O ile cofane są liczniki w używanych BMW? Liczby są szokujące
W internecie znajdziemy mnóstwo artykułów dotyczących wypadków z udziałem BMW. To oczywiście nie oznacza, że inne marki nie biorą w nich udziału, ale to właśnie te trzy litery dziwnym trafem przyciągają uwagę czytelników. Przyjrzyjmy się w takim razie, o ile cofane są liczniki w używanych BMW? Średnie liczby są powalające.
O wypadkach z udziałem BMW w Polsce można by napisać niejedną książkę. Dziwnym zbiegiem okoliczności internauci pokochali czytać o zdarzeniach drogowych właśnie z udziałem bawarskiej marki, więc media chętnie o nich piszą. My, jako fani BMW zawsze podkreślamy, że kierowcy innych marek także powodują wypadki, nierzadko gorsze.
Chcąc nie chcąc ostatnie wydarzenie na autostradzie A1 rozgrzały internetowe fora, więc rozgorzała dyskusja na temat mocnych i luksusowych BMW oraz o ich stanie technicznym. Przerażają także liczby, które wskazują na „korekty” licznika. Zerknijmy na raport.
Chcesz sprawdzić, o ile używane BMW ma cofnięty licznik? Liczby szokują
Do zestawienia trafiły BMW serii 8, 7 i 6, a także wersje sportowe M5 i M6. Raport obejmuje udział procentowy egzemplarzy z cofniętym licznikiem, a także udział procentowy aut, które na swoim koncie mają jakąś – najprawdopodobniej powypadkową – szkodę. Tabele dodatkowo ujmują średnie zakresy cofnięcia licznika dla poszczególnych modeli, a także kwotowe wartości likwidacji odnotowanych szkód. Wszystkie dane podawane są w dwóch wersjach – lokalnie dla Polski oraz globalnie, z uwzględnieniem Polski.
Ile używanych BMW w Polsce jest po wypadku?
Na początek przyjrzyjmy się używanym BMW z historią wypadków. Niechlubny rekord bije w Polsce BMW M6. Według raportu aż 96,1% egzemplarzy w Polsce miało na swoim koncie jakąś szkodę. Oznacza to, że kupując taki używany samochód w Polsce niemal na pewno kupimy samochód naprawiany. Zdecydowanie lepiej poszukać tego modelu na własną rękę za granicą, ponieważ globalnie BMW M6 po przejściach jest nieco mniej, bo 64,6%.
Drugie miejsce na tej niechlubnej liście zajmuje – znów BMW Serii 6, tym razem w „zwykłej” odmianie, czyli bez „M”. Na polskim rynku mamy prawie 79,0% takich aut. Ogółem w Europie jest ich niespełna 61,6%.
Trzecie miejsce na podium aut powypadkowych zajmuje BMW M5. Na polskim rynku udział egzemplarzy, które mają coś na sumieniu to ok. 70.2 %. Globalnie jest znacznie lepiej, bo ok. 48.1 %. Szanse kupującego na zakup auta bezszkodowego w ramach prywatnego importu wzrastają zatem do ponad 50%.
O ile cofane są liczniki w używanych BMW?
Tutaj sytuacja wygląda już nieco lepiej, ponieważ udział aut z cofanymi licznikami jest bez porównania mniejszy. Na polskim rynku najłatwiej kupić znów BMW M6 z przekręconym licznikiem – takich aut jest w naszej polskiej bazie ok. 26.9 %. Globalnie takich oszukanych samochodów jest jeszcze mniej – 15.7 %, więc także w tym przypadku lepiej sprowadzić sobie samochód na własną rękę.
Ale nie zawsze za granicą będzie lepiej niż w Polsce. Okazuje się np. w przypadku modelu M5 rynek polski z wynikiem 26.9 %, jest nawet odrobinę bardziej uczciwy niż rynek zagraniczny (29.6 %).Na trzecim miejscu pod względem kręcenia liczników plasuje się BMW Serii 7. W Polsce udział aut z korektą licznika to niespełna 20,1 %, a wynik globalny to ponad 22,2 % więc tu także sprowadzanie auta nie musi być lepszym rozwiązaniem. Całkiem możliwe, że tak dobre wyniki naszego rynku zawdzięczamy transparentnej ofercie aut poleasingowych.
Zgadzacie się z tymi danymi? Jakie macie doświadczenia z używanym BMW? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska.
Od zawsze lubiłem samochody i pisanie. Mogłem więc zostać taksówkarzem i poetą lub redaktorem motoryzacyjnym.
Redaktor motoryzacyjny z zamiłowania, mam słabość do BMW, a w szczególności do Touringów :) A może ta słabość wynika z posiadania dwójki dzieci? Nieprzychylnym okiem patrzę na nowoczesną motoryzację, bliżej mi do "analogowych" aut, ale finalnie lubię je wszystkie.
Amerykańska firma APR dobrze przygotowała się do tuningowych targów SEMA w Los Angeles. Zaprezentowała na nich 536-konnego Golfa RLMS. Choć auto wygląda jak wyścigówka, wciąż ma drogową homologację. Specjalizujące się w modyfikacjach aut grupy Volkswagena APR wzięło na warsztat Golfa R. Celem było stworzenie mocnego samochodu do jazdy po torach. Silnik 2.0 TSI przeszedł modyfikację, którą firma…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.