To sławne BMW E60 LPG przyjechało do Polski i nagle wyparowało 750 tys. km - Trends Magazines

To sławne BMW E60 LPG przyjechało do Polski i nagle wyparowało 750 tys. km

To auto w Holandii zyskało niemałą sławę, a to za sprawą przebiegu, który sięgnął prawie miliona kilometrów. Niedawno samochód trafił do Polski, ale z przebiegiem o 750 tys. km niższym. Niestety sprzedający chyba nie był świadomy jego głośnej przeszłości. 

Ta historia pokazuje nam wyraźnie dwie rzeczy. Pierwsza to głupota i niekompetencja polskich handlarzy, a druga to wytrzymałość nowoczesnych BMW przy odpowiednim użytkowaniu. Ale po kolei. 

Historia tego BMW E60 530i zaczyna się w Holandii, gdzie pierwszy właściciel użytkował to auto przez ok. 300 tys. km, ale dopiero ten drugi „nabił” naprawdę dużo kilometrów. Z założoną instalacją LPG użytkowanie musiało być w miarę tanie i przyjemne, dlatego drugi użytkownik cieszył się swoim E60 aż do przebiegu 950 274 km. Dzięki takiemu wynikowi auto zyskało niemałą sławę w holenderskich mediach, gdzie chwalono samochód za nadzwyczajną bezawaryjność i to pomimo złego wizerunku modelu E60. 

To pokazuje, że właściwie użytkowane auto, nawet z niefabryczną instalacją LPG jest w stanie przejechać nawet milion kilometrów. Przypomnijmy jednak, że mowa tutaj o wersji sprzed faceliftingu, a więc pod maską 530i pracuje ostatni wolnossący motor z wtryskiem pośrednim, dobrze znoszącym LPG. 

Z rekordowym stanem licznika auto zostało sprzedane we wrześniu zeszłego roku i trafiło do Polski. I tutaj zaczyna się zabawa. Nie jest niczym odkrywczym, że samochód z takim przebiegiem stałby się co najwyżej tematem kpin i podśmiechów, dlatego „Janusz typowy handlarz” postanowił „nieco” skorygować stan licznika. 

BMW E60 już z prawilnym przebiegiem 221 600 km zostało wystawione na sprzedaż. „Janusz” chyba nie miał świadomości o bogatej historii BMW lub wykazał się kompletnym brakiem rozumu wystawiając auto na sprzedaż, nie zakrywając nawet tablic rejestracyjnych. Całą sprawę wczoraj nagłośnił serwis bez-wypadkowe.net, co najwyraźniej przyniosło skutek, bo ogłoszenie zostało już zdjęte. A może znalazł się kupiec?

9 komentarzy

  1. Trzy dni temu byłem oglądać BMW e 91 2,5i w Lublinie pomijając fakt że przejechałem 440km by obejrzeć to Janusz tego komisu w ogłoszeniu po za tym że auto utrzymane w wyjątkowym stanie podaję przebieg 192tyś km 2005r produkcji ale stan techniczny tego samochodu budził poważne wątpliwości co do przebiegu sprawdzając historię w bazie danych okazało się że BMW miało na koniec 2016r przebieg 318tyś km czyli średnia roczna wychodzi około 24tyś km dodając brakujące lata można śmiało powiedzieć że przed przekroczeniem granicy z polską było 500tyś km czyli też mało nie było i stan techniczny auta to potwierdza.Pozdrawiam komis w Lublinie auta z Niemiec na ul spółdzielczość pracy 119.
    A do kupujących rada sprawdzajcie gdzie się da bo gdyby nie miał klientów to by nie działał!!

