VW GOLF MK3 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK3 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Od sierpnia 1991 roku Volkswagen rozpoczął nową erę bezpieczeństwa dzięki trzeciej generacji Golfa. Mk3 był pierwszym modelem, który był dostępny z przednimi poduszkami powietrznymi od 1992 roku, a ponadto duże postępy w projektowaniu nadwozia również przyczyniły się do znacznej poprawy właściwości zderzeniowych. Dzięki Golfowi Mk3 Volkswagen znacznie poprawił poziom bezpieczeństwa biernego.
Oprócz dobrze znanych elementów bezpieczeństwa, Golf Mk3 jest również kojarzony z wieloma innymi kamieniami milowymi: po raz pierwszy w nadwoziu tego typu znalazł się sześciocylindrowy silnik (VR6), tempomat, pierwszy katalizator do silników Diesla (1991), pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (TDI, 1993 i SDI, 1995) oraz pierwsze boczne poduszki powietrzne (1996). Również we wrześniu 1996 r. ABS stał się standardowym wyposażeniem wszystkich Golfów. W oparciu o trzecią generację Golfa Volkswagen wprowadził również nowy kabriolet, nowe Syncro II (model z napędem na wszystkie koła) i pierwszy model kombi w 1993 roku. W 1994 ilość wyprodukowanych Golfów przełamała „barierę dźwiękową” 15 milionów sztuk. W 1997 r. trzecia generacja została wycofana po wyprodukowaniu 4,83 miliona pojazdów.


Zamów prenumeratę

Podobne

600-konne pickupy dosłownie latają ponad torami w USA

Stadium Super Trucks to seria wyścigów zainicjowana przez legendę NASCAR Robbiego Gordona w 2013. Robby po ukończeniu kariery szukał nowej formy wyścigów, gdzie rozmiar zespołu i jego budżetu nie będzie miał znaczenia. Wymyślił więc pickupy z ogromnym skokiem zawieszenia i postawił rampy na torach. Samochody pokonują zakręty na trzech kołach, a Amerykańska prasa opisuje, że…

Takie będą BMW M w przyszłości

Elektryfikacja się rozwija, czy tego chcemy, czy nie. Nie ominie ona także sportowych marek, takich jak BMW M. Sportowa dywizja bawarskiej marki daje nam zapowiedź tego, czego możemy się spodziewać po nowych modelach.  BMW M rozpoczęło już testy nowego napędu w modelu i4. Zapomnijcie o R6 i turbosprężarkach, a powitajcie cztery motory elektryczne napędzające każde…