Jinshu, czyli pierwsze wiosenne starcie w ramach cyklu Tatakai’22! - Trends Magazines

Jinshu, czyli pierwsze wiosenne starcie w ramach cyklu Tatakai’22!

Silesia Ring Sakura Kazoku

Wiosenny wiatr, świecące słońce, a zamiast ćwierkających ptaków… samochody atakujące tor Silesia Ring podczas cyklu Tatakai’22. Jak było?

Jinshu, pierwsza runda cyklu wyścigowego Grand Prix Sakura Kazoku Tatakai 2022, odbyła się zeszłej soboty na torze w Kamieniu Śląskim. Choć poranek okazał się być dość śliski dla kierowców próbujących swoich sił na pełnych slickach, co kończyło się kilkoma spinami, to reszta dnia była sucha i słoneczna. Temperatura osiągnęła tylko 7 stopni w najcieplejszej porze dnia ze względu na nieustanny wiatr. 

Czym jest Sakura?

Sakura działa od 2018 jako zlot zrzeszający miłośników japońskich samochodów i bezlitosnej jazdy po torze. I choć jest głównie nastawiony na użytkowników hond, toyot czy mazd, istnieje możliwość uczestniczenia w zawodach samochodem innej marki niż japońska. 

Nie sam ryż, czyli Tatakai’22

Jak już wspomniałam wcześniej, auta innych marek są mile widziane na nitkach torów podczas Sakury. Na Silesia Ring można było obejrzeć zmagania najnowszej Supry z Porsche GT3 RS czy obejrzeć jak Peugeot idzie łeb w łeb z Civiciem na długiej prostej. 

“Walka o punkty do klasyfikacji generalnej, to także walka japońskiej motoryzacji z resztą świata, bo po ostatniej rundzie dowiemy się kto produkuje szybsze auta”– napisano na oficjalnej stronie.

Zlot promowany był wieloma sloganami, jednak jednym z nich było “będziesz mógł wyprzedzać japońskie auta”. Przypadek? Niestety pomimo tego, że nie wierzymy w przypadki, tego dnia na torze BMW nie odniosło zwycięstwa w żadnej klasie. A szkoda. 

Kto był najszybszy podczas Tatakai’22 Jinshu?

Klasa profesjonalna

dla aut ze znaczącymi modyfikacjami, oponami typu slick, klatką bezpieczeństwa:

  • pro 1 pojemność do 1400 cm3 – honda civic 
  • pro 2 pojemność od 1401 – 1600 cm3 – honda crx
  • pro 3 pojemność od 1601 – 2000 cm3 – honda civic
  • pro 4 – pojemność powyżej 2001 cm3 – porsche GT3 RS

Klasa street 

brak znaczących modyfikacji pojazdu, opony semislick lub drogowe:

  • str 1 – pojemność do 1400 cm3 – brak aut
  • str 2 – pojemność od 1401 – 1600 cm3 – citroen c2
  • str 3 – pojemność od 1601 – 2000 cm3 – honda civic
  • str 4 – pojemność od 2001 cm3 – nissan 370z nismo

Co ciekawe, klasę str 2 wygrała 10-letnia dziewczynka, wioząc jako pilota swojego tatę. Drugie miejsce zajęła jej 8-letnia siostra. 

Kiedy kolejne starcie?

Druga runda cyklu, GAIJIN’22, będzie już imprezą dwudniową i odbędzie się 4 i 5 czerwca na torze Poznań. Trzecia runda, sprint, będzie miała miejsce na torze Modlin 6 sierpnia, natomiast dzień później odbędzie się time attack.
Zgłoszenia są otwarte.


Szczegóły: https://sakurakazoku.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Marzena i jej BMW E36 Compact do driftu

Ona wie jak jeździć bokiem BMW

BMW oraz zawody driftingowe to typowo męski świat, w którym piękne kobiety z reguły grają drugoplanowe role, wpierając swoich herosów. Stereotyp? Być może. Marzena, niewątpliwie piękna kobieta, nie zamierza być tylko tłem w męskim motoryzacyjnym świecie. Zakłada sportowe obuwie, wskakuje za kierownicę swojego mocno przerobionego BMW E36 Compact i pokazuje, na czym polega prawdziwa jazda bokiem. Miłe zaskoczenie Żółte…

BMW Niva

BMW w nadwoziu ŁADY NIVY – trzeba to zobaczyć

Rosjanie... wszystko u nich jest szalone - nawet tuning. Pokazywaliśmy już kiedyś ciężarówkę ZIŁ z napędem od BMW X5M. Tym razem mamy dla Was Ładę Nivę z wnętrznościami BMW przygotwaną przez rosyjskiego tunera BMW - firmę NO NAME. Ta Niva, to nie jest po prostu Łada z silnikiem BMW. Modyfikacje zaszły bardzo daleko... Wiele układów…