BMW zapowiada iX1. Wypełni lukę po i3 - Trends Magazines

BMW zapowiada iX1. Wypełni lukę po i3

BMW zapowiada najmniejszy elektryczny model iX1, który ma wypełnić lukę po wycofanym już modelu i3. Znamy już ogólny wygląd auta oraz część danych technicznych. 

Zdjęcia przedstawiają co prawda auto w kamuflażu, ale można już ogólnie powiedzieć, jak będzie wyglądało auto. Stylistyka jest dość zachowawcza i raczej ominie nas szok, jaki spotkaliśmy w momencie debiutu serii 7. BMW iX1 będzie raczej nawiązywało do spalinowego brata X1, a więc możemy spodziewać się podobnej analogii stylistycznej, jak w przypadku BMW X3 oraz iX3

Linia dachu jest typowa dla tego segmentu i auto z profilu wygląda jak typowe X1. Z przodu pojawią się reflektory LED o nowym kształcie, a rozmiar przedniego grilla nie przyprawia o ból głowy. W tylnej części też raczej nie będzie rewolucji i bez problemu rozpoznamy model auta. Niestety kamuflaż uniemożliwia opisanie poszczególnych detali, więc na całokształt będziemy musieli poczekać do oficjalnej premiery. 

Ważniejszy od wyglądu w BMW iX1 jest napęd. Bawarska marka deklaruje średnie zużycie prądu w granicach 18 kWh na 100 km, a maksymalny zasięg wyniesie nawet 437 km. Elektryczna „jedynka” ma mieć dwa silniki, po jednym na oś, więc możemy mieć do czynienia z napędem na cztery koła. Trudno powiedzieć, czy tak duża i wydajna bateria trafi finalnie do iX1, czy BMW zdecyduje się na mniejszą jednostkę. Być może te parametry tyczą się najmocniejszego wariantu? Z odpowiedzią na to pytanie musimy jeszcze poczekać. 

Jak widać, BMW testuje nowego elektryka w mroźnych warunkach, co oznacza, że bawarczycy kładą duży nacisk bezawaryjność nowych modeli, a także wytrzymałość baterii w trudnych warunkach. Nowe BMW iX1 będzie rywalizować m.in. z Mercedesem EQA. Premiera za kilka miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kupujemy używane BMW E53 X5 4.8is (2004–2006)

Pierwsza generacja X5 udowodniła, że SUV może dobrze się prowadzić. 4.6is oraz oferowane później 4.8is, czyli flagowe wersje uterenowionego BMW, postawiły poprzeczkę jeszcze wyżej, potwierdzając, że auto może dorównywać osiągami sportowym modelom. Produkcja BMW X5 ruszyła w 1999 r. Na mocne odmiany klienci musieli czekać jednak dosyć długo. Dopiero w 2002 r. do salonów trafiło…

3D-Design-BMW-G21-3-Series-Touring-tuning

Efektowany tuning serii 3 po japońsku

Najnowsze BMW serii 3 można modyfikować na wiele sposób. Dostępne są M-pakiety, akcesoria z gamy M Performance, jak również części przygotowane przez niezależnych tunerów – chociażby renomowaną japońską firmę 3DDesign. Stacjonująca w Yokohamie manufaktura wyspecjalizowała się w produkcji części dla najbardziej wymagających klientów. Część z nich powstaje z włókna węglowego, a zaprojektowane z myślą o…