Już jest nowe BMW 5 G60! - Trends Magazines

Już jest nowe BMW 5 G60!

Nowe BMW 5 G60 debiutuje w dwóch wersjach – jako elektryk oraz z tradycyjnym napędem. Piątka mocno zbliżyła się do większej siódemki, na szczęście nie w kwestiach wyglądu. Co oferuje nowe BMW 5 G60?

BMW Serii 5 od lat jest najchętniej kupowaną limuzyną świata. Przez pięć dekad istnienia tego modelu wyprodukowano ich ponad 10 milionów. Nowy sedan z Monachium urósł – jest dłuższy o 97 mm (5060 mm), szerszy o 32 mm (1900 mm) i wyższy o 36 mm (1515 mm). Rozstaw osi zwiększono o 20 mm do 2995 mm.

Patrząc na specyfikację od razu na myśl przychodzi model E60, sądzimy że etymologia nie jest tu bez znaczenia. Nowe BMW 5 G60 zostało mocno scyfryzowane, pojawiła się także po raz pierwszy w historii piątki odmiana elektryczna – i5. 

To co rzuca się w oczy w nowym BMW 5, to ostro zarysowane linie nadwozia oraz klamki licowane z drzwiami. Przedni grill nie jest monstrualny, za to mocno wysunięty do przodu. Opcjonalnie będzie go można podświetlić dzięki systemowi BMW Iconic Glow. Przednie reflektory przypominają te chociażby z trójki po liftingu czy nowego X1. Lampy z tyłu mają zupełnie nowy kształt i dzięki nim nie będzie można się pomylić co to za model. 

Wnętrze nowego BMW 5 jest cyfrowe i przyjazne misiom polarnym

Tradycyjnie już mamy do czynienia z dużym ekranem, który obsługuje iDrive 8.5 debiutujący w nowej piątce. Oferuje on np. znacznie rozszerzoną gamę systemów automatyzacji jazdy i parkowania. Duży ekran jest podzielony na dwa wyświetlacze – mniejszy o przekątnej 12,3 cala służy jako zestaw zegarów, a większy ma przekątną 14,9 cala.

Wnętrze nowego BMW 5 wykonano z wegańskich materiałów, pochodzących z recyklingu. Deska rozdzielcza ma nowy kształt oraz podświetlenie ambientowe. Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią. Tradycyjny drążek zmiany biegów zastąpiono przełącznikiem znanym np. z BMW 3. 

Pod maską nowego BMW 5 G60 tylko hybrydy lub motor elektryczny

Wszystkie jednostki spalinowe zostaną wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid. Hybrydy standardowo połączono z nową 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Na europejskim rynku pojawią się początkowo 4-cylindrowe wersje.

  • 520i oznacza benzynowy silnik o mocy 208 KM
  • 520d to diesel o mocy 197 KM
  • 530e i 550e to hybrydy, które pojawią się wiosną 2024

Po raz pierwszy spotkamy także elektryczne BMW i5

Pojawi się ono w dwóch wariantach – eDrive40 oraz M60 xDrive. Słabszy elektryk ma moc aż 340 KM i 430 Nm. Czas przyspieszenia 0-100 km/h to zaledwie 6 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono do 193 km/h. Bateria posiada pojemność 81.2 kWh, co pozwala przejechać nawet 582 km wg. normy WLTP. 

BMW i5 M60 xDrive ma aż 601 KM i do 820 Nm! To rozpędza nowe i5 do setki w czasie 3,8 s. Prędkość ograniczono do 230 km/h. Bateria w wersji M60 ma również 81.2 kWh pojemności i dzięki temu auto może przejechać do 516 km wg. WLTP. W przyszłym roku ma pojawić się dodatkowy wariant elektryczny z napędem xDrive. 

Na razie nic nie wiadomo o najmocniejszej odmianie, czyli M5, ale wiemy że taka z pewnością powstanie, trwają już torowe testy na Nürburgringu

Co myślicie o nowym BMW 5 G60? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre widok z przodu

Podwójnie limitowany Golf Mk3 TDI GTI  20-Jahre

Czarna „trójka” ma co najmniej dwa bardzo istotne powody, aby z pełną satysfakcją prężyć muskuły w słońcu. Po pierwsze, należy do limitowanej serii Golfów trzeciej generacji TDI GTI 20-Jahre. Po drugie, jej obecny właściciel dba o nią niczym o największy skarb świata.   Kto powiedział, że samochody nie mogą zaznać szczęścia? Popatrzcie sami... „Trójka” wygląda…

VW T-Roc R

TEST VW T-Roc R – fantastycznie uniwersalny

W powszechnej opinii jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wydaje się, że Volkswagen T-Roc R zadaje temu kłam. Naszym zdaniem robi wszystko dobrze lub bardzo dobrze. Oto test VW T-Roc R o mocy 300 KM.  Volkswagen T-Roc to hit marki z Wolfsburga. Nie jest nim już Golf ani Passat, ale właśnie kompaktowy crossover.…