Nowe BMW X2 nie jest kompaktowym crossoverem, zyskało teraz nową formę w stylu SUVa coupe. Auto znacznie urosło, dodatkowo po raz pierwszy pojawiła się elektryczna wersja – iX2.
BMW X2 było skierowane do kogoś szukającego podwyższonego hatchbacka. Klienci docenili wyższą pozycję za kierownicą, większy prześwit oraz praktyczność. BMW X2, jak na typowego crossovera przystało, ma wszystkie wyżej wymienione cechy. Teraz jednak BMW zmienia nieco koncepcję na X2, samochód wydoroślał i trochę mu się utyło.
BMW X2, iX2 – co nowego?
Patrząc z przodu na nowe BMW X2 od razu widać nawiązanie do większego X6. Styliści zaszaleli także z rozmiarem nerek, które w X2 są pokaźnych rozmiarów. Pionowy przód tego SUVa nawiązuje wyraźnie do nowej serii 5 (szczególnie wyglądem reflektorów i światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangów).
Zupełną nowością stylistyczną jest tył. W niczym nie przypomina znanych SUVów o stylistyce Coupe z Bawarii. Możemy się jedynie domyślać, że podobnie będą wyglądały kolejne generacje X4 czy X6. Projektanci postanowili znacząco odciąć tylny zderzak oraz nadkola, przez co auto wygląda bardziej muskularnie.
BMW X2 oraz iX2 ma wnętrze, które dobrze znamy
W kabinie nowego BMW X2 klienci innych modeli poczują się jak w domu. W zasadzie wnętrze wygląda jak wierna kopia nowego BMW X1. Panuje tutaj minimalizm jeśli chodzi o ilość przycisków, większość funkcji obsługujemy za pomocą ekranów dotykowych. A mamy ich dwa (10,25 oraz 10,7 cala), są ukryte pod jedną, zakrzywioną taflą szkła. Jedyne przyciski to w zasadzie obsługa szyb, przyciski na kierownicy, a także na podłokietniku, gdzie znajdziemy przełącznik do zmiany biegów. Tradycyjnej gałki już tutaj nie uraczysz.
Obsługa wszystkich funkcji odbywa się wyłącznie dotykowo, na pokładzie zamontowano już system iDrive 9.0, który oferuje „funkcję szybkiego dostępu”. Prawdopodobnie (BMW nie wyjaśnia o co chodzi) system zapamiętuje nasze preferencyjne ustawienia i tworzy do nich łatwo dostępne skróty. Na wyposażeniu jest też dostępny asystent głosowy. Nie jest pewne, czy będzie rozumiał polską mowę.
BMW X2, iX2 – dane techniczne
Klienci nowego BMW X2 dostaną do wyboru aż 4 zupełnie różne jednostki napędowe. Mamy dwa silniki benzynowe, jednego diesla oraz po raz pierwszy całkowicie elektryczną odmianę iX2.
X2 sDrive20i | X2 M35i xDrive | X2 sDrive18d | iX2 xDrive30 | |
---|---|---|---|---|
silnik | benzynowy | benzynowy | diesel | elektryczny |
liczba cylindrów | 3 | 4 | 4 | – |
pojemność | 1499 ccm | 1998 ccm | 1995 ccm | – |
moc | 170 KM | 300 KM | 150 KM | 313 KM |
moment obrotowy | 280 Nm | 400 Nm | 360 Nm | 494 Nm |
przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s | 5,4 s | 8,9 s | 5,6 s |
prędkość maksymalna | 213 km/h | 250 km/h | 210 km/h | 180 km/h |
średnie spalanie | 6,0 l/100 km | 7,7 l/100 km | 5,1 l/100 km | 16,3 kWh/100 km |
zasięg | – | – | – | 449 km |
Jak już wspomnieliśmy, nowością jest wersja elektryczna. Jest ona napędzana dwoma silnikami elektrycznymi (po jednym na każdą oś). Osiągi są dużo więcej niż zadowalające. Przyspieszenie do setki poniżej 6 sekund to bardzo dobry wynik. Pytanie, jak w rzeczywistości będzie klarował się zasięg. BMW iX2 od spalinowych braci będzie odróżniał całkowicie zabudowany grill, na wzór tego z iX1.
W połowie 2024 roku do gamy ma dołączyć kolejny wariant elektryczny (słabszy), o mocy prawdopodobnie 204 KM, znów zapożyczony z iX1. Dodatkowo, możemy spodziewać się też mocniejszego diesla xDrive23d o mocy 211 KM.
BMW X2, iX2 – ceny w Polsce
W momencie światowej premiery BMW X2 oraz iX2 poznaliśmy od razu ceny tego auta w polskich salonach. Na stronie jest też już dostępny konfigurator. Jak plasują się ceny poszczególnych wersji nowego BMW X2 oraz elektrycznego iX2 w Polsce?
- X2 sDrive20i – 195 000 zł
- X2 M35i xDrive – 275 000 zł
- X2 sDrive18d – 205 000 zł
- iX2 xDrive30 – 267 000 zł