Prawdziwie wyścigowe Polo II 86C - Trends Magazines

Prawdziwie wyścigowe Polo II 86C

Tuning VW Polo 86C auto do tyłu

Widniejące na przedniej szybie białego VW Polo 86C Łukasza motto „Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą” pochodzi z dzieł Aureliusza Augustyna z Hippony, czyli Świętego Augustyna. Na samochodzie umieścił je poprzednik Łukasza – Zbigniew Janiec.

Pan Zbigniew prowadzi komis samochodowy w Piotrkowie Trybunalskim, a przygotowanie auta do sportu zlecił specjaliście z Czech. Zadaniem właściciela było tylko testowanie. Na początku samochód rozpędzał się do 100 km/h w 7,2 sekundy, później w ok. 6 sekund.

Tuning VW Polo 86C auto z przodu

Polo do sportu

Napęd dostosowano do jazdy na granicy przyczepności przez montaż mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Połączona z nim skrzynia biegów o krótkich przełożeniach obsługiwana jest z pomocą wydłużonego lewarka z blokadą biegu wstecznego. Masa koła zamachowego została zmniejszona.

Tuning VW Polo 86C komora silnika

Układ dolotowy rozpoczyna się od wlotu umieszczonego obok prawej lampy. Zaraz za nim ulokowany jest stożkowy filtr powietrza. Mieszanka powstaje w czterech motocyklowych gaźnikach. Głowica, którą poddano obróbce, mieści „ostry” wałek, przygotowany w zakładzie Lecha Świątka. Spaliny odprowadzane są przez owinięty w bandaże kolektor wydechowy.

Tuning VW Polo 86C reflektor i wlot powietrza
Modyfikacje podwozia, będące czymś kluczowym dla auta sportowego, zrealizowano dość skromnymi środkami. Zawieszenie firmy Sachs wymieniono z przodu na sportowe z amortyzatorami Bilstein, a z tyłu na gwintowane TA-Technix. Zmiany w układzie hamulcowym dotyczyły tylko przedniej osi, na której fabryczne tarcze ustąpiły miejsca nawiercanym, przeznaczonym do Polo GT. Z tyłu pozostały fabryczne bębny.

Tuning VW Polo 86C silnik

Dwa zestawy felg

Na piastach Łukasz osadza jeden z dwóch zestawów felg. Pierwszy to mające szerokość 7 cali i średnicę 13 cali obręcze Dezent. Drugie koła to ACP o szerokości 8 cali i średnicy 14 cali. Główny zestaw ogumienia, założony na felgi Dezent, to opony typu slick, wyprodukowane przez firmę Michelin, o rozmiarach 20/54.

Tuning VW Polo 86C tylny spojler
Masa auta została zmniejszona poprzez usunięcie wygłuszeń z pokrywy silnika, pokrywy bagażnika oraz z drzwi. Szyby wymieniono na poliwęglanowe. Z lekkich materiałów wykonane są również poszerzenia błotników. Najciekawszym elementem nadwozia jest oryginalny spojler firmy JE Design.

Tuning VW Polo 86C sportowa kierownica osp

Sportowe wnętrze

We wnętrzu wbudowano klatkę bezpieczeństwa z zastrzałami do kielichów zgodną z załącznikiem J do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA.

Tuning VW Polo 86C sportowy kokpit

Kierowca i pilot zasiadają w kubełkowych fotelach Mirco, do których przypinani są pasami Sabelt. Fabryczną kierownicę zastąpiono sportową, osadzoną na nabie. Z fabrycznych elementów pozostała tylko tablica przyrządów, w którą wbudowano wyłącznik prądu.

Tuning VW Polo 86C klatka bezpieczeństwa

Sportowe sukcesy Polo 86C

Pan Zbigniew startował sportowym Polo w imprezach Automobilklubu Piotrkowskiego i Łódzkiego Związku Motorowego. W Grand Prix Piotrkowa Trybunalskiego w czerwcu 2014 roku zajął drugie miejsce za… swoim synem Przemysławem.

Tuning VW Polo 86C sportowe fotele

Brał również udział w Classic Auto Cup. W kieleckim Classic Auto Track Day bierze udział również aktualny właściciel – Łukasz. Wywalczył pierwsze miejsce w Grupie 2-1300 i drugie miejsce w klasyfikacji Grupy 2.

