TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG - kosmetyczne zmiany - Trends Magazines

TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – kosmetyczne zmiany

VW T-Cross FL widok z tyłu

T-Cross to jeden z volkswagenowskich bestsellerów Choć od premiery w 2018 roku minęło już trochę lat, nadal ma się dobrze. W 2024 roku T-Cross przeszedł lifting. Czy udany? Oceńcie sami.

VW T-Cross FL widok z boku

Zmiany w T-Crossie objęły wygląd, infotainment, a we wnętrzu poprawiła się jakość tworzyw i spasowania. Teoretycznie T-Cross oferuje miejsce nawet dla pięciu osób, przestronny bagażnik, ekonomiczne silnik i wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

Więcej światła!

T-Crossa łatwo odróżnić od innych braci, szczególnie wiwczorem. Auto ma nowe reflektory IQ.Light LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, a tylne z animacjami, w kształcie litery X.

VW T-Cross FL tylne świtało

Za dnia auto wyróżni kolor. Przy okazji liftingu dodano nowe lakiery: żółty Grape Yellow, niebieski Clear Blue i czerwony Kings Red. Nasz testowany niebieski nie przyciągał wzrpku i owadów, jak choćby żółty, ale to ładnie wychodzi na zdjęciach!

VW T-Cross FL kokpit

Przyjemne wnętrze

Wnętrze T-Crossa sprawia przyjemne wrażenie. Materiały użyte we wnętrzu są miękkie w dotyku i dobrze dobrane kolorystycznie. Centralnym elementem środka jest dotykowy wyświetlacz nowego systemu infotainment. Wszystkie wersje są wyposażone w cyfrowy Digital Cockpit, a po liftingu w T-Crossie jest też niestety dotykowy panel klimatyzacji, który sprawia nieco kłopotu przy obsłudze.

VW T-Cross FL panel klimatyzacji

 

Jeśli chodzi ilość miejsca w kabinie, to nawet kierowca o 190 cm wzrostu zajmie wygodną pozycję za kierownicą i na dodatek zmieści się za nim podobnie wysoka osoba. Trójka pasażerów z tyłu, niestety będzie narzekać na ciasnotę, ale krótką dystans spokojnie pokona. Bagażnik z maksymalną pojemnością nawet 1280 w zupełności wystarcza,  regulowana podłoga o jeszcze zwiększa ładowność.

VW T-Cross FL bagażnik 

 

Trzy cylindry wystarczają

Trzycylindrowy, 116-konny silnik T-Crossa w zupełności wystarcza do srawnego poruszania się zarówno po mieście, jak i na trasie. Spalanie też nas nie zrujnuje, bo średnie spalanie w przedziale 6-7 l/100 km jest akceptowalne. Silnik w razie potrzeby sprawnei wkręca się na obroty i hałasuje przy wyższych prędkościach, a wręcz przyjemnie mruczy. Dzięki skrzyni DSG jazda jest relaksująca i bezstresowa.

VW T-Cross FL silnik

Nie tak tanio

Cena bazowa T-Crossa zaczyna się od 117.290 zł. Nasz model kosztował już prawie 30 tysięcy złotych drożej – dokładnie 147.620 zł. To nie tak, tanio jak na „auto dla ludu”, chyba że lud zarabia w Euro. Niemniej warto zastanowić się nad T-Crossem, bo auto będzie starzeć się ładnie…

VW T-Cross FL widok z przodu

 Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

VW T-Cross FL tył auta

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Silnik 1.0 TSI, 999 ccm
Maks. moc 116 KM
Maks. moment obr. 200 Nm
Skrzynia biegów DSG 7-stopniowa
Długość/ szerokość/ wysokość 4127/ 1760/ 1573 mm
Rozstaw osi 2551 mm
Maksymalna pojemność bagażnika 1281 l
Pojemność zbiornika paliwa 40 l
Masa własna 1305 kg
0–100 km/h 10,3 s
V maks. 192 km/h
Średnie zużycie paliwa (katalogowe/ test) 5,8 l/100 km/ 6,7 l/100 km
Cena (bazowa/ testowana wersja) 117.290 zł/ 147.620 zł

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używany VW Passat B6 (2005‒2010). Komfort za rozsądne pieniądze

Na liście najbardziej poszukiwanych aut z drugiej ręki znajduje się Passat B6. Limuzyna Volkswagena przekonuje klasyczną stylizacją, szeroką paletą jednostek napędowych oraz bogatym wyposażeniem. Czy warto kupić używanego VW Passata B6? Szósta generacja Passata została zaprezentowana w marcu 2005 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Tuż po wystawie auto trafiło do punktów sprzedaży. Jesienią 2005…

Dacia Duster 1.3 4WD_22

Bestseller: Dacia Duster

Przedstawiamy jeden z najchętniej kupowanych samochodów w Polsce. Czemu zawdzięcza swój sukces? Nie od dziś wiemy, że segment kompaktowych crossoverów to obecnie najmodniejszy typ samochodów. Ale czym Dacia Duster wyróżnia się na tle konkurentów? Od czasu przejęcia rumuńskiej marki przez koncern Renault firma przeżywa nieustający rozkwit. Francuzi postanowili stworzyć proste i tanie auta bazujące na…