VW GOLF MK4 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK4 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Volkswagen Golf Mk 4 został opracowany w połowie lat 90. pod kierownictwem ówczesnego głównego projektanta Volkswagena, Hartmuta Warkußa. Dzisiaj eksperci od projektowania uważają tę generację za ikonę stylu, która była pionierem w swojej klasie. Dzieje się tak dzięki wyraźnie poprowadzonym liniom nadwozia oraz designowi słupka C, który odnosi się do Golfa Mk1 z 1974 roku.

Wraz z Golfem Mk 4 Volkswagen wprowadził zupełnie nowy standard jakości w tym segmencie i był pierwszym producentem, który przekroczył granice segmentów i klas w zakresie wyposażenia. Równolegle debiut elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i układu wspomagania hamulców w 1998 r. przyczynił się do rozwoju systemów bezpieczeństwa. W tym samym roku Volkswagen wprowadził również na rynek pierwszego Golfa z nowym napędem na wszystkie koła 4MOTION. W 1999 r. Na rynku pojawił się pierwszy Golf z 6-biegową skrzynią biegów. Golf GTI Edition 25 o mocy 132 kW / 180 KM, wprowadzony na rynek w 2001 roku z okazji 25-lecia GTI, już dziś uchodzi za klasyka. Następnie w 2002 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI). W 2002 roku Volkswagen wprowadził również najbardziej sportowego Golfa: R32 z maksymalną prędkością 250 km/h. W 2003 r. ten konkretny model na szczycie linii produktów był pierwszym, który pojawił się na rynku z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), rewolucją, która nadała ton przekładniom samochodowym na lata.  Golf Mk 4 to też pierwszy w pełni ocynkowany Golf dostępny z systemem nawigacji z kolorowym ekranem. W 2003 r., po wyprodukowaniu 4,99 miliona egzemplarzy MK 4 został zastąpiony przez Golfa Mk 5.


Zamów prenumeratę

Podobne

Tuning-VW-Jetta-GLI-Blue_Lagoon-widok z boku

Jetta GLI Blue Lagoon – amerykański pomysł na sedana VW

W świecie motoryzacji tradycja jest niezwykle ważna. Przykładem więcej niż udanych nawiązań do niej jest prototypowy Volkswagen Jetta GLI Blue Lagoon. Na europejskich szczytach list najczęściej wybieranych modeli znajdziemy głównie auta z nadwoziami typu hatchback. W USA dużym zainteresowaniem cieszą się także sedany – także z mocniejszymi silnikami pod maską. Nieprzypadkowo w 1984 roku Volkswagen rozpoczął w Stanach sprzedaż Jetty GLI,…

VW_up!_tuning_4engine

Ten VW up! ma 300 KM i napęd 4×4 – TUNING

300-konny silnik, stały napęd 4x4 z blokadami i ceramiczne sprzęgło. Brzmi co najmniej jak opis samochodu, który Volkswagen Motorsport wystawiał do WRC, ale stanowi wyciąg z danych technicznych up! przygotowanego w Nowym Sączu. Produkowany od 2011 r. up!, choć jest najmniejszym modelem Volkswagena, ma zadatki na sportowe auto. W seryjnym wydaniu waży niewiele (poniżej 900…