BMW M3 G80 AC Schnitzer - oto najmocniejsze M3 w historii - Trends Magazines

BMW M3 G80 AC Schnitzer – oto najmocniejsze M3 w historii

AC Schnitzer to tuner znany z przerabiania mocnych BMW na… jeszcze mocniejsze. Właśnie zaprezentowali swoje najnowsze dzieło i nie zawiedli nas. Przed wami najmocniejsze M3 G80 na rynku.

AC Schnitzer oferuje pakiet wzmacniający do silnika S58, który podnosi moc z 510 KM i 650 Nm do 590 KM i 750 Nm. AC Schnitzer chwali się, że to nie tylko najmocniejsze M3 w historii, ale BMW Serii 3 w ogóle. Co ciekawe, niemiecki tuner daje też 4-letnią gwarancję na swoje modyfikacje. Szacun!

Za osiągami idą w parze też modyfikacje optyczne. Najwięcej zmian widać z tyłu, gdzie poszerzono i obniżono zderzak, dodano karbonowy dyfuzor, a także nowe końcówki układu wydechowego. Oprócz tego na dachu i tylnej kalpie pojawił się spoiler, który dociska tylną oś w zakrętach z siłą nawet 70kg.

Przedni zderzak także został poddany modyfikacjom. Dodano spliter, który zwiększa docisk przedniej osi o 40 kg. Widać, że boczne wloty powietrza są większe niż seryjne, a obok nich zamontowano „skrzela”, które kierują powietrzem wpadającym do bocznych komór. 

Zawieszenie obniżono na przedniej osi o 15-20 mm w stosunku do serii, tył pozostał bez zmian. Kierowca ma możliwość zmiany wysokości i twardości zawieszenia w zależności od nawierzchni i warunków. AC Schnitzer wyznaje zasadę „lepiej szybko niż twardo”, dlatego zawieszenie nie jest przesadnie usztywnione. Całości dopełniają 20-calowe felgi z oponami 285/30 z przodu i 295/30 z tyłu. 

Wnętrze BMW M3 zostało delikatnie potraktowano przez AC Schnitzera. Nowością jest tutaj częściowo zamszowa kierownica, duże łopatki do zmiany biegów, a także pedały ze szczotkowanego aluminium.

Jak Wam się podoba M3 przerobione przez „sznycla”? Na filmiku poniżej możecie zobaczyć to auto w akcji. 

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW 328 Ihle – czyste piękno oldtimerów

Już w latach trzydziestych dwudziestego wieku konkurencja w motosporcie była bardzo podobna do tej, którą mamy obecnie. Istniał Mercedes, Autounion (obecnie Audi) i oczywiście BMW. Zagranicznym rywalem było Bugatti. Większość konkurencji zdominowana była jednak przez pierwsze dwie firmy i BMW potrzebowało samochodu, którym mogłoby pokonać pozostałe niemieckie marki. Tak zrodziło się BMW 328, sportowy roadster,…

Kultowa BMW Isetta 300

Włoski projekt plus niemiecka technika i wykonanie. Patrząc na BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé można stwierdzić, że w motoryzacji trudno o lepsze połączenie. Owoce włosko-niemieckiej współpracy bywały jednak zaskakujące, o czym przypomniał nam Paweł, pokazując swoją Isettę. Jednocylindrowy mikrosamochód powstał w firmie Iso, która produkowała… lodówki, a także skutery i małe trójkołowe pojazdy dostawcze. Nazwa…