Jak używać klimatyzacji latem? - Trends Magazines

Jak używać klimatyzacji latem?

Za oknem coraz więcej słońca i wyższe temperatury, więc chętniej będziemy jeździć z włączonym systemem klimatyzacji. Jak używać klimatyzacji latem? Przypomnijmy kilka kluczowych zasad.

Klimatyzacja jest już od kilkunastu lat wyposażeniem każdego samochodu, ale wciąż niewiele osób wie, jak korzystać z niej prawidłowo. Oczywiście zawsze można ustawić tryb na automatyczny i zapomnieć o sprawie, ale nie jest to rozwiązanie idealne. Zobacz, jak używać klimatyzacji latem, aby się nie pochorować i utrzymać cały układ w dobrej kondycji. 

Jak używać klimatyzacji latem? – ostrożnie z temperaturą

Wiele osób popełnia podstawowy błąd i gdy tylko zrobi się nieco cieplej od razu obniża temperaturę na panelu klimatyzacji. Niepotrzebnie. Pamiętajmy, że temperaturę, którą ustawiamy oznacza tę docelową, do której układ na schłodzić kabinę auta. Jeśli na zewnątrz jest 22 stopnie i świeci słońca i ustawimy temperaturę na chociażby 19 stopni, układ prawdopodobnie nie będzie w stanie osiągnąć tej temperatury albo wcześniej nas zamrozi.

Optymalną temperaturą są 22 stopnie, a jeśli na dworze (lub na polu 🙂 ) jest gorąco to nawet 23-24C. Chłodne powietrze zawsze będzie leciało z kratek nawiewu, a zbyt duża różnica temperatur może doprowadzić do przeziębienia. 

Nagrzewanie się wnętrza auta latem

Nawiew na twarz tylko na początku. I otwórz szyby!

Poważnie, otwarte szyby podczas jazdy w ciągu pierwszych minut po wejściu do rozgrzanego wnętrza, znacznie szybciej je schłodzą niż klima ustawiona „na full”. Niech ruch powietrza usunie z kabiny to najgorętsze i dopiero po 2-3 minutach włącz układ klimatyzacji. 

Nawiew na twarz możesz ustawić w początkowych minutach, aby poczuć przyjemny chłód, ale potem ustaw go na szybę i nogi, aby nabawić się choroby. Podczas dłuższej jazdy klimatyzacja i tak zdąży obniżyć temperaturę w całej kabinie, nawet jeśli nie ustawisz nawiewu bezpośrednio na twarz.

Na tych częściach nie oszczędzaj, bo zapłacisz dwa razy

Klimatyzacja latem potrzebuje serwisu

Wiosną dobrze jest zadbać o klimatyzację i zrobić przegląd całego układu, wymienić olej w sprężarce, sprawdzić szczelność oraz wymienić filtr kabinowy. „Na deser” przydałoby się także ozonowanie całego wnętrza, aby usunąć grzyby, bakterie i inne drobnoustroje z układu. Można to zrobić samemu, jeśli masz pod ręką ozonator (przyzwoite urządzenie kosztuje 150 zł). Kompleksowa usługa przeglądu i nabicia klimatyzacji kosztuje ok. 250-350 zł, w zależności od regionu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Niżej się nie da! BMW E36 – galeria zdjęć

Sposób na tuning BMW E36 jest bez liku. Na ulicach i na zlotach spotkać można zarówno zachowane w oryginale jak i ostro zmodyfikowane egzemplarze. A jak Wam się podoba prezentowany egzemplarz? Nadwozie pomalowane w graffiti? Jest! Różne dokładki i spojlery? Są! Jest też bardzo mocno obniżone zawieszenie, które nie opiera się na pneumatyce!

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012)

Używane BMW serii 3 to jedno z najchętniej sprowadzanych i najczęściej wyszukiwanych aut używanych. Do najpopularniejszej generacji należy seria E90. Sporym zainteresowaniem cieszą się wersje wysokoprężne, choć nie należą do najtańszych w serwisowaniu. Sprawdź czy warto kupić używane BMW serii 3 E90. Oferta używanych BMW E90 jest bardzo bogata. Do wyboru mamy aż cztery wersje nadwoziowe…