Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2 - Trends Magazines

Volkswagen jeszcze nie żegna silników benzynowych. Oto nowy 1.5 TSI evo2

Druga generacja silnika 1.5 TSI ma pokazać, że jest jeszcze spore pole do popisu w kwestii rozwoju silników spalinowych. Nowa jednostka jest bardziej wydajna od poprzednika i tak samo mocna. 

Na razie najmocniejszy sprzeciw w sprawie decyzji Unii Europejskiej o wycofaniu z produkcji aut z silnikami spalinowymi wyraziło BMW. To bawarska marka twardo stoi przy stanowisku, że silniki spalinowe mogą być ekologiczne. Z drugiej strony pojawił się Volkswagen prezentując nowy silnik – 1.5 TSI evo2.

Ta jednostka występuje w wielu modelach oferowanych na całym świecie, od T-Crossa po Passata Varianta. Druga generacja ma być bardziej wydajna i emitować mniej CO2. Na początku Volkswagen wprowadzi wersję o mocy 150 KM, która zadebiutuje w modelach T-Roc. Jeszcze przed końcem roku motor trafi do innych modeli.

Silnik VW 1.5 TSI evo2
Silnik VW 1.5 TSI evo2

System ACT – A Co To?

Nowością w silniku 1.5 TSI evo2 jest system odłączania cylindrów – ACTplus. Dzięki niemu przy niskich i średnich obrotach w drugim i trzecim cylindrze nie dochodzi do zapłonu, a zmiana trybu pracy, czyli ponowne ich włączenie ma być praktycznie niezauważalne. Rozwiązanie to zwiększa wydajność aktywnych cylindrów i do przywrócenia pracy środkowych wymaga jedynie naciśnięcia pedału gazu.

Aby jeszcze bardziej poprawić efektywność nowej jednostki, projektanci przenieśli trójdrożny katalizator i benzynowy filtr cząstek stałych bliżej silnika. Całość tworzy jeden moduł kontroli emisji i nie dość, że ogranicza zużycie metali szlachetnych w produkcji, to dodatkowo staje się podstawą do spełnienia przyszłych norm emisji – Euro 7.

1.5 TSI evo2 stworzony też dla mocnych hybryd

Nowa konstrukcja Volkswagena oprócz turbosprężarki o zmiennej geometrii wykorzystuje również wysokociśnieniowy układ wtryskowy (maksymalne ciśnienie 350 barów), ograniczające tarcie pokryte plazmą ścianki cylindrów, a także tłoki z odlewanymi kanałami chłodzącymi. Wszystko po to, aby zmniejszyć spalanie i poprawić emisję.

Volkswagen planuje kilka odmian silnika 1.5 TSI evo2. Jako przykład Niemcy podają koncepcję hybrydową plug-in, gdzie moc może wynosić nawet 272 KM. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW T1 Bulli Sofie przed budynkiem

Najstarszy na świecie T1 Bulli z 1950 roku

T1 Bulli z 1950 roku to najstarszy na świecie dopuszczony do ruchu van Volkswagena. Od sześciu lat jest ozdobą kolekcji marki VW Samochody Dostawcze. T1 o numerze 20-1880 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał T1 w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Van trafił do fabryki w Hildesheim, gdzie służył do transportu towarów. Przez lata należał do…

Bezemisyjne taksówki Volkswagena

Podczas Europejskich Targów Taksówkarskich w Kolonii Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił innowacyjne modele przeznaczone do komercyjnego przewozu osób. Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Caravelle to pojazdy łączące wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu. ABT e-Caddy Maxi Taxi Bezemisyjną taksówkę opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Model ten bazuje na…