Targi motoryzacyjne w Genewie są już historią - Trends Magazines

Targi motoryzacyjne w Genewie są już historią

Najwyraźniej przywrócone po latach pandemii targi motoryzacyjne w Genewie nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Ponad 100-letnia tradycja właśnie umarła. Co będzie w zamian?

Na początku bieżącego roku organizatorzy z dumą ogłosili powrót Genewa Motor Show i wszyscy myśleli, że targi motoryzacyjne w Genewie powrócą do motoryzacyjnego kalendarza na dobre. Niestety, edycja 2024 była prawdopodobnie ostatnią tego typu imprezą.

Targi motoryzacyjne w Genewie były najstarsze na świecie

Pierwsza edycja odbyła się w 1905 roku i z przerwą na II Wojnę Światową, od 1947 roku organizowana była nieprzerwanie, co roku, aż do 2019. Potem nadeszła pandemia i znów mieliśmy czteroletnią przerwę, a tegoroczna edycja była pierwszą po powrocie. 

Wystartował Poznań Motor Show 2024

Organizatorzy podali, że edycja 2025 nie odbędzie się, a przynajmniej nie w Genewie i nie w takiej formie, jaką znamy. Nie ma się co dziwić, targi motoryzacyjne nie przynoszą już dużych korzyści producentom, bo zmienia się forma oglądania i kupowania samochodów. 

Oprócz tego, producenci coraz rzadziej pokazywali się na stoiskach i robili to z mniejszą pompą niż jeszcze kilka lat temu. Wolą robić to na bardziej kameralnych imprezach, gdzie łatwiej o zdecydowego klienta niż podczas masowego spędu. Spadła też frekwencja odwiedzających, a wzrosły koszty zorganizowania tak wielkiej imprezy i po prostu przestało się to opłacać. Decyzja o anulowaniu targów w Genewie ma wymiar czysto biznesowy. 

Targi w Genewie mogą powrócić… w Katarze

Zamiast salonu w Genewie, organizatorzy chcą zorganizować Geneva International Motor Show Qatar, czyli salon samochodowy w Doha, stolicy Kataru. Miałyby się odbywać nie w marcu a w listopadzie. Decyzja wydaje się dobra, bowiem tam producenci łatwiej znajdą klienta na samochody segmentu premium. 

Rusza Essen Motor Show 2023

Gdzie jeździć na targi motoryzacyjne?

Po braku najstarszej imprezy motoryzacyjnej na świecie, do wyboru pozostaje salon w Paryżu oraz w Monachium. Ten drugi przejął rolę targów z Frankfurtu, ale zmieniono całkiem jego formułę na targi elektromobilności i samochody odbywają tam tylko fragment całego eventu. 

Nie zapominajmy też o Poznań Motor Show, który przez lata wypromował się na największą imprezę tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Są także targi Essen Motor Show, ale pamiętajmy, że skupiają one wokół siebie fanów tuningu. Byliśmy na zeszłorocznej edycji, relację z tego wydarzenia możecie zobaczyć na naszej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Odświeżone BMW X7. Czy wielki grill jeszcze kogoś dziwi?

BMW X7 właśnie przeszło facelifting. Jest elegancko, trochę futurystycznie i nowocześnie. Sprawdźmy, co zmieniło się w odświeżonym X7.  Premiera BMW X7 wywołała niemałe zamieszanie. Do tej pory największym SUVem była "X-piątka", ale X7 przebiło wszelkie wyobrażenia o dużym aucie. X7 jest naprawdę duże. Teraz przyszedł czas na facelifting auta.  Na pierwszy rzut oka możemy zauważyć…

Udana metamorfoza VW Golfa III VR6 Turbo

Jest rok 2003. Volkswagen Golf III rocznik 1992 właśnie zmienił właściciela. Pod maską swojego nowego auta jego właściciel, Mati, ma silnik VR6. Przy wadze minimalnie przekraczającej 1200 kilogramów moc 174 KM jest znakomicie odczuwalna. Ale nie dostarcza to właścicielowi pożądanej satysfakcji i już po kilku tygodniach „trójka” zostaje rozebrana do gołej blachy. Nadszedł czas wielkiej…