Piętrowe parkingi nie wytrzymają ciężaru elektryków? - Trends Magazines

Piętrowe parkingi nie wytrzymają ciężaru elektryków?

Takie sygnały ostrzegawcze wysyłają Członkowie Brytyjskiego Stowarzyszenia Parkingowego. Twierdzą, że leciwe konstrukcje mogą nie wytrzymać pod naporem ciężkich samochodów elektrycznych.

„The Telegraph” podaje, że brytyjskim parkingom wielopoziomowych grozi zawalenie, jeśli ich zarządcy nie zastosują się do – opracowywanych właśnie – zaleceń dotyczących parkowania pojazdów elektrycznych. Eksperci zwracają uwagę, że wiele parkingów – zwłaszcza tych budowanych w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych – może nie poradzić sobie z ciężarem nowych aut.

Co ciekawe, sporządzono nawet specjalne wytyczne do budowy nowych parkingów. Dotyczą one m.in. zwiększenia limitów obciążeń dla posadzek betonowych z obecnych 2,5 kilonewtona (ok 250 kg) do 3 kilonewtonów (ponad 300 kg) na metr kwadratowy. BPA zaleca też właścicielom i operatorom parkingów dokonanie inspekcji technicznych i skontrolowanie obciążenia swoich parkingów.

Problem dotyczy szczególnie wielokondygnacyjnych parkingów budowanych w latach 60-tych i 70-tych. Wówczas większość samochodów na wyspach stanowiły Mini czy Fordy Cortina. Przykładowo, pierwsze Mini w najcięższej wersji ważyło ok. 700 kg. Dzisiejsze elektryczne Mini waży prawie dwa razy więcej.

VW Passat B1, produkowany od 1973 roku ważył niespełna 900 kg. Dzisiejsza spalinowa odmiana Passata B8 może ważyć już ponad 2 tony, a nadchodzący elektryczny następca – model ID.7 ma ważyć aż 2122 kg. Ówczesnym konstruktorom parkingów wielopoziomowych nawet nie śniło się, że auta mogą tak bardzo „utyć”. 

Może okazać się, że właściciele aut elektrycznych nie zaparkują na wyższych poziomach wielokondygnacyjnych parkingów, a ładowarki zostaną umieszczone na parterze. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Odświeżone BMW X7. Czy wielki grill jeszcze kogoś dziwi?

BMW X7 właśnie przeszło facelifting. Jest elegancko, trochę futurystycznie i nowocześnie. Sprawdźmy, co zmieniło się w odświeżonym X7.  Premiera BMW X7 wywołała niemałe zamieszanie. Do tej pory największym SUVem była "X-piątka", ale X7 przebiło wszelkie wyobrażenia o dużym aucie. X7 jest naprawdę duże. Teraz przyszedł czas na facelifting auta.  Na pierwszy rzut oka możemy zauważyć…

Nowe BMW M5 G90 już na testach na Nürburgring!

Wielki krokami nadchodzi nowa generacja BMW M5. Spokojnie, to nie będzie zelektryfikowane wozidełko z małym silnikiem, choć elektryfikacja go nie ominie.  Nowe BMW Serii 5 zbliża się wielkimi krokami. Oprócz zwykłych wersji, pojawi się także po raz pierwszy w 100-procentach elektryczna "piątka". Nie zabraknie też oczywiście ekstremalnego M5, które właśnie jest testowane na kultowym torze…