Najdroższe BMW M5 w historii? - Trends Magazines

Najdroższe BMW M5 w historii?

BMW M5 nigdy nie należało do tanich samochodów. W końcu to esencja sportowego auta zamknięta w eleganckim nadwoziu. Dodatkowo to auto tworzą ludzie, którzy od wielu lat są specjalistami w dziedzinie tworzenia szybkich i piekielnie precyzyjnych samochodów. Ceny BMW M5 E34 mogą dziś przyprawić o zawrót głowy, ale ten egzemplarz bije na głowę nawet najnowszą generację M5. 

BMW M5 E34 było drugą generacją modelu M5 i zadebiutowało w 1988 roku. Początkowo pod maską pracował silnik o pojemności 3.6 litra i mocy 315. Po liftingu pojemność zwiększyła się do 3.8 litra, a moc wzrosła do 340 KM. Dziś szczególnie poszukiwane są egzemplarze właśnie po liftingu z 6-stopniową skrzynią Gtrag, a białym krukiem są odmiany Touring.

Jednak mało kto wie, że w 1992 roku powstała bardzo limitowana edycja „20 Years Anniversary”, dla uczczenia rocznicy powstania sportowej marki BMW Motorsport. Zgadnijcie ile sztuk tego wyjątkowego BMW M5 E34 powstało? Tak, macie rację. 20 sztuk. Już sama liczba czyni z tego auta prawdziwego rodzynka, ale ten egzemplarz jest wyjątkowy jeszcze z innego powodu. Jest praktycznie nowy!

Auto przez 30 lat przejechało zaledwie 4300 km. Na tabliczce znamionowej widzimy informację, że to 18 z 20 wyprodukowanych egzemplarzy. Wyjątkowe M5 20 Years Anniversary pomalowano na kolor „Mugello Red” (jak zresztą wszystkie 20 sztuk), pod maską pracuje najmocniejsza odmiana silnika 3.8, a zawieszenie pochodzi z wersji Nurburgring Edition. Dodatkowo w kabinie zainstalowano sportowe fotele Recaro SR, a także pasy bezpieczeństwa z logo BMW Motorsport. Co ciekawe, pojawiły się także elementy z włókna węglowego – i to w 1992 roku! 

BMW M5 20 Years Anniversary jest do kupienia na aukcji w Niemczech. Cena? 450 tysięcy euro. Dla porównania – nowe M5 Competition na rynku niemieckim kosztuje co najmniej 127 600 euro. Czerwone M5 może z pewnością otrzymać miano najdroższego BMW M5 na rynku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf 1 Etienne Aigner auto od frontu

Rarytas na lato/a – VW Golf MK1 Etienne Aigner

Z roku na rok liczba Golfów pierwszej generacji na naszych drogach rośnie. Polacy coraz częściej doceniają piękną, ponadczasową i kultową już bryłę „jedynki”. Czasami spotykamy również MK1 w wersji kabriolet, ale prawdziwym rarytasem jest VW Golf 1 Cabrio Etienne Aigner. Marcin („M@rtin”) niemiecką marką interesuje się od 5 lat. Szczególnie upodobał sobie najbardziej znany model…