KRÓL SUVów- BMW X7 40i. Czy naprawdę jest aż tak duży? - TEST - Trends Magazines
4 °C Warsaw, PL
4 marca 2021

KRÓL SUVów- BMW X7 40i. Czy naprawdę jest aż tak duży? – TEST

BMW_X7_40i

BMW X5 jest dla ciebie zbyt małe? X6 to nie twój styl? Potrzebujesz samochodu, który bez większego problemu pomieści siedem osób? Nie musisz iść do salonu konkurencji. Zupełnie nowe BMW X7 spełni wszystkie twoje wymagania, a pojęcie „duży SUV” zmieni znaczenie.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Jeszcze do niedawna oferta monachijskich SUV-ów, a raczej SAV-ów, jak określa je BMW, kończyła się na niekonwencjonalnym coupé – X6. Tradycjonaliści mogli wybrać największe w rodzinie klasycznie stylizowane X5, które doczekało się już trzech generacji. Kilka miesięcy temu sytuacja uległa zmianie. Pojawił się nowy król – X7.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Powiedzieć, że X7 jest dużym autem, to jakby nie powiedzieć nic. Nowy monachijski SAV ma aż 5151 mm długości, 2000 mm szerokości i 1805 mm wysokości. Ostatni wymiar może nie jest imponujący, ale dzięki temu auto nie wygląda jak kamienica i może bez problemu wjechać do większości parkingów podziemnych.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Uroda X7 jest ostatnio tematem ożywionych rozmów. Odkąd BMW pokazało swojego topowego SAV-a, mało przychylne zdania dotyczące jego stylistyki słychać było nie tylko w Niemczech. Największe kontrowersje budzą oczywiście przednie przeogromne nerki. Bardzo charakterystyczny element, który urósł do niebagatelnych rozmiarów.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Czy X7 może się podobać? Odnoszę wrażenie, że konkursu elegancji Villa d’Estate prezentowany samochód raczej by nie wygrał. Nie ulega jednak wątpliwości, że X7 jest nad wyraz okazałe. Szczególnie na wyjątkowych 22-calowych aluminiowych felgach. Czy auto budzi zachwyt? Raczej respekt.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Imponująca jest też przestrzeń w kabinie. Nieważne, czy mówimy o miejscach na przednich fotelach, tylnej kanapie czy w trzecim rzędzie.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

BMW X7 może być autem siedmio- lub sześcioosobowym. W drugim rzędzie może znajdować się typowa kanapa. Opcjonalnie zamiast niej dostępne są dwa kapitańskie fotele. Wygodne, z bardzo miękkimi zagłówkami oraz regulacją w kilku płaszczyznach. Taki układ siedzeń miał testowany egzemplarz.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Czy w ostatnim rzędzie da się wygodnie podróżować? Tak, i nie mam na myśli wyłącznie dzieci. Nawet dorosłe osoby nie będą narzekały, że siedzą za karę najdalej od kierowcy. Ciekawostką i zarazem pokazem klasy jest kompletna elektryczna regulacja wszystkich sześciu foteli. Aby złożyć, przesunąć czy rozłożyć fotele nie trzeba używać siły mięśni. Wystarczy wcisnąć odpowiedni guzik – i gotowe.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Bagażnik? W konfiguracji sześciomiejscowej pomieści 356 litrów bagażu. Przy złożonych fotelach trzeciego rzędu pojemność zwiększa się do 750 litrów. Przy maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni bagażowej do dyspozycji będzie aż 2120 litrów!

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Jak na topowego SAV-a przystało, X7 wyposażono w najnowocześniejsze technologie. Na jej pokładzie jest wszystko, co w topowej limuzynie serii 7. Nowy system iDrive z bardzo logicznie poukładanym menu, obsługę gestami czy chociażby rozbudowany zestaw multimedialny składający się z dwóch monitorów przymocowanych do oparć przednich foteli.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Nowością jest system Experience Modes. Ma on kilka trybów ustawień auta adekwatnych do humoru kierowcy oraz sytuacji na drodze. Lista wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa, komfortu oraz rozrywki jest tak długa, że wymienienie oraz opisanie wszystkich udogodnień zajęłoby kilkadziesiąt stron.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Zdecydowanie krótsza będzie ocena jakości wykonania wnętrza. Mówiąc krótko – jest fantastycznie. Skóra z serii BMW Individual jest niemalże wszędzie. Na fotelach, na desce rozdzielczej, na kierownicy oraz na boczkach drzwi. Spasowanie? Perfekcyjne. Tak, X7 ma niemalże identyczny kokpit jak najnowsze X5. Przed oczyma kierowcy znajdują się nowoczesne, aczkolwiek trochę nieczytelne zegary, a drążek skrzyni biegów, starter silnika oraz pokrętło iDrive mogą być wykonane ze specjalnego szkła. Klasa!

