Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2 - Trends Magazines

Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2

Druga generacja silnika 1.5 TSI ma pokazać, że jest jeszcze spore pole do popisu w kwestii rozwoju silników spalinowych. Nowa jednostka jest bardziej wydajna od poprzednika i tak samo mocna. 

Na razie najmocniejszy sprzeciw w sprawie decyzji Unii Europejskiej o wycofaniu z produkcji aut z silnikami spalinowymi wyraziło BMW. To bawarska marka twardo stoi przy stanowisku, że silniki spalinowe mogą być ekologiczne. Z drugiej strony pojawił się Volkswagen prezentując nowy silnik – 1.5 TSI evo2.

Ta jednostka występuje w wielu modelach oferowanych na całym świecie, od T-Crossa po Passata Varianta. Druga generacja ma być bardziej wydajna i emitować mniej CO2. Na początku Volkswagen wprowadzi wersję o mocy 150 KM, która zadebiutuje w modelach T-Roc. Jeszcze przed końcem roku motor trafi do innych modeli.

Silnik VW 1.5 TSI evo2
Silnik VW 1.5 TSI evo2

System ACT – A Co To?

Nowością w silniku 1.5 TSI evo2 jest system odłączania cylindrów – ACTplus. Dzięki niemu przy niskich i średnich obrotach w drugim i trzecim cylindrze nie dochodzi do zapłonu, a zmiana trybu pracy, czyli ponowne ich włączenie ma być praktycznie niezauważalne. Rozwiązanie to zwiększa wydajność aktywnych cylindrów i do przywrócenia pracy środkowych wymaga jedynie naciśnięcia pedału gazu.

Aby jeszcze bardziej poprawić efektywność nowej jednostki, projektanci przenieśli trójdrożny katalizator i benzynowy filtr cząstek stałych bliżej silnika. Całość tworzy jeden moduł kontroli emisji i nie dość, że ogranicza zużycie metali szlachetnych w produkcji, to dodatkowo staje się podstawą do spełnienia przyszłych norm emisji – Euro 7.

1.5 TSI evo2 stworzony też dla mocnych hybryd

Nowa konstrukcja Volkswagena oprócz turbosprężarki o zmiennej geometrii wykorzystuje również wysokociśnieniowy układ wtryskowy (maksymalne ciśnienie 350 barów), ograniczające tarcie pokryte plazmą ścianki cylindrów, a także tłoki z odlewanymi kanałami chłodzącymi. Wszystko po to, aby zmniejszyć spalanie i poprawić emisję.

Volkswagen planuje kilka odmian silnika 1.5 TSI evo2. Jako przykład Niemcy podają koncepcję hybrydową plug-in, gdzie moc może wynosić nawet 272 KM. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie

Po 40 latach produkcji i ośmiu generacjach przyszedł czas na fundamentalne zmiany. Z gamy silnikowej VW Golfa zniknie silnik spalinowy.  Szef marki VW - Thomas Schaefer stwierdził, że „Spalinowy Golf będzie z nami na pewno do końca dekady. Potem musimy zobaczyć, jak rozwinie się ten segment. Jeśli świat pójdzie jednak w innym kierunku, niż oczekujemy,…

Wystartuj w rundzie drogowej Rallysprint Challenge!

Po kilku latach przerwy Automobilklub Bydgoski zaprasza kierowców do wzięcia udziału w rundzie drogowej! I termin zgłoszeń mija 23 lipca. IV runda Rallysprint Challenge odbędzie się w dniach 6-7 sierpnia na terenie gminy Biały Bór. Odcinek specjalny, który zawodnicy będą pokonywać 5-krotnie, będzie miał 5.5 km długości. Zapoznanie z trasą, badanie kontrolne oraz odprawę z…