Nieźle wzmocniony VW Passat Variant B3 - Trends Magazines

Nieźle wzmocniony VW Passat Variant B3

Tuning VW Passata B3 Variant GT auto od tyłu

Maćka nie musimy Wam bliżej przedstawiać. W jednym z numerów VW TRENDS mieliśmy przyjemność zaprezentować jego Scirocco pierwszej generacji po zaawansowanych modyfikacjach. Po pewnym czasie Maciek postanowił sprawić sobie drugie auto o zupełnie innym charakterze. O ile wiekowe sportowe coupé nadal może wzbudzać zainteresowanie, o tyle Passat w rodzinnym nadwoziu niekoniecznie. Na szczęście istnieje bogata paleta różnorodnych akcesoriów tuningowych, dzięki którym można to zmienić.

 

Kilkunastoletni Passat Variant B3 był w bardzo przyzwoitym stanie. Powłoka lakiernicza i kondycja mechaniczna prezentowały się bardzo dobrze, natomiast stosunkowo bogate wyposażenie miało zagwarantować komfort podróżowania. Wersja GT miała dość głęboko wyprofilowane fotele, komputer pokładowy, elektrycznie otwierany szyberdach, a także kilka gadżetów poprawiających atrakcyjność sylwetki.

Tuning VW Passata B3 Variant GT auto od frontu

Z przodu zamontowano czarne lampy projektorowe Hella z białymi kierunkowskazami, zaś z tyłu klosze sygnowane znakiem firmowym Treser oraz centralnie umieszczone światło przeciwmgielne, co jest bardzo nietypowym rozwiązaniem. Poza tym w aucie niczego więcej nie zmieniono.

Tuning VW Passata B3 Variant GT przedni reflektor

Felgi z Porsche i TA Technik

Wówczas do dzieła wziął się Maciek. Zamiast oryginalnych 14-calowych obręczy założył o cal większe Borbety, które następnie zastąpił jedynymi w swoim rodzaju felgami z Porsche.

Tuning VW Passata B3 Variant GT felga od Porsche

Polerowane i pełne koła występują w parze z niskoprofilowymi oponami w rozmiarze 195/40/16. Nie prezentowałyby się jednak dobrze, gdyby nie montaż gwintowanego zawieszenia. W prezentowanym egzemplarzu idealnie sprawdził się utwardzający i usztywniający zestaw TA Technix.

Tuning VW Passata B3 Variant GT koło od Porsche

Czarne walce kół schowały się w nadkola, zaś samochód stał się bardziej drapieżny. Korzystny efekt uzyskano montując przyciemnione tylne szyby. 

Wnętrze Passata B3

Wnętrze pozostawiono niemal w stu procentach seryjne. Atrakcyjnie wyglądające siedziska Maćkowi w zupełności wystarczają.

Tuning VW Passata B3 Variant GT kierownica Momo

Ponury kolor centralnego kokpitu też mu nie przeszkadza, choć postanowił go nieco ubarwić instalując obszytą skórą sportową trójramienną kierownicę Momo i wydajniejszy od standardowego odtwarzacz płyt kompaktowych, który podczas częstych wypadów sprawdza się znakomicie.

Czy trzeba podnosić moc w Passacie?

W spokoju pozostawiono serce pojazdu. Niezbyt wysilony motor benzynowy generujący 90 KM mimo słusznego wieku i sporego przebiegu bez najmniejszych problemów radzi sobie z ciężkim Variantem.

Tuning VW Passata B3 Variant GT rura wydechowa

Maciek rozważa montaż wydajniejszej jednostki, jednak auto użytkuje na co dzień, więc plany te odkłada na bliżej nieokreśloną przyszłość. Niemniej wkrótce chce wyposażyć swojego Varianta w klimatyzację i dodatkowy zestaw wskaźników VDO z Audi, informujący o kluczowych parametrach zespołu napędowego.

Klasyczny pracuś spod znaku VW

Prezentowany Passat to klasyczny przedstawiciel pracusiów. Niegdyś idealnie sprawdzał się w roli auta rodzinnego, ale przegrał rywalizację z młodszymi modelami. Słynie z bezawaryjności i niepodważalnej trwałości, więc jest wykorzystywany do najcięższych prac.

 

Maciek, świadomy przeznaczenia widocznego na zdjęciach B3, podszedł do tuningowego tematu dość ostrożnie, aby nie pozbawić samochodu walorów funkcjonalnych. Tym samym udało mu się poprawić jego atrakcyjność i przywrócić do grona aut zauważanych na ulicach.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

Tuning VW Passata B3 Variant GT auto od przodu

VW Passat Variant B3, 1992 r.

SILNIK: 1781 ccm, 90 KM przy 5500 obr./min i 142 Nm przy 3000 obr./min

OSIĄGI: 0 – 100 km/h 15,1 s. V-maks. 172 km/h

NADWOZIE: centralnie umieszczone tylne światło przeciwmgielne, tylne lampy Treser, projektorowe reflektory Black Hella z białymi kloszami kierunkowskazów, przyciemnione szyby boczne i tylna końcówka wydechu ze stali nierdzewnej

WNĘTRZE: zachowane w oryginalnym stanie, sportowa kierownica Momo o średnicy 28 cali

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw TA Technix, aluminiowe adaptery H & R 40 mm z przodu i 50 mm z tyłu

KOŁA: polerowane obręcze Porsche WinterCult, z przodu 7×16 ET65 i z tyłu 8×16 ET52; opony w rozmiarze 195/40/16 Dunlop SP9000 i Toyo T1R

WŁAŚCICIEL: Maciek z Chojnic

(VW TRENDS 2/2011)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW TRENDS 3/2020 nadjeżdża!

Już 24 września w sprzedaży, a w środku m.in.: Nowe oblicze Golfa GTI + wersje Alltrack oraz Variant Lider jeszcze lepszy – nowy Tiguan Arteon na nowo – Shooting Brake, czyli kombi TEST TRENDS: T-Roc, Passat R-line, T-Cross! Nie chowaj marzeń do bagażnika – Kredyt gotówkowy na klasyki Klasyka kontra nowoczesność – T2 vs. T6.1 Niepowtarzalna…

Mechaniczny doping: sprężarki G-Lader

W latach 80. XX wieku serca fanów motoryzacji podbiło słowo turbo. Napędzana gazami wylotowymi sprężarka wydatnie podnosiła moc i moment obrotowy silników. Rozwiązanie miało również wady. Obecność turbosprężarki była najbardziej wyczuwalna dopiero na wyższych obrotach, a kierowców drażniła chwila niemocy po głębokim wciśnięciu pedału gazu – zjawisko znane jako turbodziura. Inżynierowie Volkswagena rozpoczęli więc eksperymenty…