SUV na bazie M3 E46? Tak, oto BMW X3 M E83 - Trends Magazines

SUV na bazie M3 E46? Tak, oto BMW X3 M E83

BMW X3 M E83 4

W czasach pierwszego X3 mało kto jeszcze myślał, że SUVy mogą być sportowe, choć to słowo jest na stałe wpisane w ich nazwę. Dziś BMW X3 M nikogo nie dziwi, ale brakuje tam kultowej wolnossącej jednostki S54. Ten gość znalazł na to rozwiązanie. 

Obecne BMW X3 M, czyli sportowa wariacja na temat tego SUVa klasy średniej istnieje na rynku od 2019 roku. Jednak prezentowana tutaj sztuka to pierwsza generacja X3, czyli E83 z 2005 roku. Wówczas najmocniejszym wariantem była odmiana z 3-litrowym silnikiem o mocy 272 KM. Już jest nieźle, ale co powiecie na kultowe S54 z BMW M3 E46? 

BMW X3 M E83 1
BMW X3 M E83 1

Nowe BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition

BMW X3 M E83 to ciekawy okaz

Właśnie taki silnik pojawił się w stworzonym przez fana marki X3. Co ciekawe, auto zostało pozbawione xDrive’a, co raczej wyklucza go z jazdy w terenie, ale czy znacie kogoś, kto jeździłby X3 poza asfaltem? My też nie. 343 KM przenoszone są na tylne koła przez 6-stopniowy manual, a więc auto jest stworzone dla konesera. 

BMW X3 M E83 2
BMW X3 M E83 2

Wizualnie samochód niewiele różni się od zwykłego BMW X3 w M-pakiecie. Z pewnością zostało obniżone, a tylna oś wydaje się być szersza, choć może to tylko kwestia dystansów. 

Można powiedzieć, że to sleeper, bo właściciel zdecydował się pozostawić emblematy „3.0i”, które świadczą o tym, co wcześniej siedziało pod maską, a oprócz obniżonego zawieszenia i nowych felg, ciężko odróżnić to mocne X3 od setek innych jeżdżących po drogach.

BMW X3 M E83 3
BMW X3 M E83 3

BMW X3 M E83 jest teraz na sprzedaż, według treści ogłoszenia karoseria ma za sobą 340 tys. km, a silnik z M3 przejechał 225 tys. km. Auto wyceniono na 19 tys. dolarów, czyli niecałe 80 tys. zł. To kwota, za którą kupimy najtańsze M3 E46, w które z pewnością trzeba zainwestować. Jeśli lubisz „iść jak przecinak” po dziurach i cenisz sobie wygodę wsiadania oraz wysiadania, takie X3 może być dla Ciebie stworzone. 

BMW M3xi E46 – nietypowa rajdówka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST BMW M235i F22 – prawie jak „M”

Motoryzacja ewoluuje. Współczesne samochody są duże, ciężkie, naszpikowane elektroniką oraz systemami podnoszącymi bezpieczeństwo. Czy w dobie downsizingu, airbagów, katalizatorów i elektronicznych szper wciąż jest miejsce na radość z jazdy? Sprawdzamy to na przykładzie BMW M235i.   Z takim pytaniem wyruszaliśmy na prezentację BMW, która odbywała się na lotnisku w wielkopolskich Bednarach. Gwiazdą spotkania było BMW…

BMW 507 roadster render Abimelec Design

Niech ktoś zbuduje tego roadstera BMW, bo jest piękny!

BMW 507 to jedno z najwybitniejszych dzieł BMW wszech czasów. Niestety ten klasyczny roadster okazał się zbyt drogi i nie odniósł komercyjnego sukcesu. Dzięki temu egzemplarze, które przetrwały do dziś, są sprzedawane za miliony dolarów i zasilają szeregi najwybitniejszych kolekcji samochodów. Kto odważyłby się przerobić takie cacko? Abimelec Design Odpowiadając na pytanie z poprzedniego akapitu…