BMW to kolejna marka z rekordową sprzedażą - Trends Magazines

BMW to kolejna marka z rekordową sprzedażą

Rok 2021 dla producentów marek okazał się być rewelacyjny. BMW to kolejna marka premium, która zanotowała rekordową w historii marki sprzedaż.

Pomimo trudności na rynku motoryzacyjnym oraz deficytem komponentów i półprzewodników, wiele marek w 2021 roku poradziło sobie znakomicie. Po zanotowanym rekordzie przez Rolls-Royce’a i Lamborghini przyszedł czas na BMW. Bawarczycy mieli wyjątkowo udany rok pod kątem ilości sprzedanych samochodów. 

Marka sprzedała 2 213 795 aut na całym świecie. To wzrost o 9,1% w stosunku do roku 2020. Co ciekawe, aż 510 727 BMW sprzedało się w ostatnim kwartale zeszłego roku. Jak poinformowała bawarska marka, odnotowano rekord w historii firmy. Od początku istnienia nie sprzedano tak wielu pojazdów w ciągu roku.

Największy wzrost BMW zanotowało w USA, aż o 20,8% i tam sprzedano 336 644 egzemplarzy. Nie powinno dziwić, że ponad 60% sprzedaży stanowiły modele z gamy X. Z ciekawostek należy wymienić fakt, że BMW było dominującą marką pod kątem sprzedaży… w Belgii. 

Sportowy dział BMW M także może otwierać szampana. Globalnie sprzedano 163 542 samochody tej marki, o 13,4% więcej niż w 2020 roku. 

Warto przy okazji dodać, że BMW prześcignęło Mercedesa – lidera segmentu premium pod kątem sprzedaży, nieprzerwanie od 5 lat. Marka ze Stuttgartu sprzedała w 2021 roku 2,05 mln samochodów.

Przyznać się, kto z Was jest podniósł statystyki BMW w zeszłym roku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

ABT RS6 Legacy Edition na 20. rocznicę RS6

ABT - tuner znany z przeróbek aut grupy VAG wypuścił właśnie najnowsze dzieło - ABT RS6 Legacy Edition. Samochód będzie mocno limitowany i ultra mocny.  Można powiedzieć, że Audi RS6 stworzyło nowy segment - bardzo mocnych i szybkich kombi. Pierwsza generacja powstała w 2002 roku, więc na 20-lecie już nieco za późno, ale ABT i…

Butik z oponami. Teraz w Monako

Po opony do butiku? Tego jeszcze nie było. Tymczasem Pirelli uruchomiło najnowszy sklep P Zero World, zaledwie kilka metrów od zakrętu Portier na torze Grand Prix Monako, który samochody Formuły 1 pokonują na pierwszym biegu z prędkością 80 km/h, zanim wjadą do słynnego tunelu. Jest to flagowy butik, który bierze swoją nazwę od opon Pirelli przeznaczonych…