Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora. Jak je naprawić? - Trends Magazines

Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora. Jak je naprawić?

Łożysko kolumny amortyzatora może się wydawać niepozorne, ale jeśli jest uszkodzone, ma ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. To dzięki nim samochód prowadzi się pewnie, a kierowca i pasażerowie mogą się czuć bezpieczni. Co jeśli łożysko kolumny amortyzatora jest uszkodzone? Zobacz, jak je naprawić.

Jak sprawdzić, czy łożysko kolumny amortyzatora jest uszkodzone?

Trzeba przeprowadzić kontrolę wzrokową, czyli po prostu na nie zerknąć. Otwórz maskę i sprawdź, czy łożyska kolumny zawieszenia i amortyzatorów są w dobrym stanie. Ewentualna korozja, która zagraża tym elementom, może mieć potencjalnie poważne konsekwencje: jeśli łożysko amortyzatora jest skorodowane, w najgorszym przypadku może spowodować to nawet pęknięcie górnego mocowania amortyzatora.

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

W celu diagnostyki, należy zdjąć osłony z łożysk amortyzatora. Jeżeli widoczna jest korozja, łożyska amortyzatora należy jak najszybciej wymienić na nowe. Najlepiej wymienić komplet, czyli rurkę ochronną, mocowanie górne i odbojnik. 

Sprawdź też kondycję amortyzatorów

Sprawdzając łożysko amortyzatora, należy zwrócić także uwagę na same amortyzatory i kolumny zawieszenia. Jeśli amortyzator przecieka i traci olej, w końcu przestanie działać prawidłowo. Uszkodzony amortyzator dobija do odbojnika powodując jego przedwczesne zużycie. Im dłużej eksploatuje się samochód ze zużytymi amortyzatorami, tym większe ryzyko, że koszty napraw ​będą ostatecznie wyższe.
 
Co ciekawe, nie wszystkie wady można dostrzec gołym okiem. O nieprawidłowej pracy amortyzatorów może świadczyć tzw. nurkowanie pojazdu podczas hamowania, podskakiwanie na nierównościach, czy wibracje na kole kierownicy. Dlatego też szczegółowy przegląd zawieszenia powinien być wykonywany co 20-30 tysięcy kilometrów przebiegu. 
 
Nie warto w tym wypadku oszczędzać i wymieniać amortyzatory pojedynczo. Zalecamy wymianę amortyzatorów parami, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów w późniejszym czasie. Pamiętaj, aby po wymianie amortyzatorów przeprowadzić jazdę próbną i wykonać geometrię. Zapobiegnie go nierównemu zużyciu opon. 
 

Dbaj o osłony amortyzatorów

Nie bagatelizuj osłon amortyzatorów – chronią amortyzator przed zanieczyszczeniami. Szczególną ostrożność powinni zachować ci, którzy często poruszają się po drogach szutrowych. Na powierzchni  tłoczyska łatwo powstają liczne drobne wgniecenia. W rezultacie amortyzator w końcu zaczyna tracić szczelność. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMw 750iL

Ksenony. Wynalazek, który zadebiutował w BMW

Technika oświetlenia ksenonowego, zarezerwowana do niedawna wyłącznie dla samochodów luksusowych, coraz częściej stosowana jest również w modelach popularnych. Ksenonowe reflektory to lepsza widoczność na drodze, zdecydowane obniżenie zużycia energii w samochodzie oraz – co dla wielu użytkowników niezmiernie ważne – niepowtarzalny styl i wygląd. To już 30 lat Technika ksenonowego oświetlenia zaczęła być stosowana w…

Tuning VW Polo R WRC

Jeszcze mocniejsze Polo R WRC

Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do... 420 KM! Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się…