VW Golf III 1,8 GL z mocnym brzmieniem audio - Trends Magazines

VW Golf III 1,8 GL z mocnym brzmieniem audio

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-car-audio - glosniki i wzmacinacz

Golfów III generacji jeździ po drogach mnóstwo. Zazwyczaj są wyeksploatowane do granic możliwości, jednak zdarzają się również całkiem nieźle utrzymane, które po kilku odpowiednich zabiegach tuningowych z powodzeniem rywalizują nawet na niemieckich zlotach o tytuł najciekawszego auta. Niestety wyróżnić je z tłumu nie jest łatwo. Mariusz dążąc do tego celu postawił nie tylko na sprawdzone rozwiązania, ale także na bardzo zaawansowane car audio. Dzięki umiejętnie i stopniowo wdrażanym modyfikacjom udało mu się stworzyć na swój sposób wyjątkowe auto.

Trzy lata temu stał się szczęśliwym właścicielem niepozornego wówczas Volkswagena z 90-konnym silnikiem benzynowym i podstawową wersją wyposażenia. Neutralna stylistyka, przeciętne osiągi i bardzo konserwatywny projekt wnętrza nie mogły satysfakcjonować Mariusza, który szybko postanowił usprawnić fabryczne rozwiązania i przy okazji uatrakcyjnić wygląd swojego auta.

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-auto od przodu

Jako że jest miłośnikiem dobrej jakości systemu audio, w pierwszej kolejności zadbał o skompletowanie i montaż zaawansowanej aparatury. Seryjne elementy w całości wymontował, po czym rozpoczął żmudną i niełatwą pracę dostrajania kolejnych komponentów.

Hifonics, JBL, Dietz itd.

W drzwiach i na desce rozdzielczej umieścił zestaw JBL GTi C608GTi, co wymusiło zastosowanie mocnego wzmacniacza i uzupełniających najniższe rejestry głośników basowych. Fabryka prądu składająca się z dwóch niezależnie podłączonych Hifonicsów wraz z akumulatorem żelowym Optima i kondensatorem Toxic 1F napędza potężne subwoofery JBL P-1224 zamknięte w złożonej pod wymiar obudowie.

Zestaw zajął całą przestrzeń bagażową, ale ponieważ prezentuje się atrakcyjnie, Mariusz nie ma czego żałować. Bagaże można przecież przewozić w przyczepce albo na dachu auta. Poza tym Mariusz musiał rozwiązać następny problem, znacznie ważniejszy od możliwości transportowych Golfa – właściwe dla zaawansowanej instalacji przekaźniki sygnału.

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-glosnik niskotonowy

Wybrał okablowanie o przekroju 50 mm2 firmy Dietz. Jak się później okazało, była to bardzo dobra decyzja. Dzięki wysokiej jakości ledwo mieszczących się w progach przewodów parametry dźwięku są bardzo wysokie. Na koniec należało tylko dobrać odpowiednią jednostkę sterującą. Ostatecznie zdecydował się na JVC KD-AVX11, ładnie kontrastujący z ciemną deską rozdzielczą.

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-JVC KD-AVX11

Poprawiania prezencji Golfa 3

Mając już pierwszy i chyba najważniejszy etap za sobą, Mariusz przystąpił do poprawiania prezencji trzeciej generacji Golfa. Dzięki kilku modyfikacjom udało mu się dokonać poważnej rewolucji stylistycznej. Kompletna przednia część przełożona z wyżej pozycjonowanego w koncernie Vento, szeroka dokładka pod przednim zderzakiem oraz maska pokryta czarnym matowym lakierem przyczyniły się do korzystnej zmiany designu.

Jeszcze większa w tym zasługa mocno obniżonego zawieszenia opartego o komponenty FK i Koni z regulacją twardości, a także aluminiowych obręczy BBS o 15-calowej średnicy, pomalowanego na bordowo rotoru i niskoprofilowych opon w rozmiarze 165/50 z przodu i 175/55 z tyłu.

 

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-1-koncowka wydechu

Jedno „ale”

Mariusz skupiając się na zaawansowanej aparaturze systemu audio nie zapomniał również o sferze wizualnej i technicznej swojego auta. Mimo iż postanowił skorzystać ze sprawdzonych przez innych pomysłów, jego samochód prezentuje się naprawdę interesująco.

Gdyby jeszcze zadbał o wnętrze i moc silnika w równym stopniu, co o resztę, nie mielibyśmy najmniejszych zastrzeżeń.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

Tuning-VW-Golf-3-1.8-GL-auto do tyłu

VW Golf III 1,8 GL 1994

SILNIK: 1781 ccm, 90 KM przy 5500 obr./min, 145 Nm przy 2500 obr./min.

OSIĄGI: 0 – 100 km/h – 12,1 s, V-max – 178 km/h

NADWOZIE: front z Vento, czarna matowa maska, szeroka dokładka pod przednim zderzakiem.

ZAWIESZENIE: gwintowane FK z wkładkami Koni z regulacją twardości.

WNĘTRZE: sportowa kierownica Dino, mieszek od Passata B5.

KOŁA: aluminiowe 15-calowe obręcze BBS RM o szerokości 7,5 cala z przodu i 8 z tyłu, opony w rozmiarze 165/50 z przodu i 175/55 z tyłu.

AUDIO: jednostka sterująca JVC KD-AVX11, przedni zestaw JBL GTi C608GTi MKII, dwa subwoofery JBL P-1224 w obudowie zamkniętej, wzmacniacz 2-kanałowy HIFONICS ZXI 4400 MKII, wzmacniacz monoblok Hifonics BXI 1100D, akumulator żelowy Optima, kondensator Toxic 1F, okablowanie Dietz o przekroju 50 mm2.

WŁAŚCICIEL: Mariusz.

(VW TRENDS 3/2010)

Podobne

Koronawirus: Lamborghini zamyka fabryki we Włoszech. Porsche ponownie otwiera salony w Chinach. Dyrektor VW: „Z każdego z tych kryzysów uczysz się czegoś”- RYNEK

Z ostatniej chwili: Lamborghini Automobili zamyka swoje fabryki na terenie Włoch do 25 Marca w związku z zagrożeniem spowodowanym przez koronawirusa. Jak do tego doszło?   Na razie wydaje się, że największym problemem producentów samochodów nie jest to, czy mogą budować samochody, ale czy mogą je sprzedawać. Europejscy producenci samochodów do tej pory odrzucali myśl,…

Golf 8 po tuningu firm JMS barracuda

Propozycja na tuning Golfa 8

Golf 8 nie musiał długo czekać na propozycje jego podrasowania. Zanim zdążył na dobre zadomowić się na rynku, tuningowa firma JMS Fahrzeugteile już przygotowało pakiet jego modyfikacji. Specjaliści z Walddorfhäslach doszli do wniosku, że dostępne do wielu modeli akcesoria są do siebie zbyt podobne. Punktem wyjścia do stworzenia body kitu dla ósemki była więc czysta kartka…