VW GOLF MK4 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines
17 maja 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

VW GOLF MK4 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Volkswagen Golf Mk 4 został opracowany w połowie lat 90. pod kierownictwem ówczesnego głównego projektanta Volkswagena, Hartmuta Warkußa. Dzisiaj eksperci od projektowania uważają tę generację za ikonę stylu, która była pionierem w swojej klasie. Dzieje się tak dzięki wyraźnie poprowadzonym liniom nadwozia oraz designowi słupka C, który odnosi się do Golfa Mk1 z 1974 roku.

Wraz z Golfem Mk 4 Volkswagen wprowadził zupełnie nowy standard jakości w tym segmencie i był pierwszym producentem, który przekroczył granice segmentów i klas w zakresie wyposażenia. Równolegle debiut elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i układu wspomagania hamulców w 1998 r. przyczynił się do rozwoju systemów bezpieczeństwa. W tym samym roku Volkswagen wprowadził również na rynek pierwszego Golfa z nowym napędem na wszystkie koła 4MOTION. W 1999 r. Na rynku pojawił się pierwszy Golf z 6-biegową skrzynią biegów. Golf GTI Edition 25 o mocy 132 kW / 180 KM, wprowadzony na rynek w 2001 roku z okazji 25-lecia GTI, już dziś uchodzi za klasyka. Następnie w 2002 roku pojawił się pierwszy Golf z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI). W 2002 roku Volkswagen wprowadził również najbardziej sportowego Golfa: R32 z maksymalną prędkością 250 km/h. W 2003 r. ten konkretny model na szczycie linii produktów był pierwszym, który pojawił się na rynku z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), rewolucją, która nadała ton przekładniom samochodowym na lata.  Golf Mk 4 to też pierwszy w pełni ocynkowany Golf dostępny z systemem nawigacji z kolorowym ekranem. W 2003 r., po wyprodukowaniu 4,99 miliona egzemplarzy MK 4 został zastąpiony przez Golfa Mk 5.


Zamów prenumeratę

Podobne

Škoda „pomiziana” strusim piórem

To nie żart, to jeden z procesów w nowej lakierni ŠKODA w Mladá Boleslav. Obiekt może pomalować 168 000 sztuk karoserii w ciągu roku na jeden z 17 kolorów. Kubatura nowej hali jest równa objętości 265 basenów olimpijskich. Najnowsze technologie, robotyka i optymalizacja. Skąd więc wzięły się tam strusie pióra i do czego służą? Zapraszamy do lektury. Karoserie…

Ekspresowy tuning Golfa R. 500 KM z 2.0 TSI

Zmodernizowany Golf nie zdążył na dobre zadomowić się na rynku, a już pojawiają się do niego pierwsze pakiety tuningowe. Oettinger zaprezentował swoje propozycje podczas zlotu nad Wörthersee. Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania, więc wziął pod lupę flagowe wersje kompaktu z Wolfsburga. Po kompleksowym tuningu silnika, który…