Szalony VW Golf Mk2 VR6 kompresor - Trends Magazines

Szalony VW Golf Mk2 VR6 kompresor

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Wcieleń Golfa drugiej generacji widzieliśmy już bardzo dużo. Prezentowany dziś również ma coś w sobie. Wyglądem nie budzi zachwytu, ale to prawdziwy dziki zwierz. Kontakt z nim skutkuje mocno podwyższonym poziomem adrenaliny.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Najprościej i najszybciej można opisać go tak – Golf Mk2 3,1 litra VR6 kompresor. Resztę można pozostawić wyobraźni, która sama sobie naszkicuje profil tego auta. To mały demon o mocy 275 KM i wadze niecałych 1100 kg. Powstał, by cieszyć, dawać frajdę z jazdy. Wołają na niego upokarzacz i chyba nikt nie ma wątpliwości, dlaczego. Tak, wielu się nacięło sądząc, że jest skazany na pożarcie,  jednak okazało się, że pozory mylą.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Golf jest z rocznika 1990. Ma seryjne nadwozie. Długo trwały poszukiwania zdrowej budy, aż w końcu się udało. W tym miejscu należy wspomnieć, skąd pomysł na projekt. Zrodził się ponad dwa lata temu. W garażu właściciela stało ładne, mocne czerwone Corrado (stoi do tej pory), którego szkoda było „chłostać”. Drugi samochód natomiast nie przejawiał ochoty do sprintów. W sumie nie był do tego specjalnie predysponowany.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Sprzedano go więc, a pieniądze przeznaczono na stworzenie szybkiego i dynamicznego auta. Posłużyło do tego Mk2. Lekka, zwarta i ponadczasowa konstrukcja ma wiele wspólnego z Corrado, o którym właściciel wie chyba wszystko. Seryjnie Golf wyjechał z fabryki z silnikiem 1,6 l. Wyposażony był w szyberdach, wspomaganie oraz elektrycznie regulowane światła (góra – dół). I to tyle, ale na tym właśnie właścicielowi zależało.

HAMULCE

VW Golf Mk2 VR6, tuning

 

Golfa rozebrano na części pierwsze i sukcesywnie składano. Wszystko spod samochodu zostało usunięte. Zamontowano tylną belkę z Corrado wraz z tarczami o średnicy 226 mm z Corrado VR6 i zaciskami z Golfa IV. Do kompletu dołożono przewody w stalowym oplocie. Gumowe elementy zawieszenia zastąpiono poliuretanami firmy Prothane. Z przodu kołyska, wahacze, zawrotnice, piasty są z Corrado VR6. Tarcze hamulcowe o średnicy 312 mm wraz z zaciskami pochodzą z Audi TT. Przewody w stalowym oplocie i wszystkie łączniki, łożyska są nowe. Z Corrado przełożono cały układ ABS. Ciekawa kombinacja i bardzo rzadko spotykana. W takim wydaniu Golf ważył już sporo więcej od wersji seryjnej, dlatego przy doborze zawieszenia wzięto to pod uwagę. Założono zestaw przeznaczony do VR6, składający się z gwintu H&R oraz sprężyny KONI. Chodziło o to, by auto o nowym rozkładzie masy nie odbijało się jak piłeczka pingpongowa, a dało się odpowiednio prowadzić.

SILNIK

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Jednostka VR6, jak nietrudno się domyśleć, pochodzi z Corrado. Rozwiercono ją do 3,1 litra – to maksymalna modyfikacja w VR6, więcej się nie da. Wyremontowano głowicę, założono nowe panewki z ASO i rozrząd, wymieniono wszystkie uszczelki, w tym metalową pod głowicą, zakupiono wzmacniane śruby do głowicy ARP, regulowane koła rozrządu firmy BSK-TECH aby ustawić po odprężeniu rozrząd idealnie na zero.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Kompresor Vortech wraz z kitem do VR6 wybrano z oferty VF engineering – STAGE 1. Ktoś zapyta, dlaczego kompresor? Przecież turbo sprawdziłoby się tutaj idealnie. Owszem, ale aut z uturbionymi VR6 w naszym kraju już trochę jeździ, a z kompresorem można je zliczyć na palcach jednej ręki, to po pierwsze. A po drugie, Golf służy do jazdy na co dzień, a więc silnik nie mógł stracić na elastyczności, a dzięki takiemu rozwiązaniu było to możliwe. Dodatkowo dokupiono aluminiowy zawór upustowy VF engineering.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Do montażu kompresora należało silnik odpowiednio przygotować i stworzyć takie warunki, by wszystko z sobą współgrało. Jednostka została więc odprężona, założono regulowane koła rozrządu, większe wtryski oraz nową zewnętrzną wydajniejszą pompę paliwową. Producent zestawu z kompresorem określił jego wydajność na 230 KM. Skąd więc wzięło się 275 KM? Dzięki wymianie koła pasowego, które podniosło wydajność kompresora i pozostałych modyfikacji, jakie przeprowadzono.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Kolektor wydechowy to tzw. baran 6-2-1 Raceland, owinięty taśmą izolacyjną, która ma ograniczać emisję gorącego powietrza do komory silnika. W układzie mamy specjalny wydech pod silnik VR6 kompresor wykonany z polerowanej stali o średnicy 2,75 cala. Powyżej 4 tys. obrotów na minutę budzi się prawdziwy demon i słychać głośny świst. Instalacja elektryczna pochodzi z Corrado VR6, a urządzeniem, które tym wszystkim steruje, jest piggy back SMT6 wystrojone przez LAMIK-a. W przenoszeniu mocy na asfalt pomaga nowe sprzęgło Sachs oraz szpera Quaife. Skrzynia biegów pochodzi z Corrado VR6. Opony Federal w rozmiarze 205/45/16 założono na 16-calowe stalowe obręcze. Takim autem trzeba nauczyć się jeździć, bo inaczej koncertowo pali się gumy.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Stalowe felgi idealnie pasują do tego Golfa, surowego i mrocznego, bez żadnych udziwnień. Zmieniono niewiele: założono szerokie zderzaki i lampy z tyłu na LED-y, a z przodu reflektory z biksenonowymi soczewkami oraz grill Kamei. Oryginalną maskę szkoda było ciąć, więc zamontowano inną, w stylu rat, na której założono wlot powietrza. Przy podszybiu jest uniesiona ku górze, by z komory silnika wydostawało się ciepłe powietrze.

