Ekscytujący elektryk od VW? O tak! Oto VW ID.X - Trends Magazines

Ekscytujący elektryk od VW? O tak! Oto VW ID.X

Trzeba przyznać, że Volkswagen wie, jak zrobić z nudnego samochodu elektrycznego rasowo wyglądającą wyścigówkę. VW ID.X to na razie koncept, ale być może tym autem chce utrzeć nosa Tesli S Plaid. 

Volkswagen ID.X Concept bazuje na niedawno zaprezentowanym modelu ID.7, którego okrzyknięto nieformalnym następcą Passata. A to dlatego, że VW zrezygnował z Passata w nadwoziu sedan i nowa generacja B9 powstała tylko jako Variant, czyli kombi. VW ID.7 jest liftbackiem (na wzór Arteona), a ID.X to wyścigowa wariacja tego modelu. 

Samochód wygląda świetnie. Niskie zwisy, złote felgi z centralną śrubą, niedyskretny spoiler na tylnej klapie, a to wszystko ubrane w matowe szare nadwozie. Spójrzmy na szczegóły. Przedni spliter, nakładki progowe, a także tylny dyfuzor wykonano z włókna węglowego. Wszystko po to, aby obniżyć masę. Na 20-calowe felgi naciągnięto opony o szerokości 265 mm. VW ID.X został obniżony aż o 80 mm z przodu i 60 mm z tyłu. 

Nie mogło obejść się też bez modyfikacji pod maską. ID.X to oczywiście elektryk, ale jak pokazała ostatnio Tesla S Plaid, osiągi tych aut mogą utrzeć nosa nawet Bugatti Chironowi. Volkswagen zamontował tu dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 558 KM. Nie jest znana pojemność akumulatora ani zasięg. Wiadomo za to, że maksymalna moc ładowania to aż 200 kW. Na razie VW nie deklaruje produkcyjnej wersji tego modelu, ale sądząc po pozytywnych opiniach nt. ID.X nie wykluczone, że tak się stanie. 

Jak Wam się podoba VW ID.X?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Gruz E36 z teledysku porzucony w krzakach

Nietypowe znalezisko przesłał nam nasz czytelnik z pytaniem: "co miał poeta na myśli tworząc ten projekt"? Oto prawdziwy gruz w postaci BMW E36. Jakikolwiek opis do tego samochodu jest po prostu zbędny. To BMW wpadło w ręce mechanika-sadysty, który wyżywał się na aucie swoją tarczową piłą. Dach został obcięty, reflektory oraz przedni zderzak wyrwane, wnętrze…

Używane MINI R56 4

Kupujemy używane MINI R55/R56/R57/R58/R59

MINI drugiej generacji z wyglądu nieznacznie różni się od swojego poprzednika, ale pod spodem to zupełnie inna konstrukcja. Auto jest bardzo stylowe, dobrze wykonane i prowadzi się jak gokart, ale nie jest wolne od wad. Sprawdzamy, co warto wiedzieć kupując używane MINI drugiej generacji.  Używane MINI R55/R56/R57/R58/R59 (2006-2013) - kusi ceną Na początek warto rozeznać…