TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG - kosmetyczne zmiany - Trends Magazines

TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – kosmetyczne zmiany

VW T-Cross FL widok z tyłu

T-Cross to jeden z volkswagenowskich bestsellerów Choć od premiery w 2018 roku minęło już trochę lat, nadal ma się dobrze. W 2024 roku T-Cross przeszedł lifting. Czy udany? Oceńcie sami.

VW T-Cross FL widok z boku

Zmiany w T-Crossie objęły wygląd, infotainment, a we wnętrzu poprawiła się jakość tworzyw i spasowania. Teoretycznie T-Cross oferuje miejsce nawet dla pięciu osób, przestronny bagażnik, ekonomiczne silnik i wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

Więcej światła!

T-Crossa łatwo odróżnić od innych braci, szczególnie wiwczorem. Auto ma nowe reflektory IQ.Light LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, a tylne z animacjami, w kształcie litery X.

VW T-Cross FL tylne świtało

Za dnia auto wyróżni kolor. Przy okazji liftingu dodano nowe lakiery: żółty Grape Yellow, niebieski Clear Blue i czerwony Kings Red. Nasz testowany niebieski nie przyciągał wzrpku i owadów, jak choćby żółty, ale to ładnie wychodzi na zdjęciach!

VW T-Cross FL kokpit

Przyjemne wnętrze

Wnętrze T-Crossa sprawia przyjemne wrażenie. Materiały użyte we wnętrzu są miękkie w dotyku i dobrze dobrane kolorystycznie. Centralnym elementem środka jest dotykowy wyświetlacz nowego systemu infotainment. Wszystkie wersje są wyposażone w cyfrowy Digital Cockpit, a po liftingu w T-Crossie jest też niestety dotykowy panel klimatyzacji, który sprawia nieco kłopotu przy obsłudze.

VW T-Cross FL panel klimatyzacji

 

Jeśli chodzi ilość miejsca w kabinie, to nawet kierowca o 190 cm wzrostu zajmie wygodną pozycję za kierownicą i na dodatek zmieści się za nim podobnie wysoka osoba. Trójka pasażerów z tyłu, niestety będzie narzekać na ciasnotę, ale krótką dystans spokojnie pokona. Bagażnik z maksymalną pojemnością nawet 1280 w zupełności wystarcza,  regulowana podłoga o jeszcze zwiększa ładowność.

VW T-Cross FL bagażnik 

 

Trzy cylindry wystarczają

Trzycylindrowy, 116-konny silnik T-Crossa w zupełności wystarcza do srawnego poruszania się zarówno po mieście, jak i na trasie. Spalanie też nas nie zrujnuje, bo średnie spalanie w przedziale 6-7 l/100 km jest akceptowalne. Silnik w razie potrzeby sprawnei wkręca się na obroty i hałasuje przy wyższych prędkościach, a wręcz przyjemnie mruczy. Dzięki skrzyni DSG jazda jest relaksująca i bezstresowa.

VW T-Cross FL silnik

Nie tak tanio

Cena bazowa T-Crossa zaczyna się od 117.290 zł. Nasz model kosztował już prawie 30 tysięcy złotych drożej – dokładnie 147.620 zł. To nie tak, tanio jak na „auto dla ludu”, chyba że lud zarabia w Euro. Niemniej warto zastanowić się nad T-Crossem, bo auto będzie starzeć się ładnie…

VW T-Cross FL widok z przodu

 Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

VW T-Cross FL tył auta

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Silnik 1.0 TSI, 999 ccm
Maks. moc 116 KM
Maks. moment obr. 200 Nm
Skrzynia biegów DSG 7-stopniowa
Długość/ szerokość/ wysokość 4127/ 1760/ 1573 mm
Rozstaw osi 2551 mm
Maksymalna pojemność bagażnika 1281 l
Pojemność zbiornika paliwa 40 l
Masa własna 1305 kg
0–100 km/h 10,3 s
V maks. 192 km/h
Średnie zużycie paliwa (katalogowe/ test) 5,8 l/100 km/ 6,7 l/100 km
Cena (bazowa/ testowana wersja) 117.290 zł/ 147.620 zł

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW eUP! ładowanie

Recykling akumulatorów? Volkswagen: Tak, już to robimy

Volkswagen Group Components uruchomiło w ubiegłym tygodniu w fabryce w Salzgitter pierwszą w koncernie pilotażową linię do recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych. Celem jest przemysłowy odzysk cennych surowców, jak lit, nikiel, mangan, kobalt w obiegu zamkniętym, a także aluminium miedzi i tworzyw sztuczny uzyskując stopień odzysku wynoszący ponad 90% w dłuższej perspektywie.…

sleeper

Ten Garbus z 1973 ma 517 KM. I to jest dopiero sleeper!

Tuning chłodzonych powietrzem Volkswagenów to jedna z najbardziej zróżnicowanych i "kolorowych" gałęzi modyfikacji aut. Na bazie sympatycznego Garbusa powstało już dosłownie wszystko... pokazywaliśmy nawet kuloodporne VW! A co mamy dla Was tym razem? To prawdziwy potwór! Sleeper Bug Ale jak się okazuje nawet kilkadziesiąt lad od premiery modyfikowane VW nadal zaskakują Ten egzemplarz z 1973…