Jak używać klimatyzacji latem? - Trends Magazines

Jak używać klimatyzacji latem?

Za oknem coraz więcej słońca i wyższe temperatury, więc chętniej będziemy jeździć z włączonym systemem klimatyzacji. Jak używać klimatyzacji latem? Przypomnijmy kilka kluczowych zasad.

Klimatyzacja jest już od kilkunastu lat wyposażeniem każdego samochodu, ale wciąż niewiele osób wie, jak korzystać z niej prawidłowo. Oczywiście zawsze można ustawić tryb na automatyczny i zapomnieć o sprawie, ale nie jest to rozwiązanie idealne. Zobacz, jak używać klimatyzacji latem, aby się nie pochorować i utrzymać cały układ w dobrej kondycji. 

Jak używać klimatyzacji latem? – ostrożnie z temperaturą

Wiele osób popełnia podstawowy błąd i gdy tylko zrobi się nieco cieplej od razu obniża temperaturę na panelu klimatyzacji. Niepotrzebnie. Pamiętajmy, że temperaturę, którą ustawiamy oznacza tę docelową, do której układ na schłodzić kabinę auta. Jeśli na zewnątrz jest 22 stopnie i świeci słońca i ustawimy temperaturę na chociażby 19 stopni, układ prawdopodobnie nie będzie w stanie osiągnąć tej temperatury albo wcześniej nas zamrozi.

Optymalną temperaturą są 22 stopnie, a jeśli na dworze (lub na polu 🙂 ) jest gorąco to nawet 23-24C. Chłodne powietrze zawsze będzie leciało z kratek nawiewu, a zbyt duża różnica temperatur może doprowadzić do przeziębienia. 

Nagrzewanie się wnętrza auta latem

Nawiew na twarz tylko na początku. I otwórz szyby!

Poważnie, otwarte szyby podczas jazdy w ciągu pierwszych minut po wejściu do rozgrzanego wnętrza, znacznie szybciej je schłodzą niż klima ustawiona „na full”. Niech ruch powietrza usunie z kabiny to najgorętsze i dopiero po 2-3 minutach włącz układ klimatyzacji. 

Nawiew na twarz możesz ustawić w początkowych minutach, aby poczuć przyjemny chłód, ale potem ustaw go na szybę i nogi, aby nabawić się choroby. Podczas dłuższej jazdy klimatyzacja i tak zdąży obniżyć temperaturę w całej kabinie, nawet jeśli nie ustawisz nawiewu bezpośrednio na twarz.

Na tych częściach nie oszczędzaj, bo zapłacisz dwa razy

Klimatyzacja latem potrzebuje serwisu

Wiosną dobrze jest zadbać o klimatyzację i zrobić przegląd całego układu, wymienić olej w sprężarce, sprawdzić szczelność oraz wymienić filtr kabinowy. „Na deser” przydałoby się także ozonowanie całego wnętrza, aby usunąć grzyby, bakterie i inne drobnoustroje z układu. Można to zrobić samemu, jeśli masz pod ręką ozonator (przyzwoite urządzenie kosztuje 150 zł). Kompleksowa usługa przeglądu i nabicia klimatyzacji kosztuje ok. 250-350 zł, w zależności od regionu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Znasz tę wersję BMW E21? – galeria zdjęć

BMW E21 to piękny i poszukiwany klasyk. Auto było oferowane z dwudrzwiowym nadwoziem lub jako targa przerobiona przez firmę Baur. Kabriolet? Tak, taka wersja też istniała, chociaż wie o niej niewielu. Za zmianę E21 w odmianę bez dachu odpowiadała firma Peters Tuning. Jak Wam się podoba taka w pełni otwarta wersja?

Tuning-BMW-E46-coupe-widok z przodu

Interesujące BMW E46 Coupé w imponującym metalicznym odcieniu

Przedstawiamy interesujące coupé popularnego modelu E46 w imponującym odcieniu Atlantis metallic z palety BMW Individual. Konrad, podobnie jak wielu miłośników motoryzacji, BMW interesował się od dziecka. Po kilku przygodach z innymi markami w końcu rozpoczął epizod z bawarskimi autami. Wcześniej jeździł m.in. sedanem E46 z silnikiem 1.8, jednak kultowe coupé zawsze było na czele jego listy marzeń. W końcu udało się i w 2018 roku…