Ekscytujący elektryk od VW? O tak! Oto VW ID.X - Trends Magazines

Ekscytujący elektryk od VW? O tak! Oto VW ID.X

Trzeba przyznać, że Volkswagen wie, jak zrobić z nudnego samochodu elektrycznego rasowo wyglądającą wyścigówkę. VW ID.X to na razie koncept, ale być może tym autem chce utrzeć nosa Tesli S Plaid. 

Volkswagen ID.X Concept bazuje na niedawno zaprezentowanym modelu ID.7, którego okrzyknięto nieformalnym następcą Passata. A to dlatego, że VW zrezygnował z Passata w nadwoziu sedan i nowa generacja B9 powstała tylko jako Variant, czyli kombi. VW ID.7 jest liftbackiem (na wzór Arteona), a ID.X to wyścigowa wariacja tego modelu. 

Samochód wygląda świetnie. Niskie zwisy, złote felgi z centralną śrubą, niedyskretny spoiler na tylnej klapie, a to wszystko ubrane w matowe szare nadwozie. Spójrzmy na szczegóły. Przedni spliter, nakładki progowe, a także tylny dyfuzor wykonano z włókna węglowego. Wszystko po to, aby obniżyć masę. Na 20-calowe felgi naciągnięto opony o szerokości 265 mm. VW ID.X został obniżony aż o 80 mm z przodu i 60 mm z tyłu. 

Nie mogło obejść się też bez modyfikacji pod maską. ID.X to oczywiście elektryk, ale jak pokazała ostatnio Tesla S Plaid, osiągi tych aut mogą utrzeć nosa nawet Bugatti Chironowi. Volkswagen zamontował tu dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 558 KM. Nie jest znana pojemność akumulatora ani zasięg. Wiadomo za to, że maksymalna moc ładowania to aż 200 kW. Na razie VW nie deklaruje produkcyjnej wersji tego modelu, ale sądząc po pozytywnych opiniach nt. ID.X nie wykluczone, że tak się stanie. 

Jak Wam się podoba VW ID.X?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zlot Garbusów Rycerka 2021

GarBusy rozpoczęły sezon zlotów 2021!

Jak co roku, w połowie marca, na Podbeskidziu organizowany jest od ponad dwudziestu lat „Zimowy Zlot VW GarBusa”. W tym roku miejscem spotkania była Rycerka Górna, a dokładnie Pensjonat „Helenka”. W Rycerce odbywały się już zloty zimowe, ale przez ostanie lata imprezy odbywały się w innych miejscach na Podbeskidziu. W tegorocznej edycji zlotu, wzięły udział…

Zawieszenie EDC – jak działa, opinie

Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu EDC większość modeli BMW jest w stanie pogodzić precyzję prowadzenia z komfortem resorowania. Charakterystyka układu jezdnego zależy bowiem od wybranego trybu pracy.  W większości samochodów osobowych za resorowanie odpowiadają sprężyny i amortyzatory. Pierwsze uginają się lub rozprężają po wjechaniu na nierówność bądź uskok drogi, drugie przeciwdziałają bujaniu się nadwozia. Regulacja charakterystyki sprężyn podczas jazdy jest w zasadzie niemożliwa…