  2. Nie oszukujmy się ale 90%samochodow sprowadzanych to już po drodze ma facelift licznika kilometrów, szczerze jakby polaka było stać na nowy w tym kraju to napewno by sobie kupił nowiutkie i by szrotami nie jeździł,no ale cóż nasza władza zamiast zrobić ludziom dopłaty (pożądne) no to mamy jak mamy i w kółko ten sam temat powraca,niech rząd nasz kochany zadba o rodaków i da ludziom zarobić to i na nowy samochód pieniążki się znajdą pozdrawiam i tyle w temacie 😏

  3. Posiadałem różne modele BMW od e 30, e 34, e 39 kilka sztuk sedanów i kombi. I przez chwilę posiadałem e 60 z 2.5 silniem diezla. Auta były z silnikami benzynowymi i oczywiście z LPG niemoge złego słowa powiedzieć na te samochody zrobiłem bardzo dużo tys kilometrów tymi autami przedostatnia e 39 z silnikiem 2.8 na podwójnym vanosie zrobiłem 500tys km z gazem!!! Przy 330tys km wymieniłem uszczelniacze zaworowe bo zaczęła brać olej,po wymianie wszystko ustało i dokręciłem do 500tys i silnik nadal chodzi idealnie gorzej jest z karoserią bo pojawiło się dużo rdzy.obecnie pos e 39 kombi z 3.0 Diezel. I również chodzi idealnie ma już 300tys km i przy silniku wymieniłem tylko kolektor dolotowy bo go rozerwało ponieważ niemiec od którego kupiłem te BMW podniósł znacząco moc silnika, fakt że frajda z jazdy była niemała jaka moc miał ten silnik. Postanowiłem obniżyć te moc do fabrycznej i do dziś śmiga bez problemu. I ten komfort jazdy stary samochód a jak się prowadzi. Nie to co teraz inne znane marki aut, plastikowe samochody w których silniki rozpadają się po 80 tys km. Dramat…. Bayerische Motor Werke. 👍

  4. Z tego co wiem to ostatni silnik z wtryskiem pośrednim to N52B30 258KM który był nawet jeszcze w F10 ale to taki szczegół.

  5. Podobno korekta licznika jest czynem zabronionym, więc w tym przypadku, gdzie dowody są tak widoczne, to „pan Janusz” polskiego byznesu samochodowego będzie rozliczony przez policję. Prawda?

  6. Bardzo się cieszę, że ktoś w końcu wziął się za cwaniaków pseudo handlarzy.
    Sprowadzają auta z wysokimi przebiegami później albo je odmladzaja o rok, albo wymieniają gałki zmiany biegów, obszywaja kierownice, cofaja przebieg i wystawiają jako „”OKAZJE””
    Brawo Panie Konradzie.

  7. I co państwo na to? Ile grozi za ten szwindel kolejnemu oszustowi z auto-handlu???wszystkie auta sprowadzane z za granicy są w ten sposób przerabiane a jak coś nie tak to zmieniają cały licznik uważajcie na wszystkie takie auta sprowadzone i nie wierzcie auto-handlarzom bo nikt na zachodzie nie sprzedaje auta 8letniego z przebiegiem poniżej 100000km.

  8. Holandia mały to kraj ładny piękny no więdz można tam nakręcić km mnóstwo zawsze jak pada pytanie z kad pochodzi auto warto się zastanowić nad kupnem nie zawsze będą takie km

  9. to nie Janusz a Piotr nie obrażajcie Januszy a samochód jest z Powrotu do Przyszłości i cofnął się w czasie, a marka nie ta bo to był Delorian

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jak dobrać olej do konkretnego auta?

Metoda, którą chcemy Wam przedstawić jest rekomendowana zarówno przez producentów olejów jak też producentów silników i jako jedyna sprawdza się we współczesnej motoryzacji. Zobacz, jak dobrać olej do konkretnego auta. W PRL-u każdy posiadacz małego Fiata mógł zimą osobiście przekonać się, że wymiana krajowego oleju 15W-40 na „zachodni”, półsyntetyczny 10W-40 potrafiła rozwiązać zimowe problemy z…

MINI Cooper SE test 23

TEST MINI Cooper SE – płynie z prądem

Ludzie się zmieniają, motoryzacja się zmienia, świat się zmienia. Także MINI Cooper, który w najnowszym wcieleniu jest nie tylko dużo większy od swojego poprzednika, ale może być napędzany energią elektryczną. Czy MINI na prąd jest nadal dobrym, znanym MINI, oferującym frajdę z gokartowej jazdy? Oto test MINI Cooper SE. MINI to marka, której nikomu przedstawiać nie trzeba.…