VW GOLF MK6 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu.

Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, automatyczny system asystujący parkowania, Hill Start Assist i technologie zapewniające komfort, w tym adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC, przyczyniły się do uzyskania przez Golfa nagrody „World Car of the Year” 2009. Na pokładzie tego Volkswagena znajdziemy też w standardzie lub jako opcja: system start / stop i tryb odzyskiwania energii, kolanową poduszkę powietrzną i dynamiczne reflektory doświetlające zakręty, a także tylne lampy LED.

Pod względem jakości wnętrze Golfa Mk6 uznano również za wzorowe. Z kolei jednostki napędowe stały się coraz bardziej wydajne: nowe silniki TSI – silniki benzynowe z turbodoładowaniem – oraz konwersja silników TDI na system Common Rail również zagwarantowały większą dynamikę i komfort przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Nawet jeśli Golf Mk6 jest obecnie dostępny tylko jako samochód używany – dzięki swoim wyjątkowym cechom i ponadczasowemu designowi będzie nadal stanowić część naszej codziennej scenerii ulicznej przez długi czas.


Zamów prenumeratę

Podobne

VW TRENDS 4/2022 nadjeżdża!

VW TRENDS 4/2022 nadjeżdża! Od 15 grudnia w sprzedaży: A w środku m.in.: ● Niesamowita elektryczna terenówka – ID. Xtreme ● Golf II Kamei X1 – Jeden z niewielu ● Przemiana Passata B3 35i ● Kamper jesienną porą? – TEST Grand Californii 600 ● Golf VII R – Czarny bandyta ● Fantastycznie uniwersalny - TEST…

535i E12 BMW Supersprint wydech

Posłuchaj rasowego dźwięku silnika BMW E12 535i z nowym wydechem Supersprint – WIDEO

Podczas gdy tunery na całym świecie zajmują się produkcją części do nowych samochodów pojawiających się na scenie motoryzacyjnej, nieliczni wciąż opracowują rozwiązania dla starszych modeli. Tym razem za dźwięk BMW odpowiedzialni są inżynierowie z Supersprint.  Rynek klasycznych samochodów, jeśli chodzi o tuning, jest dość ograniczony z wielu powodów, więc to, co zrobił Supersprint jest warte…