Fisker Ocean - wizjoner powraca, ale czy na długo? - PROTOTYP - Trends Magazines

Fisker Ocean – wizjoner powraca, ale czy na długo? – PROTOTYP

Henrik Fisker powraca. Poprzedni model wizjonera, Karma, był ciepło przyjęty. Niestety spora część produkcji została zniszczona przez huragan i firma zbankrutowała. Tym razem projektant stawia na auto typu SUV. Fisker Ocean, bo o nim mowa, został zaprojektowany w Kalifornii i będzie najbardziej ekologicznym pojazdem na świecie.

Fisker ominął standardowy motoryzacyjny proces tworzenia samochodu pokazowego – zamiast tego pokaże w pełni działający prototyp oparty na całkowicie funkcjonalnej platformie 4 stycznia 2020 roku. Odsłonięcie nastąpi podczas imprezy, która będzie transmitowana na żywo on-line. Fisker koncentruje się na dostarczeniu na rynek ekscytującego, ale niedrogiego, całkowicie elektrycznego SUV-a, ukierunkowując globalny rynek w stronę masowej elektryfikacji. Fisker Ocean o długości 4640 mm i zapewnia optymalną przestrzeń oraz użyteczność. W pełni elektryczny SUV będzie miał zasięg około 250 do 300 mil, w zależności od warunków jazdy, a jego litowo-jonowy akumulator będzie miał 80 kWh.

Fisker Ocean ma rozpocząć produkcję pod koniec 2021 r. – pierwsze duże dostawy planowane są na 2022 r.  Wcześniejsze rezerwacje całkowicie elektrycznego SUV-a będą otwarte wraz z uruchomieniem aplikacji mobilnej 27 listopada 2019 r. Dalsze szczegóły, w tym ceny, zostaną opublikowane w tym dniu.

 

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

VW ID. Buzz i VW T1

Pierwsza jazda VW ID.Buzz – każdy się za nim obejrzy

Zaczęło się od pierwszego Golfa, który wyniósł Volkswagena na wyżyny i do niedawna sprzedawał się w Europie w liczbie blisko 400.000 egzemplarzy rocznie. Od dłuższego czasu Wolfsburg przestawia się na elektryfikację, której najlepszą reklamą jest VW ID.Buzz. Jak wypada na tle spalinowych krewniaków? Już pierwsze spotkanie z ID.Buzz wywołuje pozytywne emocje. Podczas inauguracyjnych jazd w Danii, gdzie…

Volkswagen Passat GTE Variant ładujący sie prądem

Co sądzimy o autach elektrycznych?

Najnowszy raport InsightOut Lab i Volkswagena wykazał, że podejście Polaków do samochodów elektrycznych jest pozytywne. Największym problemem są ceny „elektryków”.  Aż 84 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że auta elektryczne są drogie. Z badań wynika jednak, że jeśli ankietowani stanęliby przed wyborem, czy kupić auto droższe, ale tańsze w utrzymaniu, czy może tańsze, ale bardziej kosztowne w utrzymaniu, większość…