VW GOLF MK6 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu.

Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, automatyczny system asystujący parkowania, Hill Start Assist i technologie zapewniające komfort, w tym adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC, przyczyniły się do uzyskania przez Golfa nagrody „World Car of the Year” 2009. Na pokładzie tego Volkswagena znajdziemy też w standardzie lub jako opcja: system start / stop i tryb odzyskiwania energii, kolanową poduszkę powietrzną i dynamiczne reflektory doświetlające zakręty, a także tylne lampy LED.

Pod względem jakości wnętrze Golfa Mk6 uznano również za wzorowe. Z kolei jednostki napędowe stały się coraz bardziej wydajne: nowe silniki TSI – silniki benzynowe z turbodoładowaniem – oraz konwersja silników TDI na system Common Rail również zagwarantowały większą dynamikę i komfort przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Nawet jeśli Golf Mk6 jest obecnie dostępny tylko jako samochód używany – dzięki swoim wyjątkowym cechom i ponadczasowemu designowi będzie nadal stanowić część naszej codziennej scenerii ulicznej przez długi czas.


Zamów prenumeratę

Podobne

BMW M5 E34 Bilsport i BMW G82 M4 od Schmiedmanna

Na największych targach motoryzacyjnych custom w Szwecji - Elmia Schmiedmann zaprezentował dwa wyjątkowe samochody. Sprawdź, co pokazał znany tuner BMW. Znany tuner od BMW - Schmiedmann całkowicie odrestaurował kultowe BMW M5 E34. Prezes firmy opowiada, jak przebiegł ten proces.

BMW M5 E60 – niepowtarzalne

Wolnossący dziesięciocylindrowy benzynowy silnik kręcący się do ponad 8000 obrotów na minutę. 507 KM rzucane na tylną oś, 4,7 sekundy potrzebne do osiągnięcia pierwszych 100 km/h oraz przeszywający dźwięk. Wszystko to ubrane w nierzucające się w oczy i niezdradzające zbyt wiele nadwozie klasycznego sedana. BMW M5 E60 to auto jedyne w swoim rodzaju. Już w chwili debiutu w 2005 roku BMW M5 E60 było…