Nowa Alpina B4 Gran Coupe coraz bliżej - Trends Magazines

Nowa Alpina B4 Gran Coupe coraz bliżej

Powstanie jeszcze jako niezależne dzieło Alpiny i będzie pierwszym autem Alpiny opartym na modelu 4 Gran Coupe. Co nowego zobaczymy w tym aucie?

BMW przejmuje markę Alpina, ale to nastąpi w pełni dopiero w 2026 roku. Do tego czasu wszystko odbywa się na starych zasadach, a więc nowa Alpina B4 Gran Coupe będzie jeszcze całkowicie niezależnym od BMW tworem. Na Facebookowej stronie tunera możemy znaleźć bardzo zdawkową informację na temat nowego auta:

 

Na razie niewiele możemy powiedzieć o stylistyce, choć na portalu motor1.com pojawiły się zdjęcia szpiegowskie, pokazujące nową Alpinę w pełnej krasie. Ze zdjęć możemy powiedzieć, że auto wygląda jak lekko zmodyfikowana odmiana M440i, ale to akurat w przypadku aut tunera z Buchloe nie powinno dziwić. Przecież stylistyka tych samochodów nigdy nie była drastycznie zmieniana w stosunku do oryginału. 

Co pod maską? Tu zapewne nie będzie niespodzianek. Znajdzie się tu jednostka napędowa z M3/M4, czyli silnik S58, wzmocniony do 462 KM i 700 Nm, jak ma to miejsce w modelu B3. Możemy więc spodziewać się osiągów rzędu 3,8 s do pierwszych 100 km/h i prędkości maksymalnej ok. 300 km/h. Według pierwszych zapowiedzi auto miało się pojawić w marcu tego roku, ale biorąc pod uwagę niestabilną sytuację na świecie, ten termin może się przesunąć. Cierpliwie czekamy na dalsze informacje. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Znany rajdowiec potrąca 10-latkę. Sam jednak się nie przyznaje

Sławny rajdowiec i biznesman Sobiesław Zasada potrącił dziewczynkę na pasach w Krakowie. Twierdzi, że dziewczynka przewróciła się.  To już kolejne zdarzenie drogowe z udziałem polskiego kierowcy rajdowego. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o wypadku Krzysztofa Hołowczyca, a teraz media informują o Sobiesławie Zasada.  Według RMF FM, do zdarzenia doszło w czwartek 13 października na krakowskim Salwatorze.…

VW Golf Mk 1 napis diesel na osłonie chłodnicy

Diesel power, czyli swap silnika w Golfie Mk 1

Rok 1976 w historii Golfa zawsze będzie pamiętany jako pierwszy, w którym pojawiła się legendarna wersja GTI. Nie zapominajmy jednak, że w tym samym czasie powstała inna kultowa odmiana małego hatchbacka, a mianowicie wersja wysokoprężna. Prezentowany czerwony bolid jest swego rodzaju wariacją, która z powodzeniem łączy te dwie zupełnie odmienne propozycje z katalogu VW, czyli…