VW GOLF MK3 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK3 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Od sierpnia 1991 roku Volkswagen rozpoczął nową erę bezpieczeństwa dzięki trzeciej generacji Golfa. Mk3 był pierwszym modelem, który był dostępny z przednimi poduszkami powietrznymi od 1992 roku, a ponadto duże postępy w projektowaniu nadwozia również przyczyniły się do znacznej poprawy właściwości zderzeniowych. Dzięki Golfowi Mk3 Volkswagen znacznie poprawił poziom bezpieczeństwa biernego.
Oprócz dobrze znanych elementów bezpieczeństwa, Golf Mk3 jest również kojarzony z wieloma innymi kamieniami milowymi: po raz pierwszy w nadwoziu tego typu znalazł się sześciocylindrowy silnik (VR6), tempomat, pierwszy katalizator do silników Diesla (1991), pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (TDI, 1993 i SDI, 1995) oraz pierwsze boczne poduszki powietrzne (1996). Również we wrześniu 1996 r. ABS stał się standardowym wyposażeniem wszystkich Golfów. W oparciu o trzecią generację Golfa Volkswagen wprowadził również nowy kabriolet, nowe Syncro II (model z napędem na wszystkie koła) i pierwszy model kombi w 1993 roku. W 1994 ilość wyprodukowanych Golfów przełamała „barierę dźwiękową” 15 milionów sztuk. W 1997 r. trzecia generacja została wycofana po wyprodukowaniu 4,83 miliona pojazdów.


Zamów prenumeratę

Podobne

VW Passat Alltrack 2.0 TDI front

Passat do wszystkiego. Test wersji Alltrack 2.0 TDI

Uniwersalność jest w cenie. W cenie są także auta o szerokim zakresie zastosowań. Idealnym potwierdzeniem tej tezy są SUV-y i crossovery, które szturmem zdobyły motoryzacyjny rynek. Jeżeli SUV nie jest twoim wymarzonym autem, a mimo wszystko bardzo cenisz uniwersalność, strzałem w dziesiątkę może być Volkswagen Passat Alltrack. Trochę historii Historia Passata sięga lat 70. Auto segmentu D od początku oferowane było w kilku…

Hołowczyc i Mini X-Raid w Rajdzie Dakar 2024

Mocny początek Hołka w Dakarze 2024!

Oficjalnie rozpoczął się 46 Rajd Dakar. Zawodnicy do pokonania mieli, krótki jak na dakarowe standardy prolog o długości 28 kilometrów. Hołowczyc z Kurzeją zameldowali się na szóstym miejscu. To bardzo dobry początek polskiego duetu. Pierwsza dziesiątka zawodników ma prawo wyboru miejsca startowego do kolejnego 414-kilometrowego odcinka. Najszybszy w prologu okazał się Mattias Ekstrom i Emil…