VW T-Roc: auto z mocnym charakterem - Trends Magazines

VW T-Roc: auto z mocnym charakterem

VW T-Roc 2.0 TSI

T-Roc pozytywnie wyróżnia się wśród innych kompaktowych SUV-ów. Ma wyrazistą sylwetkę, niezawodny napęd na obie osie i jest dostępny ze 190-konnym silnikiem 2.0 TSI.

PRENUMERATA TRENDS

Specjalizująca się w badaniach motoryzacyjnego rynku firma Jato Dynamics pozycjonuje T-Roca w segmencie B-SUV. Należy do niego także T-Cross. Tak duża oferta Volkswagena w jednym segmencie tylko pozornie jest pozbawione sensu. W rzeczywistości ułatwia klientom dopasowanie samochodu do potrzeb i oczekiwań. T-Cross sprawia wrażenie auta wyższego i węższego. T-Roc wygląda natomiast bardziej przysadziście i muskularnie.

VW T-Roc 2.0 TSI widok z przodu

Potwierdzają to parametry techniczne. T-Roc jest niższy o 1 cm, szerszy o 6 cm, dłuższy o 13 cm, a jego rozstaw osi zwiększono o 4,2 cm. Ma także dużo więcej sportowego zacięcia. O ile do T-Crossa można zamówić najwyżej 150-konny silnik, T-Roc występuje w 190-konnej odmianie 2.0 TSI, a nawet jako T-Roc R z 300 KM pod maską!

VW T-Roc 2.0 TSI widok z przodu

Mieliśmy okazję sprawdzenia wersji 2.0 TSI o mocy 190 KM. Motor z rodziny EA888 jest nieco zdławioną odmianą jednostki, która trafia m.in. do Polo czy Golfa GTI. Tunerzy skrzętnie z tego korzystają i elektronicznie uwalniają rezerwy mocy. Moment obrotowy jest tak wysoki, szybko dostępny i korzystnie rozłożony, że modyfikowanie auta nie jest koniecznością. Rezerwa sił napędowych w T-Rocu 2.0 TSI wystarcza zarówno do spokojnej, jak i dynamicznej jazdy. Dość powiedzieć, że po uruchomieniu procedury startowej sprint do 100 km/h trwa 7,2 s, a skuteczny napęd 4Motion sprawia, że jest to wynik osiągany także na mniej przyczepnych nawierzchniach.

VW T-Roc 2.0 TSI silnik

Standardowa w odmianie 2.0 TSI skrzynia DSG nie ma przesadnie dużo pracy – nawet gdy chcemy dynamicznie zwiększyć prędkość lub wyprzedzić inne auto, rzadko musi redukować o więcej niż jeden bieg. Znaczna, jak na dzisiejsze standardy, pojemność silnika ogranicza natomiast turbodziurę. Korzystna charakterystyka motoru sprawia, że rzadko musi on pracować na wysokich obrotach, co z kolei przekłada się na zużycie paliwa – niecałe 9 l/100 km w tak żwawym SUV-ie jest rozsądnym wynikiem.

VW T-Roc 2.0 TSI widok z boku

Krótkie zwisy i regularna bryła nadwozia ułatwiają wyczucie samochodu. Mocną stroną T-Roca jest też bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy. Sztywne nastawy zawieszenia zapewniają bardzo dobre prowadzenie, jednak przekazują do kabiny sporo sygnałów o stanie drogi – w testowanym egzemplarzu zjawisko spotęgowały felgi o dużej średnicy. W mieście z kolei nieco dokucza spora, bo licząca 11,1 m, średnica zawracania. Plusem bezdyskusyjnie jest natomiast pozycja za kierownicą – ergonomiczna, a dzięki podniesionemu siedzisku zapewniająca dobry ogląd sytuacji na drodze. Nadwozie typu SUV zapewnia również dużo przestrzeni nad głowami. Pasażerowie drugiego rzędu nie mogą narzekać na brak miejsca na kolana.

VW T-Roc 2.0 TSI bagażnik

Bagażnik jest pojemny, z powodzeniem pomieści nie tylko codzienne zakupy, ale także umiejętnie spakowany wakacyjny ekwipunek. Podwójna podłoga niweluje próg załadunku i umożliwia posegregowanie bagażu. Kto oczekuje szczególnie dużego bagażnika, powinien zainteresować się wersją z napędem na przednią oś – mieści 445 l, podczas gdy wariant z 4Motion 392 l.

VW T-Roc 2.0 TSI wnętrze

T-Roc bazuje na platformie MQB, co oznacza, że dzieli rozwiązania techniczne z Golfem czy Passatem. Analogie w postaci systemu multimedialnego, cyfrowego panelu wskaźników czy asystentów kierowcy są doskonale widoczne w kabinie. Akcentem nadającym sportowy sznyt jest czerwona listwa na kokpicie. Tworzywa dobrze wyglądają i zostały świetnie spasowane. Niestety, są twarde, co nie każdemu będzie odpowiadało.

VW T-Roc 2.0 TSI

Producenci samochodów zapewniają, że małe jednostki dzięki wysokim mocom i momentom obrotowym z powodzeniem zastąpiły silniki o dużych pojemnościach. Nie stwierdzimy, że bazowy T-Roc 1.0 TSI jest złym samochodem. Wersja 2.0 TSI szybciej nabiera prędkości, zapewniając wrażenia z jazdy na miarę GTI. Napęd na obie osie oraz prawie 16 cm prześwitu sprawiają, że auto jest wszechstronne – sprawdzi się w mieście, na autostradzie, błotnistej drodze na peryferiach, jak również ośnieżonych serpentynach w górach.

Łukasz Szewczyk

Fot. autor, RT

 

VW T-Roc 2.0 TSI

Silnik 2.0 TSI, EA888, bezpośredni i pośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie
Maksymalna moc 190 KM przy 4200–6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500–4100 obr./min
Skrzynia biegów 7-stopniowa, DSG
Napęd 4Motion
Długość/ szerokość/ wysokość 4234/ 1819/ 1573 mm
Rozstaw osi 2593 mm
Koła 245/40 R19
Zawieszenie kolumny McPhersona/ wielowahaczowe
Pojemność bagażnika 392/ 1237 l
Masa własna/ ładowność 1420/ 570 kg
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
0–100 km/h 7,2 s
V maks. 216 km/h
Średnie zużycie paliwa (katalogowe/ test) 7,9/8,8 l/ 100 km
Cena (1.0 TSI/ 1.5 TSI) od 75.290 zł/ 118.890 zł

 

Podobne

Zaskakujący VW Golf I

Nikola motoryzacją interesuje się od dzieciństwa. Na spacerach zawsze wymieniała wszystkie marki napotkanych samochodów. Dużo czasu spędzała z kuzynami, przez co częściej niż lalkami bawiła się resorakami. Od tamtego czasu wiedziała, że kiedyś będzie miała auto, które będzie się wyróżniać.   Golfa przedstawionego na zdjęciach Nikola kupiła od znajomego. Wiedziała, że ma on klasyka, ale…

Witamina B12 – TUNING

Niemiecki tuner B&B Automobiltechnik GmbH wprowadził na rynek najnowszą felgę o oznaczeniu B12. W ludzkim ciele B12 oznacza witaminę, której brak powoduje niedokrwistość. Czy nowa felga sprawi, że wyposażone w nią projekty będą pełniejszej krwi? Zapraszamy na zdjęcia Audi TT z felgami w wersji gold. Poniżej pełna "rozmiarówka" i cennik. Größe silber schwarz- matt schwarz-…