Amortyzatory Bilstein pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać potencjał drzemiący pod maskami BMW. Oto najciekawsze propozycje tuningowe dla BMW serii 1, 3 i 5.
Samochody BMW słyną z wyjątkowej precyzji prowadzenia i nieprzeciętnej dynamiki. Sportowe zawieszenia opracowane przez Bilstein idealnie wpisują się w ten kierunek, potęgując słynną przyjemność z zjazdy bawarskiej marki. Doskonałym tego przykładem jest sportowy zestaw zawieszenia BILSTEIN B12. Nie można zapominać także o zawieszeniach gwintowanych BILSTEIN B16 i BILSTEIN EVO T1 umożliwiających zmianę prześwitu.
Zawieszenia sportowe, w tym gwintowane, gwarantują lepszy wygląd, zmniejszają przechyły nadwozia na zakrętach i poprawiają bezpieczeństwo jazdy.
BMW serii 1
W 2004 roku BMW wprowadziło nową serię modeli samochodów kompaktowych – serię 1 i dodatkowo przywróciło napęd na tylne koła do tego segmentu pojazdów. Nic dziwnego zatem, że seria 1 stała się popularnym i pożądanym samochodem z dużym potencjałem tuningowym.
Do pierwszej generacji tego modelu (E87) wyprodukowanej w latach 2004-2013 Bilstein proponuje zestaw BILSTEIN B12, który usztywnia zawieszenie i zmniejsza prześwit. Inna opcja to zawieszenie gwintowane B14, które daje kierowcy możliwość bezstopniowej regulacji prześwitu. Jeszcze lepsze możliwości personalizacji ustawień daje zawieszenie gwintowane B16. W nim siły tłumienia w odbiciu i dobiciu można zmieniać za pomocą 10-pozycyjnego pokrętła, które każdy kolejny wybór akcentuje charakterystycznym kliknięciem.
Bardzo szeroka oferta zawieszeń jest także do kolejnej generacji modelu – serii 1 F20 (2011-2016). Do wyboru mamy zawieszenia Bilstein B12 Pro-Kit i B12 DampTronic (dla pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów) aż po regulowane zawieszenie gwintowane BILSTEIN B16.
BMW serii 3
Doskonałą opcją są także amortyzatory gazowe Bilstein B8, które nadają autu charakterystyczny obniżony wygląd.Skrócone, wysokowydajne amortyzatory zapewniają niezbędne napięcie wstępne obniżających sprężyn sportowych, zapewniając w ten sposób sportowe wrażenia z jazdy.
Dla generacji E30 dostępne jest również popularne sportowe zawieszenie B12 Pro-Kit.
W BMW E36 (1990-2000) alternatywą dla produktów OE są sportowe zawieszenia B12 i gwintowane zawieszenia B14. To ostatnie obniża BMW płynnie, bezstopniowo i według indywidualnych upodobań. Co więcej – ma jeszcze pewne rezerwy, które pozwalają opuścić zawieszenie w sposób ponadstandardowy.
Tak jak w przypadku E30 do E46 dostępne jest także zawieszenie gwintowane B16, które umożliwia wyjątkowo precyzyjną konfigurację zawieszenia w zakresie takich parametrów jak siła tłumienia w odbiciu i dobiciu. Nastawy wybiera się za pomocą pokrętła z 10 ustawieniami.
BMW E46 było produkowane w latach 1998-2007 jako coupé, sedan, kabriolet, kompakt lub kombi. Jeśli komuś zależy na rozsądnym obniżeniu zawieszenia, powinien sięgnąć po sportowe zawieszenie B12. B14 to już propozycja gwintowana z bezstopniową regulacją .
Zawieszenie gwintowane B16 umożliwia indywidualną konfigurację zawieszenia do codziennej jazdy i na tor wyścigowy.
Następcą E46 jest seria 3 produkowana w latach 2005-2013. Jej oznaczenia kodowe to E90 (sedan), E91 (kombi), E92 (coupé) i E93 (kabriolet). Do wszystkich wersji dostępne są zawieszenia sportowe B12, a także gwintowane B14 i B16.
Od 2019 roku w ofercie dostępna jest generacja G20 (G21 – kombi). Do obniżenia tych modeli (o odpowiednio 30 mm i 40 mm) nadają się najlepiej sportowe zawieszenia B12 Pro-Kit i B12 Sportline.
Do pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów dostępne są zawieszenie gwintowane EVO SE, a także supersportowe zestawy EVO T1 i T2. Dla potrzebujących czegoś wyłącznie na tor wyścigowy Bilstein oferuje najbardziej zaawansowane zawieszenie EVO R.
Seria 5 jest dostępna w ofercie bawarskiego producenta już od 1972 roku. Pozycjonowana jest między serią 3 a serią 7 reprezentując wyższą klasę średnią.
W BMW serii 5 (E39, 1995-2004) spektrum tuningu zawieszenia rozciąga się od amortyzatorów BILSTEIN B12 przez zawieszenie gwintowane B14 aż do BILSTEIN B16 dzięki któremu auto doskonale poradzi sobie nawet na szybkich zakrętach na torze wyścigowym.
jak gwint to tylko MTS !