Połowa aut używanych nie nadaje się do użytku - Trends Magazines

Połowa aut używanych nie nadaje się do użytku

Tak wynika z tekstu „Pulsu Biznesu”, napisanego na podstawie raportu Carsmile. Firma przebadała stan techniczny samochodów wystawionych do sprzedaży na platformie internetowej. Wyniki, delikatnie mówiąc, nie napawają optymizmem.

Jak informuje „Puls Biznesu” – od lipca 2021 roku platforma Otomoto klik, która należy do Carsmile, można kupić auto używane, które przeszło kompleksowe badanie, zgodnie ze standardami DEKRA oraz ISO 9001:2015. Jednak aż 43 proc. aut miało tak zły stan techniczny lub prawny, że nie zostały dopuszczone do sprzedaży. W przypadku aż 15 proc. z nich ubezpieczyciel stwierdził szkodę całkowitą. Mimo to miały trafić do nowych właścicieli. 

Należy dodać, że auto, które zostało pozytywnie zweryfikowane, otrzymuje cyfrowy paszport pojazdu, a wraz z nim szczegółowy opis stanu technicznego. Badanie obejmuje 120 elementów oraz test diagnostyczny.

Okazuje się, że niemal co drugi samochód, który miał trafić do sprzedaży, albo w ogóle nie dawał możliwości bezpiecznej jazdy, albo szacunkowy koszt usunięcia usterek ważnych z punktu widzenia komfortu bezpieczeństwa i jazdy był bardzo wysoki – wyjaśnia Arkadiusz Zaremba, dyrektor zarządzający w Carsmile i jednocześnie szef platformy Otomoto Klik. 

Czy faktycznie stan samochodów używanych, dostępnych na naszym rynku jest w tak złym stanie? Jakie są Wasze doświadczenia?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowy VW Passat B9 oficjalnie. Czy kombi w dieslu ma dziś sens?

Dziś na rynku dominują SUV-y i crossovery i wydawałoby się, że posiadanie kombi z silnikiem diesla jest passe. Mimo to Volkswagen prezentuje nową generację Passata Variant, a w ofercie znalazły się aż trzy silniki diesla. Co jeszcze prezentuje nowy VW Passat B9?  Pierwsze zapowiedzi i testy Passata B9 widzieliśmy już na początku roku, a teraz…

Niemiec zaparkował nowe BMW X6. Taki widok zastał rankiem

Wydawałoby się, że kradzież kół to tylko wspomnienie Polski lat 90. Mamy rok 2022, a takie sytuacje niestety wciąż się zdarzają, o czym przekonał się niemiecki właściciel BMW X6.  Dzisiejsze SUVy i generalnie nowe samochody wyjeżdżają z fabryki przeważnie z dużymi kołami. W autach klasy premium oczywiście chodzi o wygląd, dlatego właściciele drogich aut często…