WNĘTRZE

VW Golf Mk2 VR6, tuning

W kabinie też panuje surowy styl. Są tylko dwa kubły Bimarco z pasami szelkowymi i komplet dodatkowych wskaźników monitorujących pracę silnika. Nic więcej nie potrzeba, by cieszyć się jazdą tym samochodem.

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Na hamowni obciążeniowej zmierzono moc Golfa. Okazało się, że wynosi ona 275 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Zważywszy na całkowitą masę pojazdu – 1080 kg, można się domyślić, że jazda tym autem dostarcza naprawdę sporą porcję wrażeń!

VW Golf Mk2 VR6, tuning

Robert Miłek

Fot. autor

VW Golf Mk2, VR6, kompresor

SILNIK: swap na VR6 z Corrado, powiększenie pojemności do 3,1 litra, obecna moc 275 KM i 360 Nm, remont głowicy, nowy rozrząd, metalowa uszczelka pod głowicę, śruby ARP, odprężenie silnika, regulowane koła rozrządu BSK-TECH. Kompresor Vortech (Stage 1 VF Engineering), wydajniejsze wtryskiwacze oraz pompa paliwa, regulator paliwa 4 bary, przepustnica z Corrado VR6, koło pasowe kompresora BSK-TECH, aluminiowe koła pasowe, kolektor wydechowy 6-2-1 Raceland, układ wydechowy o średnicy 2,75 cala, chłodnica z podwójnym wiatrakiem z Corrado VR6, termostat 70 stopni, instalacja elektryczna z Corrado VR6, SMT6, filtr stożkowy pod zderzakiem, sprzęgło SACHS, szpera Quaife, skrzynia biegów z Corrado VR6

ZAWIESZENIE/KOŁA: tylna belka z Corrado VR6, poliuretany Prothane, wahacze z Corrado VR6, stabilizator z Corrado VR6, zwrotnice oraz piasty Corrado VR6, zawieszenie gwintowane H&R na sprężynach KONI, felgi stalowe 16 cali 5×100 mm, opony Federal 205/45, rozpórki z przodu i z tyłu

HAMULCE: tarcze hamulcowe z tyłu 226 mm z Corrado VR6, zaciski hamulcowe z tyłu z Golfa4, przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge, tarcze hamulcowe z przodu 312 mm, zaciski hamulcowe z przodu z Audi TT, klocki hamulcowe EBC Green Stuff, ABS z Corrado VR6

WNĘTRZE: zegary z Mk3, prędkościomierz wyskalowany do 320 km/h, dodatkowe wskaźniki: EGT, ciśnienie oleju, doładowania, fotele kubełkowe Bimarco, pasy bezpieczeństwa Schroth, usunięta tylna kanapa wraz z całą tapicerką, auto wygłuszone matami bitumicznymi, kierownica MOMO

NADWOZIE: szerokie zderzaki, tylne lampy LED, przednie reflektory z biksenonowymi soczewkami, grill Kamei, maska w stylu rat z wlotem powietrza, zapinki maski Sparco, waga 1080 kg

(VW TRENDS 2/2012)

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

 

Podobne

TEST VW e-Golf: elektryzujący tydzień

Na początek nieco patosu. Szanowni Państwo – na naszych oczach dokonuje się rewolucja. Testujemy elektrycznego Golfa! Co w tym niesamowitego? Otóż niepostrzeżenie temat samochodów elektrycznych stał się codziennością. Nie mówimy już o nich jako o średnio użytecznej ciekawostce, prezentacji możliwości producenta, futurystycznej wizji projektantów. Traktujemy je jako codzienność i coraz bardziej wartą rozważenia alternatywę dla…

Pierwsze sztuki Porsche Taycan w Polsce- RYNEK

Na początku 2020 r. w Porsche Centrach pojawi się Taycan, pierwsze elektryczne Porsche. W pierwszej kolejności nowy model odbiorą klienci, którzy zarezerwowali swoje przyszłe auta jeszcze przed oficjalną premierą. W marcu 2019 r. liczba rezerwacji na całym świecie wynosiła ponad 20 tysięcy. Klienci, którzy decydowali się na zapisy, musieli wpłacić równowartość 2500 euro, choć nieznany był…