BMW i4 to prototyp, który został właśnie odsłonięty. To futurystycznie stylizowany sedan klasy średniej, który dzięki akumulatorom o pojemności 80 kWh będzie mógł pokonać na jednym ładowaniu do 600 km. Spokojnym można być również o osiągi. Maksymalne 530 KM pozwoli na przyspieszanie do 100 km/h w cztery sekundy i rozpędzanie się do 200 km/h.
Rywal Tesli
Brzmi znajomo? Naszym zdaniem to BMW ma stawić czoło Tesli Model S oraz mniejszej- Model 3. Które z aut będzie bezpośrednim rywalem? O tym zdecyduje cena, a tej jeszcze nie znamy.
Co nowego?
Aby ograniczyć hałas towarzyszący szybszej jeździe, BMW dopracowało nadwozie i4 od strony aerodynamiki. Nieco zaskakującym elementem jest potężny dyfuzor, który przypomina wyczynowe auta. Styliści wnętrza postawili na minimalizm. Najważniejszym elementem kokpitu są wyświetlacze pokryte taflą antyrefleksyjnego szkła oraz pokrętło systemu iDrive, którym zarządza się większością funkcji pojazdu. Wspomniany kontroler został wykonany z kryształu. Wątpliwe jednak, by trafił on do seryjnie produkowanego i4, podobnie jak dwa indywidualne fotele zamiast tylnej kanapy.
„IconicSounds”
Nowością jest BMW IconicSounds Electric – system dźwięków pojawiających się podczas jazdy. Zostały przypisane do wszystkich trybów jazdy (Core, Sport oraz Efficient), a skomponował je Hans Zimmer. Produkcyjna wersja koncepcyjnego BMW i4 ma pojawić się na drogach już w przyszłym roku.
2 komentarze
Comments are closed.