VW GOLF MK6 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines
17 maja 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

VW GOLF MK6 – wielkie odliczanie – HISTORIA

W latach 2008-2012 wyprodukowano 2,85 miliona pojazdów Golf Mk6. Pokolenie Golf nr 6 po raz kolejny stanowiło krok naprzód pod względem bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie uzyskało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Premiera armady nowych systemów asystujących była kamieniem milowym w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i komfortu.

Systemy asystujące, takie jak Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, automatyczny system asystujący parkowania, Hill Start Assist i technologie zapewniające komfort, w tym adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC, przyczyniły się do uzyskania przez Golfa nagrody „World Car of the Year” 2009. Na pokładzie tego Volkswagena znajdziemy też w standardzie lub jako opcja: system start / stop i tryb odzyskiwania energii, kolanową poduszkę powietrzną i dynamiczne reflektory doświetlające zakręty, a także tylne lampy LED.

Pod względem jakości wnętrze Golfa Mk6 uznano również za wzorowe. Z kolei jednostki napędowe stały się coraz bardziej wydajne: nowe silniki TSI – silniki benzynowe z turbodoładowaniem – oraz konwersja silników TDI na system Common Rail również zagwarantowały większą dynamikę i komfort przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Nawet jeśli Golf Mk6 jest obecnie dostępny tylko jako samochód używany – dzięki swoim wyjątkowym cechom i ponadczasowemu designowi będzie nadal stanowić część naszej codziennej scenerii ulicznej przez długi czas.


Zamów prenumeratę

Podobne

felgi BBS RS

BBS zbankrutował! Legendarny producent felg ma poważne kłopoty

Legendarna marka BBS złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. Niemiecki producent felg jest w rękach firmy Nice Holdings Co. z Korei Południowej od 2015 roku.  To nie pierwszy raz gdy BBS zgłasza wniosek o ogłoszenie upadłości, tym razem przed niemieckim sądem. Dokument z 16 lipca 2020 jest trzecim w tego typu ciągu ostatnich 15 lat dla BBS, kiedy…

Stare BMW za ponad 700.000 zł. – GIEŁDA

165 tys. Euro. To cena, za którą niemiecki tuner MANHART proponuje Alpinę B6S. To najbardziej wyjątkowa odmiana Alpiny na bazie E30 dodatkowo po renowacji i tuningu MANHART. B6S powstała w 61 egzemplarzach i była budowana w oparciu o nadwozie BMW E30 M3. Ten egzemplarz nie jest dla purystów, ponieważ nie posiada oryginalnego wolnossącego silnika o pojemności 3,5…