W BMW nadchodzą zmiany, a ich potwierdzeniem i pewną zapowiedzią jest nowy koncept – BMW Vision Neue Klasse. Auto ma wprowadzić tak duże zmiany, jak „Neue Klasse” w latach 60., gdy niemiecka marka stawała się premium.
BMW Vision Neue Klasse jest rozwinięciem modelu, które już widzieliśmy, czyli BMW i Vision Dee. Neue Klasse jest jednak bardziej dopracowane i rzekomo bliższe modelowi produkcyjnemu. Stylistycznie „nowa klasa BMW” jest bardzo ciekawa.
BMW Vision Neue Klasse to sedan, a jak wiemy np. z Passata to rodzaj nadwozia, który raczej wymiera. Mimo to Bawarczycy postanowili jednak zrobić go właśnie w tej formie. Z przodu widzimy nawiązanie do „rekinów”, ale oczywiście w nowoczesnej formie. Nerki bobra już nie straszą, te w koncepcie są bardziej poszerzone i podświetlane, podobnie jak w dzisiejszych modelach marki, które można obejrzeć w salonie.
W nadwoziu nie mogło zabraknąć załamania Hofmeistera, użyto także cyfrowego atramentu, który w i Vision Dee był użyty na całym aucie, a tutaj zastosowano go tylko w pasku na szybach. Jak to działa? Cyfrowy atrament lub e-tusz może przybrać dowolny kolor oraz grafikę. Możemy dzięki temu tworzyć animacje, która pozwala odnaleźć dotykowy punkt otwierania drzwi – wirtualną klamkę.
Tył Vision Neue Klasse jest dość kontrowersyjny i w niczym nie przypomina modeli BMW. Nam jednak kształtem przypomina nieco BMW 1500 z 1962 roku. Tam również tył nie przypominał późniejszych, bardziej znanych modeli marki.
BMW Vision Neue Klasse ma być eko
Niemcy dużą uwagę skupili na materiałach, z których wykonano nowy koncept. Neue Klasse stworzono nie tylko z materiałów z odzysku, ale też po wysłużeniu łatwiej nadawać do ponownego przetworzenia. We wnętrzu nie znajdziemy drewna ani skóry, fotele zostały obszyte grubym sztruksowym materiałem, a jakże, z odzysku.
Platforma Vision Neue Klasse nastawiona na elektryczność
Pomimo że BMW mocno opiera się elektryfikacji swoich modeli to jednak będzie zmuszona to zrobić. Dlatego BMW Vision Neue Klasse zbudowano z myślą o napędzie elektrycznym. O tym jeszcze niewiele wiadomo. Platforma dla nowej, 6. generacji napędu elektrycznego BMW eDrive ma wyróżniać się m.in. architekturą 800V i większą o 20% gęstością energii w akumulatorach. Ma to poprawić czas ładowania.
Co ciekawe, BMW twierdzi, że wersja produkcyjne Neue Klasse ma pojawić się już w 2025 roku. Jak Wam się podoba taka wizja przyszłości BMW? Dajcie znać w komentarzu na forum BMW Klub Polska!