Nowe BMW 1 F70 jest znacznie zmodernizowana w stosunku do swojego poprzednika. Pod spodem dzieli wiele rozwiązań technologicznych, ale na zewnątrz to zupełna nowość. Auto wygląda bardzo zwyczajnie, a Bawarczykom gdzieś umknęło to „premium”. A może trzeba się przyjrzeć bliżej? Sprawdźmy.
BMW 1 od początku nie miało lekkiego życia. Pierwsza generacja była krytykowana za to, że jest ciasna i droga, ale jej dużym plusem była lekkość prowadzenia i geny BMW za kierownicą. Następca wyglądał dobrze, oferował już większą przestrzeń, ale niestety jakość wykonania pozostawiała sporo do życzenia.
Trzecia odmiana jedynki była rewolucją, bo wprowadzono tam napęd na przednią oś, za co wielu wiernych fanów napędu na tył ją krytykowało. Nasz test przednionapędowego BMW 1 pokazał jednak coś innego.
Nowe BMW 1 F70 – czy chce podbić przeciętnego klienta?
Nowa jedynka nie wygląda już tak inaczej niż poprzedniczka i podobnie jak to było w przypadku generacji F40, tak i w F70 nie znajdziemy napędu na tył. Auto wygląda trochę jak minivan, a w zasadzie Seria 2 Active Tourer, ale może to tylko złudzenie na zdjęciu.
Styliści nie wykazali się szaleństwem, jak w przypadku prototypu Skytop, postawili raczej na zachowawczość. Znajdziemy tutaj nie za duży grill, lampy z sygnaturą świetlną jak w odświeżonej trójce, czy czwórce, a z tyłu znajdziemy modne dziś wąskie lampy LED.
Nowe BMW 1 F70 wygląda jak po solidnym liftingu, raczej niż nowy model, ale nie będziemy się kłócić z producentem. Nowy model urósł o 42 mm do 4361 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi 2670 mm. Szerokość to 1800 mm, a wysokość wzrosła o 25 mm do 1459 mm.
Nowe BMW serii 1 dostępne jest w dwóch lakierach niemetalizowanych i siedmiu metalizowanych. Oferowane są również cztery lakiery BMW Individual. Do nowej jedynki można zamówić dach w innym kolorze niż nadwozie.
BMW M135 – już bez „i”
Bawarczycy zmienili nomenklaturę swoich modeli, dlatego nowe BMW M135 nie ma już literki „i” na końcu. Auto jest napędzane 4-cilindrowym silnikiem turbo o mocy 300 KM. Wyposażony jest w adaptacyjny układ jezdny M ze sportowym układem kierowniczym i inteligentnym napędem xDrive.
BMW M135i xDrive przeszło lifting. Zmian trzeba szukać pod lupą
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 4,9 s. W BMW M135 xDrive oferowany jest pakiet technologiczny M ze specjalnymi komponentami zawieszenia, auto jest lżejsze, ma sportowe hamulce, które schowano za 19-calowymi kutymi obręczami kół ze stopów lekkich. We wszystkich wariantach nowego BMW serii 1 dostępny jest również pakiet M Pro i przeznaczone dla tego modelu akcesoria BMW M Performance Parts.
Pod maską znajdziemy nowe silniki
Tak jak w BMW M135, wszystkie inne silniki w nowym BMW serii 1 to jednostki modułowe BMW Group najnowszej generacji. Dodatkowo, wszystkie jednostki napędowe przenoszą moc za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni Steptronic.
Model | BMW 116 | BMW 120 | BMW M135 xDrive | BMW 118d | BMW 120d |
Silnik | Benz. R3 1.5 | Benz. R3 1.5 | Benz. R4 2.0 turbo | Diesel R4 2.0 | Diesel R4 2.0 |
Moc | 122 KM | 170 KM | 300 KM | 150 KM | 163 KM |
Moment obr. | 230 Nm | 280 Nm | 400 Nm | 360 Nm | 400 Nm |
0-100 km/h | 9,8 s | 7,8 s | 4,9 s | 8,3 s | 7,9 s |
V-max | 210 km/h | 226 km/h | 250 km/h | 222 km/h | 222 km/h |
Śr. spalanie | 6,7 l/100 km | 6 l/100 km | 8,1 l/100 km | 4,8 l /100 km | 4,4 l /100 km |
Jednostki BMW 120 oraz BMW 120d są połączone z 48-woltową technologią mild hybrid, która zwiększa ich wydajność, jak i szybkość oddawania mocy.
Wewnątrz minimalizm i prostota
Kabina jest nam znana chociażby z nowego X1, a więc mamy tutaj ilość przycisków ograniczoną do minimum i dwa duże scalone ze sobą ekrany dotykowe. Na pokładzie znajdziemy system operacyjny BMW 9 oraz iDrive z funkcją QuickSelect. Na próżno szukać tutaj gałki do zmiany biegów, czy pokrętła iDrive.
Nowe BMW 1 F70 – ceny w Polsce
Wraz z premierą nowego BMW 1 poznaliśmy też jego cennik w Polsce. W wyposażeniu standardowym znajdziemy gamę systemów automatyzacji jazdy i parkowania. Standardowe funkcje obejmują asystenta kierowcy z ostrzeganiem przed kolizją z przodu, ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu czy przy zmianie pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków drogowych, a także asystenta parkowania z kamerą cofania.
Model | BMW 120 | BMW M135 xDrive | BMW 118d | BMW 120d |
Cena w Polsce | 164 300 zł | 235 000 zł | 155 000 zł | 165 000 zł |