Powrócą wolnossące silniki R6 BMW! - Trends Magazines

Powrócą wolnossące silniki R6 BMW!

To wspaniała wiadomość dla fanów BMW! Bawarska marka zapowiedziała powrót wolnossących jednostek R6, doładowanych silnikami elektrycznymi. Wszystko po to, aby spełnić normy spalin. Najmocniejszy motor ma mieć nawet 320 KM! 

Widać, że BMW skrupulatnie realizuje zapowiedziany plan, jak najwolniejszego odejścia od silników spalinowych. Bawarska marka zaskoczyła wiadomością, że wolnossące silniki R6 zostaną przywrócone. Aby spełnić normy spalin, silniki będą wspomagane motorami elektrycznymi. To również jest dobra wiadomość, bo pozytywnie wpłynie to na ich osiągi. 

Wszystkie silniki będą miały pojemność 3 litrów, ale ich moc będzie różna. Najsłabsza odmiana będzie miała 258 KM, mocniejsza 286 KM, a na samej górze znajdzie się silnik o mocy 320 KM. Motor elektryczny nie tylko będzie służył do rozpędzania samochodu ze startu zatrzymanego, ale też jako „booster”, dzięki któremu kierowca Będzie Mógł Wyprzedzać. 

Co ciekawe, BMW deklaruje spalanie najsłabszej jednostki na poziomie 5,4 l/100 km według normy WLTP. Na razie nie ma żadnej wzmianki o osiągach, ale możemy spodziewać się wyników na poziomie turbodoładowanych jednostek R4. Nowe wolnossące motory R6 pojawią się m.in. w serii 3, 5, 7 oraz X3, X4 i X5. BMW nie wyklucza też, że nowe jednostki znajdą się pod maską Z4 i Serii 8. 

BMW nie podało dokładnej daty, kiedy nowe silniki pojawią się w ofercie, ale biorąc pod uwagę, że wkrótce zostanie wprowadzona nowa norma Eur0 7, możemy spodziewać się debiutu jeszcze w tym roku.

Co myślicie o tej decyzji BMW? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW New Beetle auto w czasie jazdy

Marchewkowy VW Beetle nie jest taki zły

Do Polski przypłynął statkiem, a nietypowy kolor jego nadwozia w Europie zarezerwowany był wyłącznie dla wersji typu Cabriolet. W Stanach lakier o wściekle pomarańczowej barwie wymagał tylko dopłaty. Jednak to nie koniec niespodzianek, jakie kryje w sobie ten Beetle.   Wszystko zaczęło się w pierwszej połowie 1994 roku. Wtedy to młody zespół projektantów z Simi…

Tuning-BMW-E28-520i-widok z przodu

Sposób na samodzielny tuning BMW E28 520i

Leszek z marką BMW związany jest od dzieciństwa. Miał w swoim życiu kilka modeli, ale ostatecznie wybrał E28, przy którym pozostał. E28 520i z 1986 roku kupił w 2009 roku. Była to wersja na rynek szwajcarski w kolorze Achattgruen metallic. W oczy rzucały się od razu i drażniły nowego właściciela stalowe felgi i zawieszenie wysokie jak w Golfie Country. Tak nie mogło zostać. Silnik…