BMW X7 M50i od Dahlera - szybsze od M5 - Trends Magazines

BMW X7 M50i od Dahlera – szybsze od M5

Jeżeli rozglądacie się za dużym rodzinnym SUVem, ale jednocześnie chcielibyście mieć coś o osiągach BMW M5, to X7 od Dahlera jest dla was. Szwajcarski tuner przygotował tutaj naprawdę mocny zestaw!

Już BMW X7 w podstawowej odmianie benzynowej – 40i jeździ zaskakująco dobrze (jak na auto tych rozmiarów), co mieliśmy okazję sprawdzić. Wersja M50i to już potwór – 530 KM i 750 Nm krzesane z 4,4-litrowego V8 mówi samo za siebie. Ale znajdą się zapewne tacy, którym to nie wystarczy. I tu wkracza firma Dahler. Pakiet wzmacnia silnik do aż 630 KM i 830 Nm. Na tym nie koniec, firma zapowiada jeszcze mocniejszą modyfikację do 646 KM i 850 Nm!

Aby dać upust mocy, Dahler oferuje zdjęcie fabrycznej blokady z 250 km/h do nawet 330 km/h, choć nie zostało to oficjalnie zmierzone. Czy pomimo 630, czy nawet 646 KM udałoby się osiągnąć taką prędkość maksymalną? Nie damy sobie uciąć ręki, a nawet palca, bowiem X7 to ponad 5-metrowy kolos o wadze 2,5 tony. Nawet przy obniżonym zawieszeniu ten wynik mógłby być trudny do osiągnięcia. 

Oprócz podniesienia mocy, zmiany widać też na zewnątrz. Pojawiły się 23-calowe felgi, czy sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami. BMW X7 M50i od Dahlera to będzie biały (a w zasadzie szary) kruk. Wersja Dark Shadow Edition została ograniczona do 500 egzemplarzy. Cena niestety nieznana. Co sądzicie o przeróbkach takich kolosów?

Konrad Maruszczak

Podobne

Poprzednicy BMW i8. Znasz te modele?

BMW i8 jest autem, które od chwili pojawienia się na drogach zwraca uwagę wszystkich kierowców. Nie da się przejść koło niego obojętnie, podobnie jak obok jego poprzedników. BMW M1 (1978 ‒ 1981) Pierwsze, a do 2014 roku jedyne, BMW z centralnie umieszczonym silnikiem powstało, by na jego bazie BMW Motorsport GmbH mogło homologować wyścigowy samochód.…

Tuning BMW E92 M3 auto przodem

E92 M3 – niektórzy twierdzą, że to ostatnie prawdziwe BMW M

Przygoda Jacka z bawarską marką zaczęła się klasycznie – od E36 i popularnego E46 (pokazywaliśmy je w nr 4/2012 BMW TRENDS). Wówczas obiecał sobie, że następny, nowszy model BMW, o którym marzył, pozostanie niezmieniony. Oczywiście na obietnicach się skończyło. E92 M3 z 2011 roku, które nabył w 2015 roku, to zdaniem wielu fanów bawarek ostatnia prawdziwa M. Już jazda seryjnym autem dawała…