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Układ napędowy X7 skrywa wszystko, co aktualnie BMW ma najlepsze. Standardowym wyposażeniem jest pneumatyczne zawieszenie obu osi, a silnika o mniejszej pojemności niż 3 litry i mniejszej liczbie cylindrów niż sześć nie uświadczymy. Brzmi dobrze? I tak też jest w rzeczywistości.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Testowany egzemplarz miał pod maską podstawowy silnik benzynowy. Podstawowy, czyli 3-litrowe TwinPower Turbo o mocy 340 KM. Taki sam motor napędza tak rasowe modele, jak BMW M240i oraz BMW 440i. Jak radzi sobie z olbrzymim i ważącym grubo ponad 2 tony SAV-em? Zaskakująco dobrze.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Pierwsze 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po upływie zaledwie 6,1 sekundy, Prędkość maksymalna to imponujące 245 km/h. Nieźle jak na auto o aerodynamice kamienicy.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Olbrzymie wrażenie robi wkręcanie się silnika na obroty oraz niemalże niesłabnący ciąg do przodu. Samochód bardzo ochoczo reaguje na ruchy prawej stopy, a standardowa 8-biegowa skrzynia Steptronic zmienia przełożenia wręcz aksamitnie. Skłamałbym pisząc, że X7 jeździ jak na rasowe sportowe BMW przystało. Nie te gabaryty, nie ta masa własna i po prostu nie ta liga. Jednak pokuszę się o stwierdzenie, że BMW X7 jeździ najlepiej spośród wszystkich, aczkolwiek niewielu tej wielkości aut konkurencji. Siła bawarskiego samochodu tkwi w jego niesamowitej wręcz uniwersalności.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Dzięki wbudowanym trybom jazdy (Comfort, Sport, EcoPro, Adaptive) X7 może być komfortowa lub zadziwiająco zwinna i zwarta. Pneumatyczne zawieszenie potrafi zdziałać cuda. Zapewnia niesamowity komfort podróży, mamy wrażenie, że poruszamy się poduszkowcem, a przechyły nadwozia w zakrętach potrafią być tłumione w zarodku. Pneumatyka pozwala także na ręczną regulację prześwitu. Od bardzo niskiego ustawienia, pomocnego przy załadunku bagaży, aż po wysokie, ułatwiające pokonywanie trudniejszych przeszkód.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Ku mojemu zaskoczeniu dźwięk silnika nie został maksymalnie wytłumiony. X7 jest autem przede wszystkim nastawionym na pokonywanie długich tras w błogiej ciszy. Jednak inżynierowie z Bawarii zadbali o to, aby dźwięk silnika delikatnie pieścił uszy kierowcy i pasażerów. Rzędową szóstkę słuchać. Szczególnie w średnim i wyższym zakresie obrotów. Dźwięk jest miły dla ucha i dający do zrozumienia, że motor w wersji 40i sporo potrafi.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Czy trzylitrowy silnik benzynowy potrafi także sporo wypić? Średnia z całego testu zamknęła się wynikiem 15 l/100 km. Czy to dużo? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami. Warto jednak cały czas pamiętać, że mamy do czynienia z bardzo dużym i ciężkim autem, wyposażonym w 340-konny doładowany silnik. W trasie da się zbliżyć do wartości jednocyfrowych, które… rosną wprost proporcjonalnie do osiąganej prędkości przelotowej.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

Ceny nowego BMW X7 rozpoczynają się od 393.100 zł za wersję 30d. Podstawowa benzynowa odmiana 40i kosztuje 402.200 zł. Wystarczy jednak dołożyć kilka dodatków, aby przekroczyć pół miliona złotych. Topowy SAV BMW nie jest więc autem tanim. Ale na tle konkurencji w postaci dużego Range Rovera czy Mercedesa GLS cena nie przeraża.

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

X7 jest już siódmym modelem z rodziny X należącej do gamy BMW. Siódmym i zarazem topowym. Powitajcie więc nowego króla wśród dużych, wygodnych, komfortowych i bardzo luksusowych SAV-ów.

Paweł Kaczor

Fot. autor

BMW_X7_40i
BMW_X7_40i

BMW X7 40i

Silnik

3.0 R6 TwinPower Turbo

Maks. moc

340 KM przy 5500 obr./min

Maks. moment obr.

450 Nm przy 1500–5200 obr./min

Skrzynia biegów

Automatyczna 8

Długość/ szerokość/ wysokość

5151/ 2000/ 1805 mm

Rozstaw osi

3105 mm

Pojemność bagażnika

326/ 750/ 2120 l

Pojemność zbiornika paliwa

83 l

Masa własna

2320 kg

0–100 km/h

6,1 s

V maks.

245 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe/ test)

8,7 l/100 km/ 15 l/100 km

Cena (bazowa/ testowana wersja)

od 393.100 zł/ ok. 402.200 zł

(BMW TRENDS 3/2019)

Podobne

VW ID.3 rekord jazda z Zwickau 531 KM BOK

Volkswagen ID.3 przejechał mnóstwo kilometrów na jednym ładowaniu

Nowy Volkswagen ID.3 ustanowił swój pierwszy rekord zasięgu: samochód elektryczny pokonał 531 kilometrów z Zwickau do Schaffhausen (Szwajcaria) na jednym ładowaniu. Oficjalnie model ma zasięg do 420 kilometrów (WLTP). Próg ten został przekroczony o ponad 100 kilometrów - wzrost o 26%. Pojazd był seryjnie produkowanym ID.3 1st Pro Performance z akumulatorem o pojemności 58 kWh…

Zanim kupisz BMW – procedura testu wskaźników BMW

Elektroniczne wskaźniki nowszych modeli BMW posiadają procedurę testu, pozwalającą m.in. na odczytanie numeru VIN nadwozia czy wykrycie obecności wypalonych pikseli. Warto wiedzieć, jak uruchomić test zegarów. Procedura testu zegarów - w celu uruchomienia procedury testowej zegarów należy : 1 Wcisnąć prawy guzik w zestawie zegarów (w przypadku uboższych modeli jest tylko jeden) 2. Trzymając guzik…

1 komentarz

Comments are closed.