Nowe BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition - Trends Magazines

Nowe BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition

BMW X3 M X4 M Competition

BMW M GmbH odświeża BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition dzięki nowym elementom stylistycznym przejętym ze zmodernizowanych BMW X3 i BMW X4, zmianom charakterystycznym dla modeli M oraz nowej koncepcji obsługi.

Osiągi na poziomie superaut

Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, zwiększonemu o 50 Nm do 650 Nm, i nowemu, kutemu wałowi korbowemu o lekkiej konstrukcji, najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW o mocy 375 kW (510 KM) zapewnia większą elastyczność i pozwala aktualnie na uzyskanie lepszego o 0,3 s przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,8 s.
Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, z opcjonalnym pakietem M Driver limit wynosi 285 km/h.
Wprowadzenie na rynek nowego BMW X3 M Competition i nowego BMW X4 M Competition rozpoczyna się od sierpnia 2021 r.
8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic i sportowy układ wydechowy M z płynnie regulowanymi klapami w wyposażeniu standardowym.

Napęd na wszystkie kołaBMW X3 M X4 M Competition

Napęd na wszystkie koła M xDrive posiada większe przeniesienie napędu na tył i łączy zalety wynikające z transmisji napędu na wszystkie cztery koła ze sprawdzonymi właściwościami dynamicznymi klasycznego napędu tylnego.
Standardowy adaptacyjny układ jezdny M o specjalnej charakterystyce z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, łączy wysoki komfort codziennej jazdy i typową dla M, wyjątkową dynamikę jazdy. Pływający układ hamulcowy M z zaciskami hamulcowymi lakierowanymi standardowo na kolor niebieski lub na życzenie w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.
Nowe 21-calowe, frezowane i kute obręcze kół M 892M Star Spoke w kolorze Jet Black pozwalają zaoszczędzić 2 kg masy na każde koło.

Kontrowersyjny styl BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M Competition

Przejęta z odświeżonych modeli BMW X3 i BMW X4, powiększona atrapa chłodnicy BMW z jednoczęściową ramą; czarna przekładka zapewnia optyczną separację części atrapy chłodnicy BMW, rama i podwójny grill atrapy chłodnicy są utrzymane w błyszczącym kolorze czarnym. Oprócz standardowych diodowych reflektorów adaptacyjnych z funkcją matrycy, spłaszczonych o ok. 10 milimetrów, dostępne są teraz jako wyposażenie dodatkowe także światła laserowe BMW o zasięgu do 650 metrów.
Jeszcze bardziej wyraziście wykonany pas przedni M; wyjątkowo charakterystyczne są nowe, umieszczone pionowo i wydłużone boczne wloty powietrza, które rozchodzą się w dół w kierunku krawędzi aerodynamicznej, zagięte do środka pojazdu i obramowane osłonami w błyszczącym kolorze czarnym. Polakierowane w błyszczącym kolorze czarnym są osłony zoptymalizowanych pod kątem aerodynamicznym lusterek zewnętrznych M, skrzela M oraz w BMW X4 M Competition także spojler tylny.

Co jeszcze w BMW X3 M Competition oraz BMW X4 M CompetitionBMW X3 M X4 M Competition

BMW X3 M Competition przejmuje z odświeżonego BMW X3 w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem i węższą grafiką świetlną; dolna część pasa tylnego jest charakterystyczna dla M i polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym.
Nowy pas tylny BMW X4 M Competition posiada szeroką, wyróżniającą się wstawkę w kształcie kowadła, która jest polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym. W obu modelach dwie pary końcówek rury wydechowej sportowego układu wydechowego M w kolorze czarnego chromu otaczają duży dyfuzor.Nowe kolory: metalizowany czarny karbon M, metalizowany szary Brooklyn M, metalizowany niebieski M Marina Bay i żółty M Sao Paulo; po raz pierwszy dostępny jest także szeroki wybór lakierów BMW Individual, na przykład matowy Frozen Marina Bay Blue.

Kabina jak w aucie sportowymBMW X3 M X4 M Competition

Fotele sportowe M z regulowanymi elektrycznie zagłówkami i logo M w wyposażeniu standardowym; oprócz rozszerzonej tapicerki ze skóry Merino w czterech zestawieniach kolorystycznych dostępna jest opcjonalnie rozszerzona tapicerka BMW Individual ze skóry Merino w kolorze truflowym. Wyloty powietrza mają nowe listwy galwaniczne, listwy ozdobne są teraz wykonane standardowo w ciemnym aluminium Rhombicle, na życzenie dostępny jest m.in. nowy wariant – jesion porowaty.
BMW Live Cockpit Professional z w pełni cyfrowym zespołem ekranów i dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami; system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon teraz w wyposażeniu standardowym.

Elektronika i elementy z M3/M4

W pełni cyfrowy wyświetlacz wskaźników oferuje między innymi M View z charakterystycznymi wskazaniami przejętymi z modeli BMW M8; wskazania M widoczne są również na dostępnym opcjonalnie wyświetlaczu BMW Head-up.
Oparty na chmurze system nawigacyjny BMW Maps do niezwykle szybkiego i dokładnego obliczania tras i godzin przyjazdu.
Zoptymalizowana integracja ze smartfonem: oprócz Apple CarPlay można teraz używać także Android Auto; inteligentny asystent osobisty BMW może teraz regulować również klimatyzację, otwierać i zamykać szyby lub zmieniać tryby przełącznika właściwości jezdnych. Dzięki systemowi operacyjnemu BMW 7 i zdalnej aktualizacji oprogramowania BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition są zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem, a aktualizacje nowych usług i dodatkowych funkcji pojazdu mogą być pobierane „over the air”. Znacznie rozszerzona gama nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę z BMW X3 i BMW X4: po raz pierwszy na życzenie dostępne są system asystujący kierowcy Professional i rejestrator jazdy BMW, a opcjonalny asystent parkowania zawiera teraz asystenta cofania. Zaprojektowany na nowo panel sterowania na konsoli środkowej pochodzi z aktualnych modeli BMW M3 i M4 i oprócz dźwigni biegów M z przełącznikiem Drivelogic, kontrolera BMW i umieszczonego teraz tutaj czerwonego przycisku uruchamiania silnika, posiada dwa nowe przyciski bezpośredniego dostępu do ustawień napędu i układu jezdnego, a także tryby M.

Podobne

Tak wygląda nowa piątka! Mamy przedpremierowe zdjęcia

Na pierwszy rzut oka widać, że styliści zachowali tradycyjną linię limuzyny i zrezygnowali z kontrowersyjnego grilla. Oto przedpremierowe zdjęcia nowego BMW Serii 5. Jak to często w takich sytuacjach bywa, ciężko mówić o "przecieku". Prawdopodobnie producent wypuścił "przypadkowo" zdjęcie przed samą premierą (oficjalna ma odbyć się w przyszłym tygodniu), aby podgrzać nieco atmosferę. Nie to…

HISTORIA: BMW 635 CSi – Wyścigowy rekin

Idealny samochód wyścigowy powinien być mocny i lekki. W uzyskiwaniu dobrych rezultatów pomaga też opływowa karoseria i nisko położony środek ciężkości. Kompletem torowych atutów może poszczycić się BMW 635 CSi. Luksusowe coupé ze stajni BMW nadają się nie tylko do zadawania szyku na nadmorskich bulwarach. W 1971 roku koncern przedstawił E9 w wersji 3.0 CSL,…