Drugie życie akumulatorów w Volkswagenie - Trends Magazines

Drugie życie akumulatorów w Volkswagenie

Przeciwnicy elektrycznej motoryzacji twierdzą, że akumulatory trakcyjne aut staną się ogromnym balastem dla środowiska, bo nie istnieją sposoby ich utylizacji. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać.

Do produkcji akumulatorów aut elektrycznych używa się dużych ilości tzw. metali ziem rzadkich. Ich pozyskiwanie jest trudne i kosztowne, więc w przyszłości recycling ogniw istotnie ułatwi produkcję kolejnych. – Z badań wiemy, że surowce odzyskane ze zużytych akumulatorów mają takie same właściwości jak nowe. Materiały z recyklingu mogą być wykorzystywane do produkcji akumulatorów. Ponieważ popyt na baterie samochodowe, a przez to na surowce do ich produkcji, znacznie wzrośnie, jesteśmy w stanie dobrze wykorzystać każdy gram odzyskanego materiału – wyjaśnia Mark Möller, szef działu Rozwoju Technicznego i e-mobilności.

Volkswagen Group Components uruchomiło w fabryce w Salzgitter pierwszą w koncernie pilotażową linię do recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia, stosowanych w samochodach elektrycznych. O tym jak to sie odbywa przeczytasz TUTAJ.

Podobne

Używany Volkswagen Passat B5 FL – marzenie wielu Polaków

VW Passat B5 (typ 3B) i B5FL (typ 3BG) z lat 1996-2005 jest jednym z najbardziej pożądanych samochodów używanych w Polsce. Choć nie jest to auto bez wad, można je eksploatować naprawdę ekonomicznie. Jego wielkość, szczególnie w odmianie Variant, predestynuje go do roli samochodu rodzinnego. Dodatkowym atutem jest prestiż płynący z posiadania dużego, niemieckiego wozu.…