Nowy Golf R. Więcej, mocniej i bokiem! - Trends Magazines

Nowy Golf R. Więcej, mocniej i bokiem!

Golf R kierownica

Przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowy Golf R. Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji – po premierze odmian GTI, GTE i GTD. Dwulitrowy silnik najmocniejszego Golfa osiąga maksymalną moc 235 kW (320 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który seryjnie jest przekazywany na cztery koła.

PRENUMERATA TRENDS

Nowy Golf R

Samochód jest konstruowany w oparciu o model ósmej generacji, to już piąta edycja topowej wersji najpopularniejszego Volkswagena w historii. 320-konny Golf R na przyspieszenie od 0 do do 100 km/h potrzebuje tylko 4,7 sekundy. Standardowo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Golf R bok

4MOTION z R-Performance Torque Vectoring

Nowy Golf R seryjnie jest wyposażony w opracowany wyłącznie na potrzeby tego modelu układ napędu na cztery koła – znany jako 4MOTION z R-Performance Torque Vectoring – ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego między koła tylnej osi. Pozwala to znacznie zwiększyć zwinność Golfa R. Po raz pierwszy – za pośrednictwem systemu Vehicle Dynamics Manager (VDM) – napęd na cztery koła jest również połączony w sieć z innymi układami, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). Nowy Golf R, za sprawą integracji różnych systemów, oferuje znakomitą trakcję, neutralne zachowanie podczas jazdy oraz doskonałą precyzję prowadzenia i dużą zwinność. Dzięki temu przyjemność z jazdy jest na najwyższym poziomie.
Golf R tył bok

Nowy Golf R na legendarnej Północnej Pętli

Finałowy tuning układu jezdnego nowego R miał miejsce na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu. Efekt jest taki, że nowy Golf  – seryjnie wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową – jest o 17 sekund szybszy na 21-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu niż jego poprzednik.

wydech Golf R Akrapovic

Podobne

Używane roadstery BMW. Efektowne i na każdą kieszeń

Zbliża się lato i pogoda będzie coraz lepsza – może czas pomyśleć o kupnie dwuosobowego kabrioletu? Jeżeli ostatnia odsłona Z4, na rynku wtórnym wyceniana przynajmniej na 70 tys. zł, jest chwilowo poza Twoim zasięgiem, nie ma się czym przejmować. Na rynku aut używanych czeka Z3, które zagrało w kilku filmach i zainspirowało pewien zespół do…

Porównujemy najnowsze BMW serii 5 z obecną generacją. Co się zmieniło?

Mamy zdjęcia nowego BMW serii 5, które będzie miało premierę w maju. Postanowiliśmy pokazać bezpośrednie porównanie z obecnym modelem, aby po raz pierwszy posmakować tego, co nadejdzie. Nowe BMW 5 Nowa seria 5 wygląda całkiem nieźle i jest mile widzianym odświeżeniem modelu sprzed kilku lat, który był nieco krytykowany za wyglądanie trochę nudno i nie…