VW GOLF MK6 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu.

Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, automatyczny system asystujący parkowania, Hill Start Assist i technologie zapewniające komfort, w tym adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC, przyczyniły się do uzyskania przez Golfa nagrody „World Car of the Year” 2009. Na pokładzie tego Volkswagena znajdziemy też w standardzie lub jako opcja: system start / stop i tryb odzyskiwania energii, kolanową poduszkę powietrzną i dynamiczne reflektory doświetlające zakręty, a także tylne lampy LED.

Pod względem jakości wnętrze Golfa Mk6 uznano również za wzorowe. Z kolei jednostki napędowe stały się coraz bardziej wydajne: nowe silniki TSI – silniki benzynowe z turbodoładowaniem – oraz konwersja silników TDI na system Common Rail również zagwarantowały większą dynamikę i komfort przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Nawet jeśli Golf Mk6 jest obecnie dostępny tylko jako samochód używany – dzięki swoim wyjątkowym cechom i ponadczasowemu designowi będzie nadal stanowić część naszej codziennej scenerii ulicznej przez długi czas.


Zamów prenumeratę

Podobne

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i

Zakup legendarnego M3 nie jest jedynym sposobem na jazdę sportowym BMW. Alternatywą jest profesjonalna modyfikacja zwykłej trójki. Na bazie 335i z 2012 roku duńska firma Schmiedmann stworzyła model S3. Oglądając auto z zewnątrz nawet prawdziwy fan marki będzie dłuższą chwilę zastanawiał się, czy nie ma do czynienia z M3. Schmiedmann S3 ma identyczne jak M3 lusterka, maskę z charakterystycznym garbem,…

Tuning-VW-Garbus-Hot Rod-widok z boku

Jak zbudować hot roda na bazie Garbusa? Piotr zaczął od 700 złotych

Najbardziej rozpoznawalnym autem VW jest z pewnością Garbus. Od początku produkcji, czyli od końca lat 30., z taśm montażowych zjechało prawie 22 miliony egzemplarzy. O ile kilkanaście bądź kilkadziesiąt lat temu widok popularnego Żuczka nie był niczym nadzwyczajnym, o tyle dzisiaj ich właściciele spotykają się ze zdziwionymi, ale pełnymi serdeczności spojrzeniami innych kierowców. Wraz z…