Ranking ADAC 2023. Tych modeli nie kupuj - Trends Magazines

Ranking ADAC 2023. Tych modeli nie kupuj

Niemieccy specjaliści z ADAC przebadali 94 modele samochodów i wydali werdykt. Co ciekawe, w zestawieniu dominują auta elektryczne i hybrydy, diesli była zaledwie garstka. Które samochody według Niemców są najlepsze i najgorsze? Oto ranking ADAC 2023. 

Testy ADAC są specyficzne, wykonuje się je według jednolitego schematu i typowo „po niemiecku” – z zachowaniem identycznych, obiektywnych kryteriów. Uznawane są za jedne z najbardziej rzetelnych, więc warto przyjrzeć się ich wynikom. 

Ranking ADAC 2023 – pod lupę wzięto 94 modele aut

W czasie testów liczą się tylko właściwości i możliwości modeli aut, nie ma tutaj podziału na droższe i tańsze samochody. Niemcy przebadali 94 najnowsze modele pojazdów i sprawdzano je według kategorii:

  • nadwozie i bagażnik,
  • wnętrze,
  • komfort,
  • silnik i napęd,
  • właściwości jezdne,
  • bezpieczeństwo,
  • wpływ na środowisko,
  • koszty.

Historia BMW Serii 7 – wszystkie generacje

W ramach tych kategorii przewidziano łącznie 300 prób, testów i pomiarów, a największy wpływ na ocenę końcową mają te, które dotyczą bezpieczeństwa i ekologii. Jeśli już mowa o ekologii, to ADAC nie rozpatruje elektryków jako aut bezemisyjnych. Specjaliści uznają, że prąd potrzebny do ich zasilania nie bierze się przecież „z powietrza”, rzeczywista emisyjność szacowana jest na podstawie tzw. miksu energetycznego.

Warto pamiętać, że ADAC wydaje oceny na podstawie niemieckiej skali, a więc odwrotnej do tej, którą znamy ze szkoły. U nich 1 to bardzo dobrze, 6 bardzo źle. I tak wypracowano następujący system ocen: 0,6 – 1,5 BARDZO DOBRA; • 1,6 – 2,5 DOBRA; • 2,6 – 3,5 ZADOWALAJĄCA; • 3,6 – 4,5 DOSTATECZNA; • 4,6 – 5,5 MIERNA. 

BMW i7 M70 – powitajcie najszybsze elektryczne BMW świata

Ranking ADAC 2023 – najlepsze i najgorsze auta

Najlepsze

Wśród 10 najlepszych, zdaniem ADAC, samochodów znalazły się aż trzy modele BMW. Co ciekawe, pierwsze miejsce należy do elektrycznego flagowca marki, czyli BMW i7. Wśród zestawienia TOP 10 mamy tylko cztery samochody niemieckie. Postanowiliśmy pokazać też 11 miejsce, bo tam ulokował się model… z Chin.

  Marka i model Nadwozie i bagażnik Wnętrze Komfort Silnik i napęd Właściwości jezdne Bezp. Ekologia
1. BMW i7 xDrive60 2,8 1,7 1,2 0,9 2,0 1,3 1,9
2. Hyundai IONIQ 6 (77,4 kWh) 2,8 2,5 2,4 1,0 2,4 1,4 0,9
3. Mercedes-Benz EQS 580 2,3 2,3 1,3 0,7 2,0 1,1 2,1
4. Skoda Enyaq iV RS 2,3 2,2 2,1 0,9 2,4 1,3 1,6
5. VolvoXC40 Recharge Pure Electric  2,4 2,4 2,3 1,1 2,5 1,2 1,3
6. BMW iX1 xDrive30 2,3 2,3 2,5 1,0 2,5 1,5 1,5
7. BMW 740d 2,7 1,7 1,1 1,1 2,0 1,3 2,4
8. Hyundai IONIQ 5 (77,4 kWh) 2,5 2,3 2,4 1,0 2,2 1,8 1,2
9. Hyundai IONIQ 6 (77,4 kWh) 2,8 2,5 2,5 0,8 2,2 1,5 1,2
10. Hyundai IONIQ 5 (77,4 kWh) 2,5 2,2 2,3 0,8 2,3 1,7 1,4
11. NIO 2,6 2,9 1,9 1,0 2,4 1,4 1,4
 

Najgorsze

Niechlubny koniec rankingu ADAC 2023 zamykają samochody tanie, choć nie brakuje też sportowego modelu (Subaru BRZ) oraz pickupa (Ford Ranger). 
 
  Marka i model Nadwozie i bagażnik Wnętrze Komfort Silnik i napęd Właściwości jezdne Bezp. Ekologia
85. Dacia Jogger Hybrid 140 3,2 3,0 3,2 2,7 2,9 3,2 2,1
86. Ford Ranger Raptor 3.0 2,6 2,3 2,6 1,7 4,8 1,5 3,9
87. Kia Picanto 1.2 3,3 3,2 3,4 3,3 2,7 2,8 2,1
88. Dacia Sandero TCe 90 3,3 3,4 3,5 2,8 3,1 3,3 2,0
89. Citroen C3 PureTech 83 3,4 3,4 3,6 3,3 3,4 3,5 2,2
90. Subaru BRZ 2.4 3,7 3,6 3,6 2,0 2,4 3,6 3,4
91. Dacia Spring Electric 65 3,9 3,9 4,1 2,5 3,6 4,6 1,0
92. Mitsubishi Space Star 1.2 3,6 3,6 4,3 3,8 4 4,6 1,7
93. Renault Twingo E-TECH Electric 3,4 3,4 3,8 1,7 3,3 4,6 1,1
94. Fiat Panda 1.0 GSE Hybrid 3,3 3,6 3,8 3,6 3,2 4,9 2,0
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Porsche dla indywidualisty. 911 Speedster- PREZENTACJA

911 Speedster łączy w sobie aspiracje purystycznej, zorientowanej na kierowcę maszyny z motorsportową techniką nadającą się do codziennego użytku. Za jego bazę konstrukcyjną posłużyły modele 911 R (rocznik 2016) oraz 911 GT3. Wysokoobrotowy, wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4 litrów i mocy 375 kW (510 KM) został połączony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów GT.…

VW Golf Mk 1 Pirelli auto od frontu

VW Golf Mk 1 w stylu Show & Shine

To tylko stary Golf Mk 1, ale od razu przyciąga wzrok lśniącymi chromami, pięknym błyszczącym lakierem i karbonowymi elementami. Idealny przedstawiciel  Show&Shine. Jego historia sięga 2000 roku, kiedy to Piotrek „Beny” kupił Golfa IV GTi. Ilość koni mechanicznych ze 150 szybko wzrosła do 190, koła zwiększyły średnicę do 18 cali i dobrze wypełniły nadkola dzięki…