Tej wersji BMW E34 na pewno nie znacie - Trends Magazines

Tej wersji BMW E34 na pewno nie znacie

BMW już dawno wyprzedzało swoją epokę, nie tylko pod kątem technologii, ale także pomysłów na nietypowe nadwozie. Na bazie BMW E34 w wersji Touring powstało wyjątkowo ciekawe auto, czyli BMW E34 Enduro.

Niech was nie zmyli nazwa, z motocyklami ma ona niewiele wspólnego. E34 Enduro powstało z myślą o tych, którzy lubią od czasu do czasu zjechać z asfaltu i kontynuować dalszą drogę np. rowerem. Dziś to już nikogo nie dziwi, ale pamiętajcie, że jesteśmy wiele lat przed erą SUVów i crossoverów. W latach 80. i 90. nikt nie myślał o podwyższonym nadwoziu, napędzie na 4 koła i miejscu na rowery w samochodzie klasy premium. Albo masz prestiżową i komfortową „piątkę” albo toporną terenówkę. 

Jak wyglądało BMW E34 Enduro?

Ale właśnie tę lukę chciało wypełnić BMW przedstawiając model E34 Enduro. Co wyróżniało te wersję?

– regulowane, pneumatyczne zawieszenie
– dach podniesiony o 13cm (jak np. dziś w VW California)
– pokładowy mini kompresor do pompowania np. opon rowerowych lub pontonów
– wmontowana lodówka
– powiększenie pojemności silnika 2,5L do 3 litrów, co zaowocowało wzrostem mocy z 192KM i 245Nm na 246KM i 316Nm
– napęd na cztery koła, wówczas nazywany „ix”
– inne były też fotele, bardziej przystosowane do długich podróży, wyglądają jak połączenie kultowych vaderów z komfortami. 
– dodatkowy rząd siedzeń, wymienny z ruchomą rampą (sterowaną elektronicznie) np. na rowery

BMW E34 Enduro powstało na bazie BMW 525 ix i zostało zbudowane przez dział BMW Individual. Prawdopodobnie powstało tylko 50 egzemplarzy Enduro i każdy z nich kosztował zawrotną wówczas sumę 170 tys marek. Nie wiadomo, ile aut zachowało się do dziś.

A może Wy natrafiliście kiedyś na taką wersję? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

KW_V4_BMW_M5_G90_widok od tyłu

Niższe, bardziej precyzyjne i komfortowe BMW M5

KW automotive opracował zestaw zawieszenia gwintowanego KW V4 do BMW M5 siódmej generacji (G90). Zestaw oferuje niezależną regulację tłumienia kompresji przy dużej i małej prędkości oraz tłumienia odbicia przy małej prędkości. Nowa technologia zaworów eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznych zbiorników na kolumnach zawieszenia. Aluminiowe zawieszenie zapewnia hybrydowemu napędowi typu plug-in BMW M5 bardziej precyzyjną jazdę i…

Golf GTI Edition 50 front auta

Nie każdy zamówi nowego Golfa GTI Edition 50

Choć mamy jeszcze rok 2025, to fani Golfa GTI z niecierpliwością czekają na rok 2026, w którym ten kultowy model Volkswagena będzie obchodził swoje 50 urodziny. Z tej okazji na rynek trafi ekskluzywny model: Golf GTI EDITION 50. Z mocą 239 kW (325 KM) i momentem obrotowym 420 Nm, Będzie to jak dotąd najmocniejszy seryjny…