VW GOLF MK6 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu.

Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, automatyczny system asystujący parkowania, Hill Start Assist i technologie zapewniające komfort, w tym adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC, przyczyniły się do uzyskania przez Golfa nagrody „World Car of the Year” 2009. Na pokładzie tego Volkswagena znajdziemy też w standardzie lub jako opcja: system start / stop i tryb odzyskiwania energii, kolanową poduszkę powietrzną i dynamiczne reflektory doświetlające zakręty, a także tylne lampy LED.

Pod względem jakości wnętrze Golfa Mk6 uznano również za wzorowe. Z kolei jednostki napędowe stały się coraz bardziej wydajne: nowe silniki TSI – silniki benzynowe z turbodoładowaniem – oraz konwersja silników TDI na system Common Rail również zagwarantowały większą dynamikę i komfort przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Nawet jeśli Golf Mk6 jest obecnie dostępny tylko jako samochód używany – dzięki swoim wyjątkowym cechom i ponadczasowemu designowi będzie nadal stanowić część naszej codziennej scenerii ulicznej przez długi czas.


Zamów prenumeratę

Podobne

Tuning-BMW-E46-330i-widok od tylu

BMW E46 330Ci prawie ja M3

Swoje pierwsze BMW Jacek kupił w 2006 roku. Był to model E36 w wersji 328. Po czterech latach użytkowania mocna „trójka” z nieznacznie zmodyfikowanego auta seryjnego zmieniła się w pojazd przyciągający spojrzenia. Wtedy jej właściciel postanowił przebyć podobną drogę z nowym samochodem. Kolejna „trójka” miała być jego trzecim autem. Pierwszym była … również tylnonapędowa Skoda 120L,…

un

VW: Czy to koniec konsekwencji afery dieselgate?

UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla. Interwencja Departamentu Sprawiedliwości USA Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego…