Nowe BMW iX M60 - te liczby to kosmos! - Trends Magazines

Nowe BMW iX M60 – te liczby to kosmos!

Do tej pory do wyboru były dwa warianty elektrycznego BMW iX – xDrive 40 oraz xDrive 50. Teraz dołącza topowa wersja od razu w wersji M, czyli M60. Jego liczby i osiągi robią wrażenie!

Elektryczny SAV (Sport Activity Vehicle) BMW iX to odpowiedź Bawarczyków na postępującą elektryfikację w motoryzacji. Elektryczny SUV zadebiutował jesienią zeszłego roku i był oferowany w dwóch wariantach mocy – 326 KM lub 523 KM. Jak widać, na niedomiar mocy nie można narzekać, ale BMW nie byłoby sobą, gdyby nie wprowadziło do oferty odmiany z literką „M”. W tym przypadku – M60. 

BMW iX M60 będzie oferowało 540 KM i uwaga – 1015 Nm momentu obrotowego. To nie koniec. Gdy będzie potrzeba będzie można aktywować dodatkowy zastrzyk mocy na 10 sekund. Wówczas cyfry wzrastają do 619 KM i 1100 Nm. Przekłada się to oczywiście na osiągi, M60 przyspiesza do pierwszej setki w 3,8 s, a maksymalnie pojedzie 250 km/h. Takie elektryki to szanujemy!

Inżynierom udało się też poprawić aerodynamikę, bowiem współczynnik oporu powietrza w iX M60 wynosi zaledwie 0,26 Cx. Pomimo kosmicznych osiągów samochód będzie miał przyzwoity zasięg, według normy WLTP ma przejechać do 566 km na jednym ładowaniu. 

Cena? Niestety za znakomite osiągi i kosmiczną technologię trzeba płacić. BMW iX M60 wycenione jest w Polsce na co najmniej 549 900 zł. 

Konrad Maruszczak

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST MINI COUNTRYMAN COOPER S ALL4 (F60): Podwójna dawka sterydów

Gdy testowaliśmy poprzednika, model R60, doszliśmy do wniosku, że to Mini na sterydach. Można więc powiedzieć, że F60 Countryman dostał podwójną dawkę sterydów. Auto zdecydowanie urosło, stając się największym wyprodukowanym Mini w historii. Jest aż o 20 cm dłuższe i o 3 cm szersze, a rozstaw osi zwiększył się o 7,5 cm.   Testowany model…

Z życia mechanika. „Czegoś takiego w swoim życiu nie widziałem”

Mechanicy nie jeden absurd widzieli w swoim życiu. Ale to, czym pochwalili się na facebookowym profilu przeszedł wszelkie wyobrażenia. Zaczęło się od klienta, któremu "biło przy hamowaniu"... Samochód, którego dotyczy problem to Skoda Octavia II w nadwoziu kombi, auto bardzo popularne na polskich drogach. Problemem było bicie podczas hamowania, a więc naturalną koleją rzeczy było…