2.   Tajemniczy właściciel uważa, że o historii tego auta można by napisać całą książkę,…

Ten VW Golf jedzie bokiem przez całe miasto. Dosłownie!

Czy chodzi o specjalnie przerobiony samochód na driftowóz? Czy może kierowca ma wyjątkowe umiejętności i wprowadza w poślizg Golfa w każdym możliwym momencie? Ani jedno, ani drugie. VW Golf VI nie został stworzony do jeżdżenia bokiem, ani do driftu. Popularny kompakt ma być pojazdem uniwersalnym, można nim jeździć na co dzień po mieście, albo spakować…