Do tej pory do wyboru były dwa warianty elektrycznego BMW iX – xDrive 40 oraz xDrive 50. Teraz dołącza topowa wersja od razu w wersji M, czyli M60. Jego liczby i osiągi robią wrażenie!
Elektryczny SAV (Sport Activity Vehicle) BMW iX to odpowiedź Bawarczyków na postępującą elektryfikację w motoryzacji. Elektryczny SUV zadebiutował jesienią zeszłego roku i był oferowany w dwóch wariantach mocy – 326 KM lub 523 KM. Jak widać, na niedomiar mocy nie można narzekać, ale BMW nie byłoby sobą, gdyby nie wprowadziło do oferty odmiany z literką „M”. W tym przypadku – M60.
BMW iX M60 będzie oferowało 540 KM i uwaga – 1015 Nm momentu obrotowego. To nie koniec. Gdy będzie potrzeba będzie można aktywować dodatkowy zastrzyk mocy na 10 sekund. Wówczas cyfry wzrastają do 619 KM i 1100 Nm. Przekłada się to oczywiście na osiągi, M60 przyspiesza do pierwszej setki w 3,8 s, a maksymalnie pojedzie 250 km/h. Takie elektryki to szanujemy!
Inżynierom udało się też poprawić aerodynamikę, bowiem współczynnik oporu powietrza w iX M60 wynosi zaledwie 0,26 Cx. Pomimo kosmicznych osiągów samochód będzie miał przyzwoity zasięg, według normy WLTP ma przejechać do 566 km na jednym ładowaniu.
Cena? Niestety za znakomite osiągi i kosmiczną technologię trzeba płacić. BMW iX M60 wycenione jest w Polsce na co najmniej 549 900 zł.
Konrad Maruszczak