Przeciwnicy elektrycznej motoryzacji twierdzą, że akumulatory trakcyjne aut staną się ogromnym balastem dla środowiska, bo nie istnieją sposoby ich utylizacji. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać.
Do produkcji akumulatorów aut elektrycznych używa się dużych ilości tzw. metali ziem rzadkich. Ich pozyskiwanie jest trudne i kosztowne, więc w przyszłości recycling ogniw istotnie ułatwi produkcję kolejnych. – Z badań wiemy, że surowce odzyskane ze zużytych akumulatorów mają takie same właściwości jak nowe. Materiały z recyklingu mogą być wykorzystywane do produkcji akumulatorów. Ponieważ popyt na baterie samochodowe, a przez to na surowce do ich produkcji, znacznie wzrośnie, jesteśmy w stanie dobrze wykorzystać każdy gram odzyskanego materiału – wyjaśnia Mark Möller, szef działu Rozwoju Technicznego i e-mobilności.
Volkswagen Group Components uruchomiło w fabryce w Salzgitter pierwszą w koncernie pilotażową linię do recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia, stosowanych w samochodach elektrycznych. O tym jak to sie odbywa przeczytasz TUTAJ.