Tuning VW Polo 86C front auta
Innymi imprezami, na których można spotkać Łukasza, są kieleckie zawody z cyklu Kryterium Toru Kielce Superoes. W kwietniu i maju zajął odpowiednio pierwsze i drugie miejsce.
Okazuje się, że małe Polo daje więcej niż tylko nadzieję zwyciężania.

Andrzej Szczodrak

Fot. autor

Tuning VW Polo 86C auto na drodze

VW Polo II (86c), 1985 r.

SILNIK/NAPĘD:
Fabryczna jednostka napędowa o pojemności 1272 ccm i oznaczeniu AAV, 54 KM przy 5000 obr./min i 95 Nm przy 3000 obr./min; wlot powietrza obok prawej lampy, stożkowy filtr powietrza, cztery motocyklowe gaźniki, głowica silnika poddana obróbce, „ostry” wałek, owinięty w bandaże kolektor wydechowy, zmniejszona masa koła zamachowego, skrzynia biegów o krótkich przełożeniach, obsługiwana za pomocą wydłużonego lewarka z blokadą biegu wstecznego, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu; 0 – 100 km/h w ok. 6 sekund
ZAWIESZENIE/HAMULCE:
z przodu amortyzatory Bilstein, z tyłu zawieszenie gwintowane TA-Technix, rozpórka kielichów przednich, nawiercane tarcze na przedniej osi, z tyłu fabryczne bębny
 
KOŁA/OPONY:
obręcze Dezent o szerokości 7 cali, średnicy 13 cali i ET 23, opony typu slick o rozmiarach 20/54 firmy Michelin; koła ACP o szerokości 8 cali i średnicy 14 cali z oponami Uniroyal Rainsport 1 i 2
NADWOZIE:
oryginalny spojler firmy JE Design, wykonane z lekkich materiałów poszerzenia błotników, szyby wymienione na poliwęglanowe
 
WNĘTRZE:
osadzona na nabie sportowa kierownica, kubełkowe fotele Mirco z pasami Sabelt, wbudowany w fabryczną tablicę przyrządów wyłącznik prądu, klatka bezpieczeństwa z zastrzałami do kielichów zgodna z załącznikiem J do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA, wygłuszenia usunięte z pokrywy silnika, pokrywy bagażnika oraz z drzwi
INNE:
Pierwszy kierowca – Zbigniew Janiec:
II miejsce w klasie K1 w Grand Prix Piotrkowa Trybunalskiego w czerwcu 2014Drugi (aktualny) kierowca – Łukasz Paw:
I miejsce w Grupie 2-1300 i II miejsce w klasyfikacji Grupy 2 na Classic Auto Track Day
I miejsce w klasie II w Kryterium Toru Kielce Superoes w kwietniu 2015 r.
II miejsce w klasie II w Kryterium Toru Kielce Superoes w maju 2015 r.
I miejsce w klasie II w Kryterium Toru Kielce Superoes w czerwcu 2015 r.
STYL:
Auto sportowe
WŁAŚCICIEL:
Łukasz Paw

(VW TRENDS 4/2015)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kupujemy używane: Volkswagen Lupo GTI. Zalety, wady i typowe usterki

Proste, mocne, szybkie i niesamowicie zwinne. Nieprzypadkowo uchodzi za bezpośredniego spadkobiercę kultowego Golfa I GTI. 125 KM przy masie własnej 980 kilogramów i twardym zawieszeniu zapewnia masę dobrej zabawy. Lupo prowokuje do mocnego wciskania gazu i dynamicznego pokonywania zakrętów. Jak by tego było mało, cieszy oko, a na co dzień rozpieszcza wyposażeniem, o którym można…

T4 Multivan Highline za 100 tys. zł przód

Multivan T4 za prawie 100 tys. zł – czy VW z 2002 może być tyle wart?

Na niemieckim portalu sprzedażowym Ebay możemy aktualnie znaleść ogłoszenie Volkswagena Multivan z Polski. Jest to model T4, pochodzi z 2002. Sprzedający twierdzi, że pojazd jest w świetnym stanie technicznym. Czy to wystarczy, żeby uzasadnić jego cenę? Volkswagen T4 Od 1990 do 2003 roku Volkswagen dostarczył klientom 1.873.033 egzemplarzy T4. Nie oznacza to jednak, że poszukiwanie…