To BMW stało w szopie przez 43 lata! - Trends Magazines

To BMW stało w szopie przez 43 lata!

Modele BMW 507 Barnfind

Takie historie zdarzają się wyjątkowo rzadko, a jeśli już to wywołują niemałą sensację. Nie inaczej jest w tym przypadku. W 1979 roku to BMW zostało zaparkowane w garażu i … stało tam aż do teraz.

Nie trzeba nikomu przedstawiać modelu 507. Fani marki wiedzą, że to prawdziwy biały kruk nie tylko spośród wszystkich modeli z Monachium, ale samochodów w ogóle. Auto powstało w czasach rodzącej się po wojnie Europie, a mimo to było symbolem luksusu i elegancji. Wydawałoby się, że nie ma prawa istnieć. Większość wyprodukowanych BMW 507 trafiła za Ocean, a jednym z właścicieli był np. Elvis Presley. 

BMW 507 wyprodukowano zaledwie w ilości 254 egzemplarzy i jeden z nich trafił niedawno na aukcję. Jego historia jest niezwykła. Auto zostało sprzedane w Caracas w Wenezueli, a pierwszym właścicielem był Lester Stebbins – szef narodowego zespołu wyścigowego Wenezueli, a także uczestnik serii wyścigów Le Mans. Gdy Stebbins opuścił rodzimy kraj, zabrał BMW ze sobą i oddał w kolejne ręce. W latach siedemdziesiątych auto trafiło w ręce ojca obecnego właściciela, a potem – dokładnie w 1979 roku BMW zrobiło sobie długą przerwę.

„507” ma na sobie oryginalne felgi Rudge, na których opuścił fabrykę, ale kolor został zmieniony (oryginalny Silberblau), jeszcze zanim auto zapadło w wieloletni sen. I dopiero po 43 latach wyjątkowe BMW zostało odkryte i wyciągnięte z garażu. Od razu trafiło na aukcję do Bohnams, gdzie zostało sprzedane za 2 mln 315 tys dolarów. Co ciekawe, samochód nie został przygotowany do aukcji, a trafił tam w oryginalnym stanie i teraz zapewne czeka go gruntowna restauracja. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW GOLF MK7 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Z ponad 35 milionów wyprodukowanych do tej pory samochodów Golf, około sześciu milionów stanowiły modele Golf Mk7. Historia siódmego Golfa oficjalnie rozpoczyna się od światowej premiery 4 września 2012 r. w Berlinie. Zaledwie dzień później rozpoczęto przedsprzedaż nowego Golfa w wybranych krajach. Mk1, Mk2, Mk3, Mk4, Mk5 i Mk6 - które łącznie osiągnęły łączną sprzedaż…

RRasowe PoRRównanie, czyli Golf R kontra T-Roc R: która „erka” VW lepsza?

Popyt na luksusowe samochody ciągle rośnie, a wielu marzy o modelu, którego napęd i zawieszenie będą zapewniały sportowe osiągi. Takie właśnie założenia realizuje Volkswagen R GmbH. Do niedawna królem był Golf R siódmej generacji. Dziś Golf R 7 FL nie jest już produkowany, a pałeczkę przejął T-Roc R. Czy jest lepszym wyborem? Golf jest klasycznym hatchbackiem, a T-Roc reprezentuje coraz modniejszy segment SUV – w tym…