Nowe BMW iX M60 - te liczby to kosmos! - Trends Magazines

Nowe BMW iX M60 – te liczby to kosmos!

Do tej pory do wyboru były dwa warianty elektrycznego BMW iX – xDrive 40 oraz xDrive 50. Teraz dołącza topowa wersja od razu w wersji M, czyli M60. Jego liczby i osiągi robią wrażenie!

Elektryczny SAV (Sport Activity Vehicle) BMW iX to odpowiedź Bawarczyków na postępującą elektryfikację w motoryzacji. Elektryczny SUV zadebiutował jesienią zeszłego roku i był oferowany w dwóch wariantach mocy – 326 KM lub 523 KM. Jak widać, na niedomiar mocy nie można narzekać, ale BMW nie byłoby sobą, gdyby nie wprowadziło do oferty odmiany z literką „M”. W tym przypadku – M60. 

BMW iX M60 będzie oferowało 540 KM i uwaga – 1015 Nm momentu obrotowego. To nie koniec. Gdy będzie potrzeba będzie można aktywować dodatkowy zastrzyk mocy na 10 sekund. Wówczas cyfry wzrastają do 619 KM i 1100 Nm. Przekłada się to oczywiście na osiągi, M60 przyspiesza do pierwszej setki w 3,8 s, a maksymalnie pojedzie 250 km/h. Takie elektryki to szanujemy!

Inżynierom udało się też poprawić aerodynamikę, bowiem współczynnik oporu powietrza w iX M60 wynosi zaledwie 0,26 Cx. Pomimo kosmicznych osiągów samochód będzie miał przyzwoity zasięg, według normy WLTP ma przejechać do 566 km na jednym ładowaniu. 

Cena? Niestety za znakomite osiągi i kosmiczną technologię trzeba płacić. BMW iX M60 wycenione jest w Polsce na co najmniej 549 900 zł. 

Konrad Maruszczak

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Garbus Typ 11 Rat style 4

VW Garbus Typ 11 w stylu rat

Samochody w stylu rat są zazwyczaj celowo niszczone, pokryte rdzą. Jedni ten styl rozumieją, inni uważają, że nie ma nic wspólnego z pięknem. Miłosz świadomie nadał swojemu Garbusowi taki wygląd, jednocześnie darowując mu szansę powrotu na szosę. Oto VW Garbus Typ 11 w stylu rat. W pierwszej połowie XX wieku pojawił się pojazd z wydatnymi…

Tuning VW Garbus 1302 V8 widok z boku

Potwór ze Słowacji, czyli VW Garbus 1302, 3.5 V8

Podobno mocy i pojemności nigdy nie za dużo. Z takiego założenia wyszedł Jan, który spektakularnie przebudował poczciwego Garbusa.   Sercem Garbusa jest czterocylindrowy bokser o stosunkowo małej pojemności. Korzystając z elementów przeznaczonych do Transportera czy wybranych modeli Porsche można powiększyć jednostkę, zachowując jej charakter – dźwięk oraz powietrzno-olejowe chłodzenie. Można też wybrać inny sposób, na co zdecydował się Jan,…