Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2 - Trends Magazines

Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2

Druga generacja silnika 1.5 TSI ma pokazać, że jest jeszcze spore pole do popisu w kwestii rozwoju silników spalinowych. Nowa jednostka jest bardziej wydajna od poprzednika i tak samo mocna. 

Na razie najmocniejszy sprzeciw w sprawie decyzji Unii Europejskiej o wycofaniu z produkcji aut z silnikami spalinowymi wyraziło BMW. To bawarska marka twardo stoi przy stanowisku, że silniki spalinowe mogą być ekologiczne. Z drugiej strony pojawił się Volkswagen prezentując nowy silnik – 1.5 TSI evo2.

Ta jednostka występuje w wielu modelach oferowanych na całym świecie, od T-Crossa po Passata Varianta. Druga generacja ma być bardziej wydajna i emitować mniej CO2. Na początku Volkswagen wprowadzi wersję o mocy 150 KM, która zadebiutuje w modelach T-Roc. Jeszcze przed końcem roku motor trafi do innych modeli.

Silnik VW 1.5 TSI evo2
Silnik VW 1.5 TSI evo2

System ACT – A Co To?

Nowością w silniku 1.5 TSI evo2 jest system odłączania cylindrów – ACTplus. Dzięki niemu przy niskich i średnich obrotach w drugim i trzecim cylindrze nie dochodzi do zapłonu, a zmiana trybu pracy, czyli ponowne ich włączenie ma być praktycznie niezauważalne. Rozwiązanie to zwiększa wydajność aktywnych cylindrów i do przywrócenia pracy środkowych wymaga jedynie naciśnięcia pedału gazu.

Aby jeszcze bardziej poprawić efektywność nowej jednostki, projektanci przenieśli trójdrożny katalizator i benzynowy filtr cząstek stałych bliżej silnika. Całość tworzy jeden moduł kontroli emisji i nie dość, że ogranicza zużycie metali szlachetnych w produkcji, to dodatkowo staje się podstawą do spełnienia przyszłych norm emisji – Euro 7.

1.5 TSI evo2 stworzony też dla mocnych hybryd

Nowa konstrukcja Volkswagena oprócz turbosprężarki o zmiennej geometrii wykorzystuje również wysokociśnieniowy układ wtryskowy (maksymalne ciśnienie 350 barów), ograniczające tarcie pokryte plazmą ścianki cylindrów, a także tłoki z odlewanymi kanałami chłodzącymi. Wszystko po to, aby zmniejszyć spalanie i poprawić emisję.

Volkswagen planuje kilka odmian silnika 1.5 TSI evo2. Jako przykład Niemcy podają koncepcję hybrydową plug-in, gdzie moc może wynosić nawet 272 KM. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Volkswagen eR1 z tyłu

eR1 – kolejny elektryczny VW Golf

Modularność napędu elektrycznego otwiera nowy rozdział w historii tworzenia sportowych samochodów. Doskonałym tego przykładem jest Volkswagen eR1. Prace Volkswagen Motorsport nad napędem elektrycznym zaczęły się od prototypu ID.R. Możliwości jego zastosowania są jednak ograniczone. Ze względu na budowę pojazd ten najlepiej sprawdza się na równych i szybkich torach, gdzie bardzo istotny staje się zapewniany przez rozbudowane spojlery docisk aerodynamiczny.…

Jak smakowało Śniadanie w Fabryce?

Emocje towarzyszące 30. Finałowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już powoli opadają. Trwa liczenie zebranych pieniędzy, aukcje mają się ku końcowi. Może przypomnijmy sobie jak wypadło pierwsze w tym roku Śniadanie & Gablota „Ikony Śniadania w Warszawie”? Wydarzenie odbyło się w niedzielę, 30 stycznia 2022 roku. Jak relacjonują organizatorzy, wszystko poszło zgodnie z planem. Każdy przybyły,…