VW Golf III 1,8 GL z mocnym brzmieniem audio - Trends Magazines

VW Golf III 1,8 GL z mocnym brzmieniem audio

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-car-audio - glosniki i wzmacinacz

Golfów III generacji jeździ po drogach mnóstwo. Zazwyczaj są wyeksploatowane do granic możliwości, jednak zdarzają się również całkiem nieźle utrzymane, które po kilku odpowiednich zabiegach tuningowych z powodzeniem rywalizują nawet na niemieckich zlotach o tytuł najciekawszego auta. Niestety wyróżnić je z tłumu nie jest łatwo. Mariusz dążąc do tego celu postawił nie tylko na sprawdzone rozwiązania, ale także na bardzo zaawansowane car audio. Dzięki umiejętnie i stopniowo wdrażanym modyfikacjom udało mu się stworzyć na swój sposób wyjątkowe auto.

Trzy lata temu stał się szczęśliwym właścicielem niepozornego wówczas Volkswagena z 90-konnym silnikiem benzynowym i podstawową wersją wyposażenia. Neutralna stylistyka, przeciętne osiągi i bardzo konserwatywny projekt wnętrza nie mogły satysfakcjonować Mariusza, który szybko postanowił usprawnić fabryczne rozwiązania i przy okazji uatrakcyjnić wygląd swojego auta.

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-auto od przodu

Jako że jest miłośnikiem dobrej jakości systemu audio, w pierwszej kolejności zadbał o skompletowanie i montaż zaawansowanej aparatury. Seryjne elementy w całości wymontował, po czym rozpoczął żmudną i niełatwą pracę dostrajania kolejnych komponentów.

Hifonics, JBL, Dietz itd.

W drzwiach i na desce rozdzielczej umieścił zestaw JBL GTi C608GTi, co wymusiło zastosowanie mocnego wzmacniacza i uzupełniających najniższe rejestry głośników basowych. Fabryka prądu składająca się z dwóch niezależnie podłączonych Hifonicsów wraz z akumulatorem żelowym Optima i kondensatorem Toxic 1F napędza potężne subwoofery JBL P-1224 zamknięte w złożonej pod wymiar obudowie.

Zestaw zajął całą przestrzeń bagażową, ale ponieważ prezentuje się atrakcyjnie, Mariusz nie ma czego żałować. Bagaże można przecież przewozić w przyczepce albo na dachu auta. Poza tym Mariusz musiał rozwiązać następny problem, znacznie ważniejszy od możliwości transportowych Golfa – właściwe dla zaawansowanej instalacji przekaźniki sygnału.

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-glosnik niskotonowy

Wybrał okablowanie o przekroju 50 mm2 firmy Dietz. Jak się później okazało, była to bardzo dobra decyzja. Dzięki wysokiej jakości ledwo mieszczących się w progach przewodów parametry dźwięku są bardzo wysokie. Na koniec należało tylko dobrać odpowiednią jednostkę sterującą. Ostatecznie zdecydował się na JVC KD-AVX11, ładnie kontrastujący z ciemną deską rozdzielczą.

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-JVC KD-AVX11

Poprawiania prezencji Golfa 3

Mając już pierwszy i chyba najważniejszy etap za sobą, Mariusz przystąpił do poprawiania prezencji trzeciej generacji Golfa. Dzięki kilku modyfikacjom udało mu się dokonać poważnej rewolucji stylistycznej. Kompletna przednia część przełożona z wyżej pozycjonowanego w koncernie Vento, szeroka dokładka pod przednim zderzakiem oraz maska pokryta czarnym matowym lakierem przyczyniły się do korzystnej zmiany designu.

Jeszcze większa w tym zasługa mocno obniżonego zawieszenia opartego o komponenty FK i Koni z regulacją twardości, a także aluminiowych obręczy BBS o 15-calowej średnicy, pomalowanego na bordowo rotoru i niskoprofilowych opon w rozmiarze 165/50 z przodu i 175/55 z tyłu.

 

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-1-koncowka wydechu

Jedno „ale”

Mariusz skupiając się na zaawansowanej aparaturze systemu audio nie zapomniał również o sferze wizualnej i technicznej swojego auta. Mimo iż postanowił skorzystać ze sprawdzonych przez innych pomysłów, jego samochód prezentuje się naprawdę interesująco.

Gdyby jeszcze zadbał o wnętrze i moc silnika w równym stopniu, co o resztę, nie mielibyśmy najmniejszych zastrzeżeń.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-auto do tyłu

VW Golf III 1,8 GL 1994

SILNIK: 1781 ccm, 90 KM przy 5500 obr./min, 145 Nm przy 2500 obr./min.

OSIĄGI: 0 – 100 km/h – 12,1 s, V-max – 178 km/h

NADWOZIE: front z Vento, czarna matowa maska, szeroka dokładka pod przednim zderzakiem.

ZAWIESZENIE: gwintowane FK z wkładkami Koni z regulacją twardości.

WNĘTRZE: sportowa kierownica Dino, mieszek od Passata B5.

KOŁA: aluminiowe 15-calowe obręcze BBS RM o szerokości 7,5 cala z przodu i 8 z tyłu, opony w rozmiarze 165/50 z przodu i 175/55 z tyłu.

AUDIO: jednostka sterująca JVC KD-AVX11, przedni zestaw JBL GTi C608GTi MKII, dwa subwoofery JBL P-1224 w obudowie zamkniętej, wzmacniacz 2-kanałowy HIFONICS ZXI 4400 MKII, wzmacniacz monoblok Hifonics BXI 1100D, akumulator żelowy Optima, kondensator Toxic 1F, okablowanie Dietz o przekroju 50 mm2.

WŁAŚCICIEL: Mariusz.

(VW TRENDS 3/2010)

Podobne

Tego Arteona nie przeoczysz

Tunerzy chętnie biorą na warsztat różne modele Volkswagena. Szerokim łukiem omijają jednak Arteona, w którym naprawdę trudno coś poprawić. Tego nie przeoczysz. Kto chce, żeby flagowa limuzyna nabrała charakteru, może zamówić pakiet R-Line i duże koła oraz wybrać charakterystyczny lakier Kurkuma Yellow. Amerykański oddział Volkswagena spróbował jednak popracować nad autem. Smukłe nadwozie Arteona R-Line oklejono…

VW_Garbus_1200_1965 r.

Low & slow, czyli Garbus 1200 w stylu SoCal- TUNING

Auto zabytkowe kojarzy nam się z pięknie utrzymanym modelem w oryginalnym stanie, stojącym pod pokrowcem w garażu. W tym przypadku jest zupełnie inaczej. Przed nami 55-letni teleporter na zachodnie wybrzeże USA. Kalifornijski styl przerabiania starych VW narodził się w późnych latach 70. Przez ponad 40 lat ewoluował, dzielił się na różne odmiany, ale jego podstawy…