Ekscytujący elektryk od VW? O tak! Oto VW ID.X - Trends Magazines

Ekscytujący elektryk od VW? O tak! Oto VW ID.X

Trzeba przyznać, że Volkswagen wie, jak zrobić z nudnego samochodu elektrycznego rasowo wyglądającą wyścigówkę. VW ID.X to na razie koncept, ale być może tym autem chce utrzeć nosa Tesli S Plaid. 

Volkswagen ID.X Concept bazuje na niedawno zaprezentowanym modelu ID.7, którego okrzyknięto nieformalnym następcą Passata. A to dlatego, że VW zrezygnował z Passata w nadwoziu sedan i nowa generacja B9 powstała tylko jako Variant, czyli kombi. VW ID.7 jest liftbackiem (na wzór Arteona), a ID.X to wyścigowa wariacja tego modelu. 

Samochód wygląda świetnie. Niskie zwisy, złote felgi z centralną śrubą, niedyskretny spoiler na tylnej klapie, a to wszystko ubrane w matowe szare nadwozie. Spójrzmy na szczegóły. Przedni spliter, nakładki progowe, a także tylny dyfuzor wykonano z włókna węglowego. Wszystko po to, aby obniżyć masę. Na 20-calowe felgi naciągnięto opony o szerokości 265 mm. VW ID.X został obniżony aż o 80 mm z przodu i 60 mm z tyłu. 

Nie mogło obejść się też bez modyfikacji pod maską. ID.X to oczywiście elektryk, ale jak pokazała ostatnio Tesla S Plaid, osiągi tych aut mogą utrzeć nosa nawet Bugatti Chironowi. Volkswagen zamontował tu dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 558 KM. Nie jest znana pojemność akumulatora ani zasięg. Wiadomo za to, że maksymalna moc ładowania to aż 200 kW. Na razie VW nie deklaruje produkcyjnej wersji tego modelu, ale sądząc po pozytywnych opiniach nt. ID.X nie wykluczone, że tak się stanie. 

Jak Wam się podoba VW ID.X?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning nowego Audi RS6: 700 KM od ABT, zawieszenie od KW- TUNING

RS6 od prawie dwóch dekad ustanawia standardy w kategorii superkombi (i supersedana) segmentu E premium. Ogromne moce i napęd quattro w praktycznym nadwoziu  na stałe wpisały się krajobraz szybkich bolidów z Ingolstadt. Najnowsza odmiana nie zdążyła jeszcze dobrze zadomowić się na rynku, a niemieccy tunerzy już proponują doń pierwsze modyfikacje. Zobaczmy co proponuje ABT i…

Renault TREZOR – koncepcja elektrycznego GT

Renault TREZOR to dwumiejscowe elektryczne coupé, które wpisuje się w nurt odnowy designu Renault zaprezentowanego w 2010 roku w samochodzie studyjnym DeZir i wprowadzonego w Nowym Clio od 2012 roku. TREZOR wpisuje się nową stylistykę samochodów Renault wraz z elementami występującymi w całej gamie: prostymi, płynnymi liniami i zmysłowymi kształtami nadwozia, charakterystycznym przodem ze światłami w kształcie litery…